[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det började bli mörkt, mitt knä gav upp så returen från Tranelund blev - japp grusväg hela vägen från väst til öst i norr.. Fast den är snabb så man får massera kedjan runt stora kransen lite oxå ;o)

Förresten vem är du att klaga som inte ens var med ;o)

Jo, glömde stänga av den... Fick en maxhastighet på 117km/h :)

Inte vet jag var namnet kommer ifrån men igår tog Hecklers hill en skalp i form av en enklare vurpa..
Nån som har bakgrunden till namnet?

ssc07bana.gif

Senast redigerad av en moderator:
ja vänstra me min fru idag o tog en tur på skutberget den banan e fin speciellt i tallskogen längst västerut tänk en sån bana på 50 km typ, finns den?

andematt skrev:
-------------------------------------------------------
> Inte vet jag var namnet kommer ifrån men igår
> tog Hecklers hill en skalp i form av en enklare
> vurpa..
> Nån som har bakgrunden till namnet?

I det australiensiska single speed fanzinet ONE nr 3(!) finns ett reportage från SSWC 04 i Berlin. Den branta och sandiga backen där förbipasserande cyklister överöstes med öl och häckel kallades "Hecklers hill" i tidningen. I en from förhoppning om att ovan nämnda skalptagarbacke på I2 området skulle tjäna samma syfte, kallade jag den samma sak inför årets ssc.

Hehe, ingen öl i den backen på ssc07. Synd.

Blev passerad av två quinnor på xc-cyklar o lycra idag vid gamla kåren, de var på väg mot I2 skulle jag gissa på. Inga som hänger här?

Nästa vecka kanske jag hänger på, tyvärr är det illa tid då det är precis i sängläggardags för Jr. Måste få ihop cykeln också, växlar ska monteras. Sen ska ju förstås pannlampan laddas. Småsaker, visst, men jag lovar inget. Dock känns armen bättre. :)

Tack för gårdagen, grym guidning av andematt! Fina stigar och bra tempo.

Eknor: Visste i och för sig att du är fartdåre i skogen, men visste inte att det var så illa på bilvägen... :P

Nåsta onsdag tar vi Hecklers Hill uppförs, inte nerförs som denna gången. De som klarar backen får stå o häckla de som måste försöka om o om o om igen ;o) Öl vettesjutton om jag tycker vi ska släpa med oss ut i skogen..

PS. man får väl runda trädfället ute på vänsterflanken?

Vilka är med på onsdag?

Håller på att ladda pannlampan just nu.
Dock har den ena gått sönder, var det Bosse som var intresserad? Det verkar som om strömbrytaren smält i vårens sista tur då lampan biddde lite varm i väskan, inte bara höljet som jag först trodde.
Sök efter magnetficklampa på biltema.se så har ni ett bra lamphus. Ser inget artikelnummer men..

Jag dycker nog upp, hoppas jag hinner få hem delarna till pannlampan tills imorgon...
Läge att offra lite till vädergudarna också?

bernfort skrev:
> sid. 3
>

OK, bernfort (aka Lino med krångligt efternamn) du är ny och nyss fått lära i en tresidig tråd forumets verkliga själ och anda... men... Bara för att en tråd är på sid 3 så MÅSTE man inte klistra in en diktator. =)

I mitt tycke passar det sig väl egentligen endast i trådar som spårat ur, som från början var ot eller som varken spårat ur eller varit ot men som aldrig blev ngt vettigt men ändå lyckats ta sig till sid 3..

Hoppas det dröjer ett tag längre än sid 4 innan personangreppen kommer i den här tråden och gud förbjuden om jag nu startat en urspårning.....

andematt skrev:
> bernfort skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > sid. 3
> >
>
> OK, bernfort (aka Lino med krångligt efternamn)
> du är ny och nyss fått lära i en tresidig tråd
> forumets verkliga själ och anda... men... Bara
> för att en tråd är på sid 3 så MÅSTE man
> inte klistra in en diktator. =)
>
> I mitt tycke passar det sig väl egentligen endast
> i trådar som spårat ur, som från början var ot
> eller som varken spårat ur eller varit ot men som
> aldrig blev ngt vettigt men ändå lyckats ta sig
> till sid 3..
>
> Hoppas det dröjer ett tag längre än sid 4 innan
> personangreppen kommer i den här tråden och gud
> förbjuden om jag nu startat en urspårning.....

Verkar som mr andematt försöker säga att jag brutit mot konvenansen genom att felaktigt placera en diktator i en tråd som är OK.
Ivrig att praktisera mina nyvunna kunskaper... men jag missade nog nåt väsentligt.
Är diktatorn där för att symbolisera galenskapen som genomsyrar den urspårade tråden och kanske ge en hint om att nock e nock?
Trodde det var en kul tradition helt enkelt.
Har jag förstått saken rätt?

Ska försöka hänga på. Måste bara tillverka en kedjestyrare, hitta pannlampan och åtgärda den, få ihop cukeln och vara i trim själv (haha, yeah right) men om allt klaffar så kommer jag!

Kedjestyrare: Check! Grön blev den. 4 real. MRP/LRP/Green bastard.
hjälmlykta: naaaj, inte än.

Bernfort, ja typ eller ngt. Tror inte det finns några regler om att följa reglerna egentligen typ lixom typ =) Du verkar vara en skön typ!

Inte så självklart att vi behöver vara ljushuvud i skogen men det kan ju vara bra att ha med sig lite ljus utifall att.. Och Thomas, du är nog mer i trim än mig oavsett om du är i trim eller ej.

Än så länge är vi 4 på onsdag - fler måste vi väl bli?! Förhoppningsvis håller vi samma tempo som senast. Ca 2 timmar med ganska många snackepauser, ca 15 km och så kör vi ett par av stigarna från förra gången plus några "nya", tänkte jag mig. Vem guidar nu när fler vana I2-åkare är med? Vill minnas att det finns en trevlig stig borta ovan pistolskyttebanorna med en hyfsad backe i slutet.. Om någon kan ta oss till den skulle det uppskattas.

Jag gör en happy och talar om att jag gärna skulle deltagit om inte den lilla hundvalpen hemma kräver i stort all vaken tid förutom jobbet. Siktar på KK nästa helg.

Curt

JA ME var hem o hämta ny sadel o påt igen men hittade bara en av er bozz o vart e elin ?

Andematt, var tog du vägen? Jag och Björn backtrackade till "brända hygget" men vi såg inte dej. Antar att du tog vänster där vi tog höger i början på en liten klättring? Huvudsaken är att du är hel! Trevlig tur, nästa gång blir det kanske lite längre och med hjälmlampa! Jag hade med lampan men den behövdes inte.

Hjälpte Bozz att hämta en vattenvelociped från Klarälvens djupa vatten, där finns många fynd verkar det som...

Tio små negerpojkar präglade dagens tur, hehe!

Just efter den branta backen? Jo jag tog vänster där tog sikte på ena benet i SS-banan går söderut. Jag såg en hel del spår åt det hållet det var därför.. men det var busen vad snabbt jag tappade rygg där i korsningen =) Stod en stund för att lyssna lite längre bort men antog att jag nog tappade än mer mark. Det är ju inga problem, jag hittar ju i skogen och är van att cykla själv. Fortsatte sedan runt upp längs Tranelundsvägen där jag hoppades kanske genskjuta er sedan gav jag upp letandet ;o) och fortsatte solo runt hela området över till milslingan till ca 20.30 när jag passerade parkeringen som var tom.

*He he ja det föll ifrån en och annan idag. Själv fick man ge upp med omättad mun. Jag drar nog en kvällstur med lampa imorgon om någon skulle känna för att hoja med.

Bozze får nog heltidsanställa en mekaniker om din cukel ska fortsätta på det här viset.

Eknor: det blev ungefär som jag i mitt stilla sinne befarade - att du skulle få med dig skydden hem. Tar du med dig dem vid nästa tillfälle!?

Nu väntar Kinnekulle på lördag. Ska Elin med förresten? Annars finns det en plats ledig i stugan.

O´hoj/Jonas

Blev en ganska kort tur idag, men det var lika trevligt för det. Nästa gång får det bli lampa på.
Tiki, Andreas tog med sig skydden.

jag glömde en viktig fråga i onsdags folk som frågar o e intresserade av cykling stöter ja på ibland
ska vi ta emot fler eller? vi var några som pratade om att starta 18.00 onsdagar för de gick bra för k -hamnarna de va visst 2 frågor kul om ni svarar mangrant

1) The more the merrier, inte sant?
2) 18:00 fungerar de gånger jag kan åka med. En halvtimme mer ljus nästa onsdag sitter nog gott iaf. Sen längre fram kvittar det nog och det blir pannlampa tills lössnön ligger meterdjup.

KÖRDE HAMMARÖ IDAG I REGNET men de va en ganska fin tur inte så blött som ja trodde en terrier va enda störande moment vi borde ta den turen nån gång alla fall så länge de e torrt

bozz, blev det Bonäsleden?

Går se om jag hänger på på onsdag, min deltamuskel (?) känns öm, svårt att säga om det är överansträngning eller träningsvärk. Klockan 18 passar mej sådär, blir apstressigt. Kommer jag så kommer jag. Pannlampan är redo iaf.

Låter mysigt Bosse.

Jag kommer inte att dyka upp på onsdag. Jag är ordinerad vila ett litet tag så cortisonbehandlingen kan göra nytta. Diagnosen hos fabbro knädockton blev Medial plica, eventuellt supra-patellar plica vilket inledningsvis behandlas med cortison. Hjälper inte det blir det titthål och kniv för att släta ut plican som senan snäpper över i varje tramptag..

http://www.kneeguru.co.uk/html/steps/step_05_patella/plica.html

Pannlampan är laddad, cykeln är rengjord från Kinnekulleturen, *tjaa......jag får nog säga att mer laddad än såhär har jag svårt att bli.

Jag är på.

/J

Hej

Jag kommer inte att dyka upp imorgon heller då jag jobbar. Jag kommer däremot köra en sväng på lördag. Är det någon som är på? Tiden blir förmiddag, mitt på dagen, tidig eftermiddag beroende på önskemål. Plats blir? I2? Hammarö?

// Marcus

Hittar du på hammarö? Jag har enbart hört att det skall finnas schyssta slingor där. Skall vi lura med andematt? Jag tror han har cyklat en del där ute. Min erfarenhet där ute sträcker sig till löpturer vid kilenegården.

hittar? jag har nog kört bonäsleden 20 ggr o senast nu i söndags. man kan kör fr kilene söderut efter vänern fin cykling o snabbt går de lättcyklat ,när man kommer ner mot rägårdsviken blir det värre- stenigt o smalt,, sedan genom blöt skog ,stenigt igen över golfbana, grusväg o sista biten e lättåkt. cyklar vi från stan så blir de gott o väl 4 mil!låter de bra?

Mot rägggårdsviken är det ju perfekt buskörningssträcka för motorcykel =) Men det börjar bli lite väl mkt blöta löv såhär års...

Din plan låter bra tycker jag. Starttid? 13:00? Räknas det som eftermiddag? Samlingsplats? Kör du som en galning föresten?

Men med tanke på mitt oflyt vad det gäller cyklar skulle jag inte bli förvånad över om nåt händer innan lördag så jag inte kan komma. Vad händer härnäst? Gaffelbrott?

Jag kommer, är det 18 som gäller eller? Nu är pannlampan fördigbyggd och laddad, så jag är redo för en lite längre tur... Blir spännande att se hur länge batterierna räcker :)

Okey kl 18 vid samma plats som vanligt antar jag? Som sagt gärna en längre tur denna gång. Är någon en flink stigfinnare på Hammarö ställer jag mig positiv till att snurra runt där. Bozz kanske kan ledsaga oss?

/Jonas

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp