[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Är det någon som skall ut på en tur i helgen eller skall alla till de djupa Kolmårdskogarna :-) (Sägs att det skall vara en mycket bra och omväxlande bana i år!) Jag var och tittade på Mjölbybiken förra helgen och orkar inte sätta mig i pansarvagnen även denna helg annars skulle det vara kul att köra Kolmårdsbiken.

Bozz det kommer att bli kanonväder på lördag. Har nu köpt en camelbak så att jag får med mig mer vatten. Glöm inte solkrämen nu på lördag!

Körde min vanliga snabbrunda ut till Bonäs idag. Det känns nästan som om jag börjar komma i något som kallas form.

Blir det någon tur på torsdag kväll?

imorgon får man nog köra med högt tempo o länge tänkte ja så man får upp känslan!! inför kolmården

Torsdag kväll låter sound i mina öron efter en massa slököring utför några dagar. Kan vi säga 18.00 då vid rocketen?

...Förresten grattis Slider den såg ut som den vill piskas hårt i alla typer av lutningar. Erru nöjd?

Tack så mycket. Jag är helnöjd! Var ute första rundan igår och den
flyter på som en dröm. Satan villken skillnad mot min HT.
Ska bara försöka lära mig alla inställningar på dämparna.
Ska passa på att tacka er alla för hjälpen och leveransen.
Har tagit den obligatoriska soff-bilden, får väll försöka
lägga ut den här.

Lite uppdatering om mtb-leden här. Vi har varit ute i kväll
och byggt två stycken broar. En på tre meter och en på nio meter.
Kommer nog lite bilder och info i en egen tråd.

Kanske skulle omboka tvätttiden på torsdag kväll?

Lutar nog åt lite mer racerturer nu när solen börjar titta fram. Gammelhojen får duga så länge

Jag är gärna på en tur till lördagen också, hemkomst innan halv 3 tack. Skall dra på sommartwistern på bakhjulet också... nu är skogen torr resten av året!

Kan nog inte på torsdag.. ingen som vill med på en tur idag? Vet inte om Bozz långa hårdtempo-tur är nåt för mig.. Tänkte mig annars ut och köra vilse i I2, om ingen vill guida runt klassikerna?

funderar på alstersleden mot skattkärr o grusvägen hem om du undrar hannah! vid 16.00 17.00 typ?

Bozz, låter som en trevlig sväng, jag hänger gärna på! 17 är nog bättre för mig, borde väl jobba lite.. Stenbron?

Menade ju Gubbholmsbron.. men det är ju inte mil emellan så vi lär väl hitta varann.

Skoj att du är nöjd Slider. Välkommen du med in i fettoklubben - den växer.

Jobb ikväll igen annars hade jag hakat på. Nåja nätverksträff i form av vindrickande med en kvinnlig företagarförening ska väl inte göra att jag går in i väggen.

Jordan hoppas du fortsatt är inställd på torsdag? På lördag har vi arbetsdag på surfklubben så det är väl dessvärre kört för egen del under dagstid.

Hejhej. Hemma igen. Tack för i helgen, det var skitkul att få dundra på nerför igen. Tyvärr kunde jag inte komma på söndagen vilket är trist för jag var/är väldigt sugen på DH. :)

Vad som hände var att slempröppen (nej, inte jag) gick för Frida i söndags morse. Detta medförde sjukhusvistelse på förlossningen. I måndags 12:09 tittade William Göte ut via ett akut kejsarsnitt, ca 1,5 månad för tidigt. Han mår bra, Frida och jag likaså. Dock blev helgen och veckostarten något surrealistisk och inte alls som väntat. Cyklingen kommer ligga lågt ett tag framöver tror jag, återkommer i frågan. :)

hohoooo vikken rolig tur vi hade hanna k o jag !! va re geck!! riktig svettotur . kanns som man blir görfarlig på kolmårdbiken!!grenserittet låter intressant jordan . när ä de? imorgon o på fredag e re nog vila som gäller för mej så man e riktigt sugen på lördag!

Tiki när åker du till Kinnekulle? Jag är nog med på lördagen och åker sedan vidare till Malmö. Är det något på gång den 6 juni i Karlstad?

Jordan: Jag far till kullen efter ss-racet. Avfärd borde bli någon gång mellan kl 17-19.

Mängden värmlandshappyiter på SSC08 börjar nå angenäma höjder, saknar dock fortfarande några alias...

Jag går mot strömmen och anmäler mig inte.. Tänkte lobba lite för att komma ut o kika på er lite men vi får se om det bifalles.

andematt skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag går mot strömmen och anmäler mig inte..
> Tänkte lobba lite för att komma ut o kika på er
> lite men vi får se om det bifalles.

Jag känner till ditt dilemma, kanske en picnic med tårta på I2 området är uppskattat?

Bozz, tack för en kanontur och för lobbning på Allén! Kanske tar en tur dit imorgon efter jobbet.

Jordan! Surt men jag får inte ihop det här med tiden utan tvingas tacka nej till kvällens runda. Kanske kan det bli en kortrunda senare ikväll..... :-(

Helt ok Tiki. Mina ben känns tunga idag. Ska se till att dom får jobba på asfalt med lätta växlar senare ikväll.

Vad händer på "allén"? =) Är det rea på cykelhandeln?

Stack ut på en tur med racern mellan tvättarna. Fan va snabbt, kommer gå dubbelt så snabbt när den nya kommer. Ju snyggare hjul destå högre fart.

Då har man fått lite fart på benen. Körde Takene, Rud och Tynäs. Nu laddar jag med Pizza och pasta inför lördagen.

Nu är sista chansen för att få med något i min beställning på CRC för fri frakt till karlstad. Fri frakt är garanterad då jag redan är över gränsen. =) Avhämtning på sommaro vid sjukhuset.

Den trevlige ägaren av affären på Allén kanske kunde fixa billiga skor åt mig, så spännande var det.. Men nu har även CC fått in skor i min storlek, så jag får väl testa några olika.

Usch, då kommer du bli för snabb, HannaK..

Nån som är intresserad av att åka en lite längre tur på söndag kväll ca 18:00, under förutsättning att jag orkar efter alla förkylningar?

Jag har spanat in ett berg i trakterna med en ca 500 m lång brant backe (+75 höjdmeter) jag vill uppleva. Det går att ta sig upp på toppen med bil... Plus att det går lite stigar runt berget. Stämmer kartan med verkligheten och finns det rent av fler möjligheter ner från höjden? Det återstår att se.. =)

Vi borde hamna på 3,5 timmar men ljuset och värmen finns ju kvar ändå.

Bozz ska vi packa bilen ikväll?

Du glömmer väl inte solkrämen. Det ska bli årets varmaste dag imorgon!

Testade min camelbak igår, hur har jag kunnat cykla utan en sådan tidigare förstår jag inte.

Nu ska jag ut och ta bort lera med mera. Cykeln blir säkert 2 kg lättare!

verkar överkurs o packa ikväll ja lovar att cykeln e isärplockad kl 7,00 imorrn!

Kör hårt nu grabs och visa Sverige hur fostrande I2 är! *Öhh eller så*

Jag lägger in en intresseanmälan för söndagen Andematt.

Tiki skrev:
-------------------------------------------------------

> Jag lägger in en intresseanmälan för söndagen
> Andematt.

Kul, vi transporterar oss några mil norrut och rekar. Funderar på att hitta några andra sitgar på vägen upp.. Ska ta med lite kartor så får vi se var vi hamnar tillslut.

Lägger också in en liten intresseanmälan för söndagen.
Ska se om jag hinner fixa cykelställ till bilen och om
det blir någon badminton.

Kan nog också va intresserad av en tur på söndag. Med eller utan skor... Hoppas dock att SMHI har fel så det inte blir regn.

SMHI har fel och SVT rätt.. Knepigt bara att SVT just nu tagit bort söndagskartan =)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp