[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Thomas: Tråkigt att höra. :( Du kan få köpa min räser Skoda för en billig peng. ;)

Om nån har plats för mej, Frida och lilleman i barnstol så kan vi tänka oss att haka på. Boende fixar vi själva, jag har mina päron i GBG. Tiki har tänkt köra sin Tyskbil, nån mer som kan tänkas köra?!

Björn följer gärna med också!

Slider vill också ha upp en cukel från Götet. Sa jag för mycket nu Slider? Läge för två bilar i mina öron.

Det är klart han vill det, ellerhur Slider :)
En tur imorgon eftermiddag låter fint, så man hinner känna lite på hojen, inte kört många min på den!

Edit:Om tiki tar sin tysk så kan jag ta min hollands svensk, då har vi massor av platts!

Senast redigerad av en moderator:
Det är ingen fara Tiki. Ni får ju bli min testpatrul
om det blir något köp. Har nu varit ute och testat
delar av vår mtb-bana har i kr-hamn och jag tror
att den kan blir riktigt bra.

Strålande Eknor! Då löser det sig med transporten, välfyllda bilar styr ner på lördag morgon. Nu sitter jag här med skydden på och ska trampa bort till Jomensåatt. Bäst att öva inför helgen...

Låter som att det inte blir några problem att ev. få med en cykel tebaks :)
Hör av mig om det blir akuellt.

Klart du ska ha en Reign 3 Slider!
Hur är vädret i Kristinehamn? Cyklingsbart?
Här i Örebro är det piss, styr nog över till Kristinehamn snart tror jag.

Med tanke på vad som diskuteras i tråden antar jag att ingen vill hänga med mig på en supersvettotur imorgon vid hyffsat fint väder.

Vid mkt fint väder kör jag nog på landsvägen, annars är frågan om inte bryngfjorden väntar... =)

Eknor, hur har du det med cykelställ?

Jag har två takställ och ett plattformsställ för dragkula. 3-4 cyklar går på där.

Jag har takräcke och drag, men inget eget takställ. Har en mindre hållare för kulan.
Det låter som det går åt både och?

Gör ett allmänt utrop till berörda: Ett fyrbäddsrum är bokat kostnad 275 kr + 60 för frukost, vi är som bekant 5 pers så jag checkar imorgon om de kan smyga in en extra säng för Björn.

Det var möjligt att boka ett dubbelrum extra men då kostar det 550 pix, annars var det rätt fullt där. Återkommer hur det ser ut med extrasängen imorgon förmiddag då bokningen är öppen igen.

Till något annat...För Bozz och Andematt m.fl som har lite fetto ambitioner. Vi har hittat två fina tekniska utförsrepor vid vattentornet. Imorgon kväll kör vi dessa och grovslipar formen.

Ska vi säga kl 18:00 vid soltorget (centrum) imorgon för huckningstur?
Förhoppningsvis så kan Thomas sluta upp strax efter. Vi cyklar bort mot Svinbäcksberget och kör lite DHlight för att känna på cyklarna och trimma tekniken.

Jag och Tiki hade grymt skoj där idag.
Undertecknad, Tiki, Eknor och Bozz är på iaf.

Senast redigerad av en moderator:
Tiki skrev:
-------------------------------------------------------
...
> Till något annat...För Bozz och Andematt m.fl
> som har lite fetto ambitioner. Vi har hittat två
> fina tekniska utförsrepor vid vattentornet.
> Imorgon kväll kör vi dessa och grovslipar
> formen.

Tack för omtanken men jag är förkyld och 40 mil norrut. Tänk, vi såg snö. Massor med snö norr om Orsa.. Brr! Vi får helt enkelt ta det en annan gång.

Marbleu! Jag ringde precis och då hade de för någon minut sedan stängt telefonslussen. Öppnar åter kl 16.00. Jag ställer klockan och återkommer...

Jag har redan kört intervaller men kanske kan ta med kameran och svetta ned eran fettotur sen?

vad betyder huckning? får inte anstränga mej idag för tandläkaren! följer me till svinbäcken o tar kort med nya kameran.

Huckning är väll när man åker omkring och hoppar, droppar och så. :)
Då ses vi om ett par timmar.

Invänta inte mig, jag kommer bort till Svinbäcksberget efter hand. Jag måste hjälpa en person att flytta några stora möbler.

Thomas: Det gick fint att boka en extrasäng i vårt rum åt Björn. Nu är det gjort.

Någon som är med på en tur på Hammarö med start kl 11.30, samling Hammarmacken?

Jag skippar kvällens cykling, ska packa och förbereda för morgondagens äventyr.

Eknor och Tiki, jag ska ha med en barnsäng och en barnvagn så det är nog bäst att du monterar takräcket. Vi behöver nog en liten stund för att packa imorrn bitti så i god tid innan avfärd skulle jag vilja börja packa. :)

Jag tänkte åka ut och kolla på tempot imorrn på 3-dagars, skulle kunna tänka mig att köra en runda sen

Kanske också kan va sugen på en Hammarötur imorgon. Kommer man till Hammarmacken om man cyklar cykelvägen längs Hammaröleden eller? Kollar nederbördsläget imorgon innan jag bestämmer mig.

Eknor är hos Thomas kl 09.00 och jag hos Jomensåatt vid samma tid.

Är det någon som ska med och ta en öl ute ikväll vid 23-tiden är det bara att haka på undertecknad, Eknor och Bozz(?).

Tror jag skippar morgondagens runda på hammarö faktiskt och tar med stora kameraväskan istället

Jag måste tyvärr hoppa turen idag, vaknade med ont i halsen. Surt! Ska kurera mig så får det bli ett nytt försök en annan gång.

En trevlig men på sina håll väldigt blöt tur. Solen kom ju också fram.

Vill gärna ta en tur imorgon eftermiddag! nu ska jag iväg och jobba.

kul att se happyiter på besök på dagens tävling, och tiki som packade bilen vid masterstarten.. Vi kom i mål som 12:a av 25 och är nöjda med det då vi slog flera helt rena killag. nu är jag trött

Körde första delen av Vårriden upp till Forshaga och tog sedan NKLJ banan hem. Fick ett bra pass i benen inför lördagens lopp i Norrköping.

Är det någon som ska ut en tur imorgon?

Du får hålla "vår" fana högt på lördag, jordan. Såg en till happyit i startlistan =)

Själv kommer jag hålla mig ur sadeln ett par dagar till. Efter ett rejält bakslag i förkylningsträsket med tre febriga dagar och "extra allt" om man får dra en parallel till gatukökens slem och gegg..

kolmården kommer att bli fin bara vädret håller i sig . hänger nog på jag oxå

nu kommer jag in som en nöt här :D

Vet ni några roliga cykel vägar för mtb åkning.

Mvh Erik

Vispers skrev:
-------------------------------------------------------
> nu kommer jag in som en nöt här :D
>
> Vet ni några roliga cykel vägar för mtb
> åkning.
>
> Mvh Erik

Hihi! Hej "nöt" =)
Testa att hänga med när det flaggas för tur i den här tråden. Förmodligen kommer du hamna på någon stig inne på gamla I2, I2, Sannaskogen eller kanske I2-skogen...
För lite längre utflykt från centrum räknat kan du ta de kartor du hittar om du klickar på länken längt ner i mitt inlägg.

Ok.
Absolut, jag kan nog hänga på så fort jag köpt mig en cykel, blir vilken vecka som helst.

Mvh//Erik

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp