[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
intervaller på I2's grusvägar ikväll. troligtvis 6 * 10 minuter med snitt på ca 30-34km/h om någon e intresserad.

Tyvärr Konami inte idag men en annan dag. Idag blir det kroppkärrssjön kl 18.00.

Tiki, I2-skogen bjuder på många backar, om än ganska korta sådana. Vi får utnyttja det som finns istället för att gnälla på att det inte finns nån slalombacke i Åres kaliber inom räckhåll, som jag gjort hittills i några år. Nu är det tillräckligt många för att hålla gnistan uppe och hålla träningar. Nöta nöta nöta! :)

Håll utkik på www.rimbusters.com för jag skriver en nyhet om träningarna där inom en snar framtid.

Har blivit lite avskräckt av utvecklingen mot multisport/ultrasvetto som skett sista tiden men det är ju bara för att jag själv har så ussel kondis och låg ambitionsnivå. Men det går ju bra att välja sina turer själv, man behöver inte följa med på intervallträning i Bryngfjårrden om man inte vill. :)

För DH-fettona, kolla www.rimbusters.com för info om DH-träningarna!

Multisport och ultrasvetto. DH. Träning träning träning..

För alla andra som bara vill lalla omkring i skogen, lukta på blommor och plaska i pölar och må gott finns jag. Iofs vet jag inte vilka mer som är som jag men jag tänker iaf inte organisera mig mer än att jag dyker upp när jag har tid på de turer jag känner för och kör i det tempo jag trivs med för dagen.

Best regards,
andematt, självutnämnd keeper of the sanna happyanda.

;o)

jomensåatt - paketet har skickats... dock har ej plocklistan uppdaterats trots jag fick bekräftelse på ändringen... undrar var paketet innehåller =)

Jasså du Frolicc, du är inte heller ute o leker i skogen idag..
Själv sitter jag o sliter på jobbet fortarande. Inne på 13e timmen nu, börjar bli seeeegt i skallen.

Nej jag bor på jobbet känns det som. Eller på gamla jobbet och lär upp de nya *suck*. Men men... man måste ju bygga förråt för den fattiga hösten.

Är det du som är kass pedagog eller är "eleverna" tröga? Tycker du har hållit på länge nu. ;o)
hehe ;o)

Både och =) Att första eleven inte riktigt var... okej... gör ju att saker drar ut på tiden

jag vill absolut inte avskräcka någon, men det är väl bra att det finns möjlighet att cykla i den fart och lutning man själv vill. Det är variationen och att kunna köra alla olika typer av terräng som är det bra med happy tycker jag. Skulle mer än gärna köra DH om jag hade en lämplig farkost kan jag lova.

Kul att du GPSplottar, jordan. Kartnördtarmen i mig är djupt tacksam.

Hur många var ni igår? RR? Bilder?

Jag, Bozz och Eklund sedan mötte Tiki upp vid "Getryggen". Det gick så fort igår att ingen hann med att ta några kort!! RR=vad?

Andematt är det inte läge att planera in en dagstur typ vårride snart?

Tänkte mig en HöstRide jag, nån gång i september.. Det är ju så möe långlopp och annat i görningen nu över sommaren men så här går mina funderingar faktiskt.

Brun linje = VårRiden ungefär. Ett alternativ att göra om den sträckningen.
Svart linje t.o.r = lååååång och troligtvis ganska tuff och kuperad
Röd variant = Ingen aning men det borde väl vara görbart. SISU.leden till deje istället för Kil och vad man nu kan hitta från deje oc neråt.
Blå linje = här borta är det mycket jordbruk tror jag men där det bor folk borde det finnas stigar.

Inga stigar är rekade men nånstans måste det väl finnas cykelvärda leder. Jag hinner inte lägga så mycket energi på ett arr just nu men tanken finns.

Bilagor

• långridefunderingar.JPG
    långridefunderingar.JPG
    90.8 KB · Besök: 38
Kan tillägga att jag o Tiki snackad lite om att göra den ultimata stigguide över Sanna med kategoriserade stigar. Ungefär som skidbackar är graderade från grön till svart. Vi får väl se vart det projektet tar vägen. Först måste man ha enormt bra kartunderlag, lite färgpennor och en jedra massa tid.

Tidigare var det en ide om att åka från Molkom till Brattforsheden, det kanske kan va en sommartur utan för mycket planerande!!

574
jordan skrev:
-------------------------------------------------------
> Tidigare var det en ide om att åka från Molkom
> till Brattforsheden, det kanske kan va en
> sommartur utan för mycket planerande!!

Tycker jag absolut vi inte får missa att göra.

Det är länge tills dess men jag poströstar på den 29:e. Sunnebacken är öppen den 28 juni enligt min majkrosåft-kalender.

Vilket krut det var i gubsen igår. Jag trampade för glatta livet och hade ett ansträngt leende hela tiden. Det får bli till att undvika samma tävlingar i år annars åker man på Göbbdäng. Förresten jag är jag nog en göbbe själv kom jag just på.

verkar bli sunne för min del i helgen. vilka skulle dit? dom har ju svettobanor oxå om man vill!?kommer att bli medelhavsvärme så man får väl köra bara i sina armbågs-och knäskydd eller? kanske kortbyxor för säkerhets skull.

Så, vilka blir vi till Sunne nu till helgen? Vi kanske skulle börja styra upp antal bilar mm?

De som vill upp kan väll fylla i alt eftersom så ordnar vi sammåkning?

Än så länge är det:
Jomensåatt
Tiki
Thomas
Eknor
Bozz

Hur är det med Björn Thomas? Andermatt?? Fullt upp med familjen? Någon mer?

Familjen och annat runtikring får gå före den här gången också.
Sista helgen i juni däremot ska jag försöka boka upp mig för cykling en dag.

Ska vi boka 29 juni för en tur Molkom - Brattforsheden t.o.r? Verkar som Tiki och Andematt kan den dagen.

Frolicc jag åker upp imorgon runt lunch till Falun.
Kommer till lugnet ca kl 11 på lördag, så vi ses där. Du kan nå mig på mobil 0708376161.

Bozz va ä detta, tog du slut igår!!! Det är Rättvik den 13 juli.

Är det någon mer som ska dit så kanske vi ska boka en stuga?

jordan har kaxat till sej bara för att han fått bromskivor!! hahaaa ska ja g läsa resultaten från kolmårdsbiken för dej eller......... ;)

Ho ho sicket gäng å vá vi ska röja i Sunnespåren! ;-) Finns det någon statusrapport över om det torkat upp som det ska?

andematt skrev:
-------------------------------------------------------
> Kan tillägga att jag o Tiki snackad lite om att
> göra den ultimata stigguide över Sanna med
> kategoriserade stigar. Ungefär som skidbackar är
> graderade från grön till svart. Vi får väl se
> vart det projektet tar vägen. Först måste man
> ha enormt bra kartunderlag, lite färgpennor och
> en jedra massa tid.

Tyr-kartan borde väl duga som underlag. Är den väl inskannad kan var och en kladda med paint och sedan kan "någon" ta på sig att samla ihop rubbet och fixa till en snygg första version av den ultimata stigguiden till vintern.

/Johan

JS m.fl.: Har vi någon inscannad I2-karta i cyberrymden kan jag åta mig att börja och fylla i lite stigar. Utifrån egna prefenser förstås.

Till helgens DH-gäng vill jag säga att Eknor är hos mig kring ca kl 08.30. Kan Kvarnbergsfolket liera sig med varandra och ta en bil. Om jag Bozz och Eknor kör i samma ekipage.

Är det nån som kommer vara med på single speed contest, Karlstad den 6:e??
Såg nåt om det på kanal 12 igår, har inte varit med förut men är jag ledig så tänker jag nog testa, starten var visst gratis...
Nån som varit med tidigare och kan rekommendera tävlingen?
mer att läsa på subculture.se

Tiki. Vad som är grön, blå, röd, svart kommer bli skitsvårt att enas om. Det enda vi kan vara säkara på är vilken som är Vit (om vi hittar den).

Denna kartan ihop med adobe illustrator är skitbra:
http://www.karlstad.se/fast/natur/natur_sidor/utflykt/sanna.pdf
Enda nackdelen är att man får gissa lite var många av de roligaste stigarna går men jordans och andra GSPplottar från tråden kan ju hjälpa till att dra de "osynliga" stigarna.

Full-Dynamix. Häpp!
http://happymtb.org/forum/read.php/1/844034

FD, jag har varit med båda åren det gått. Mycket trevligt arrangemang! Det är avslappnat och trevligt. Banan är dessutom riktigt trevlig i år och det finns bra samlingsplats som är lätt åtkomlig för de anhöriga/åskådare. Dessutom är banan skojjigaste del precis i anslutning till start/mål så det blir roligt för åskådarna tror jag. Notera att det är Singlespeed som gäller, en enda växel alltså. Har du inte enväxlat så tejpas reglagen så att endast en växel kan användas, eller om du på nåt annat sätt kan spärra växlingarna eller bygga om till singlespeed. :)

Ska försöka få ner lite på den kartan i helgen Andematt. Min tanke blir nog att illustrationen sätts utifrån hastigheten på sträckan. Vita slingan går till större delen långsamt vilket då betyder högre svårighetsnivå. Skalan bör inte bli för detaljerad utan förslagsvis tregradig.

Vi får se vad som kommer fram.....

hej tiki ha ru tänkt på att en del slingor har olika svårighet efter samma sträckning. de blir en väldig massa färger.

ja tror inte att just vi 3 ska hålla på me de här samtidigt kan bli lite känsligt me kartan alltså. :) imorrn åker jag nog upp själv lite senare vill sova vet du!

pssst andematt ja åker inte till sunne nu har vi chansen idag!? ;) eller nån annan? stockfallet kanske?

Thomas - det lät ju iofs helt rimligt att det var endast en växel som gällde.. Detta fattade dock inte jag, inte det att jag inte kan engelska, men jag hade kollat på internet från tidigare SSC-lopp och sett alla mountainbikes så tog för givet att det var en tävling som vilken som helst..
Tror jag avstår isf, måste finnas fler mtb-lopp i & kring k-stad.

Bozz - jag kan tänka mig en runda på stockfallet senare i kväll runt 18-19. Men snälla, inget ultrasvettotempo tack!
Jag kollar happysidan senare under dagen // M

då är de ju jättespännande handboll!! hade tänkt mej innan så de får bli snart! ring 070 2724410 nuuuuuuuuuuuuuu

Bozz, nu har du nog missat något. Handboll kan väl aldrig gå före cykeln?

Just nu känns det som att jag skulle göra vad som helst för att slippa den här j.vla uppsatsen. Någon som har lust att skriva lite så jag kan cykla istället? ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp