Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Frolicc skrev:
-------------------------------------------------------
> Menar du 19:00 idag (tisdag) eller 19:00 imorgon
> onsdag? Ikväll kan det bli lite tajt för mig men
> det borde gå. Har ditt nummer. Skall hämta en
> madrass.
-------------------------------------
Frolic: Jag kan ta en svettofärd ikväll, imorgon är det väl en vanlig Happyrunda? Ska du hämta en madrass, det behöver du inte för min skull. ;-)
Vi i Fetto-DH-gänget körde hårrt, så hårt att min hoj tillade isär i länkaget. Dessutom körde vi ikapp 4 skräckslagna herrar på varsin XC-cykel. De sade knappt hej, de blev väl kanske lite paffa att vi dök upp skramlandes mitt i deras stigtur. :)
Jag får nog hoppa Gesunda, mina päron kommer visst på besök i helgen. :(
Vilken nivå ligger du på när det gäller stigar? Testat och kännt på det lite eller blir det helt nytt? Frågar för att kunna lägga upp en lagom runda som inte avskräcker pga för tekniska utmaningar.
Jodå, I2-skogen är min bakgård så jag har varit ute litegrann, men jag har definitivt mycket att lära när det gäller stig-teknik (vilket i sig är en anledning att hänga på er). ;-)
hallu. blir tyvärr inte med ikväll då min frambroms måste servas. skall lämna in den på fredagen. sen är det tok köra som gäller.. ha så gött på turen idag....
aj aj aj kom vid stenbron -svängde av-- massa grus -halkade o slog i huvet i asfalten -kanade -skrapade upp vänstersidan -blod överallt - de e bra me hjälm kände jag!!tack för en trevlig kväll fram till stenbron!!
Men bozz! Det där lät inget vidare alls. Du får sluta drömma om rödhåriga tjejer och koncentrera dig på vägen istället ;o)
Dags för lite välförtjänt semester för kroppen idag också, dvs färdas i bil istället för cykel..
Huvudet på skaft nog att ha hjälm oxå. Ytterligare ett exempel på när krukan räddar nån från värre skador. Så vad blir det för ny hjäm nu då? Tempo? Dirtpotta? =)
Till samtliga, tack för en härlig kväll. 31 km fick jag på min räknare innan jag var hemma igen. 16 km i snitt måste väl anses rätt bra mtp att det var ganska stor del småstök.
Jag kikade lite på forumet igår och var lite sugen på att hänga med på gårdagens tur. Jag tog en tur till Skutberget i bil först och kom inte ut förän 20:30 tiden igår. Dock tror jag att jag mötte hela gänget i backen upp till bron över Klarälven vid Soldattorpet när jag kom hem från Skutberget i bil vid 20:00!
Får hänga på nästa vecka i stället! Jag har precis köpt en beg. Kona Kula och ska köra Kristinehamn Adventure Race i augusti, så jag behöver nöta lite grusväg...
martinandersson skrev:
> Hej, ny i detta forum!
>
> Jag kikade lite på forumet igår och var lite
> sugen på att hänga med på gårdagens tur. Jag
> tog en tur till Skutberget i bil först och kom
> inte ut förän 20:30 tiden igår. Dock tror jag
> att jag mötte hela gänget i backen upp till bron
> över Klarälven vid Soldattorpet när jag kom hem
> från Skutberget i bil vid 20:00!
>
> Får hänga på nästa vecka i stället! Jag har
> precis köpt en beg. Kona Kula och ska köra
> Kristinehamn Adventure Race i augusti, så jag
> behöver nöta lite grusväg...
>
> /Martin
Vinröd/brunaktig kombi?
Välkommen att hänga med närhelst någon - eller du själv - kallar till tur!
Vi har inga regler, tjöta o kör är väl två ord som beskriver rätt bra vad vi håller på med under Happyflagg. Att det sen finns andra ambitioner hos vissa ökar bara bredden och mångfalden. =)
martinandersson skrev:
> Exakt, vinröd Toyota Avensis kombi. Ni har ingen
> trafikvett, ni var ju över hela vägena! :)
Hupp hup hupp! Inte dra alla över en kam. Jag var faktiskt på rätt sida vägen medan vissa (inga namn hmmm) körde chickenrejs mot dig.
Angående helgen KONAmi, skubergets mtb bana är nog inte så dum egentligen. Skulle va guld att dra några intervaller på den första halvan alternativt slutet. Inte helt olikt långloppsterräng.
frolicc, vad sägs om att du och jag arrangerar tävlingen? det blir lättare att sköta start och mål under tävlingen med två funktionärer.. Så kan vi hitta några bra sträckor att köra i varierande teknisk svårighetsgrad.
* Lilla Sanna-loopen med start och mål vid samma ställe som SSC08. (ca 700 m)
* I2's getrygg (ca 800 m)
* Tranelund (ca 700 m)
* Över Prästberget (ca 800 m)
* Från grusvägen längs järnvägen upp till grillplatsen med stooora stenen före G-klaven, (ca 650 m)
* G-klaven (såklart) (ca 650 m)
Eller är det för korta sträckningar?
Platser för målgång och start bör självklart vara relativt myggfria =)