[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Frolicc skrev:
-------------------------------------------------------
> Menar du 19:00 idag (tisdag) eller 19:00 imorgon
> onsdag? Ikväll kan det bli lite tajt för mig men
> det borde gå. Har ditt nummer. Skall hämta en
> madrass.
-------------------------------------

Frolic: Jag kan ta en svettofärd ikväll, imorgon är det väl en vanlig Happyrunda? Ska du hämta en madrass, det behöver du inte för min skull. ;-)

Det blev ju hur lugnt som helst, nu finns allt som behövs för att fylla en 180 säng =) Förutom någonstans att ställa sängen... men snart så =)

19:00 vid raketbasen?

Slider, jag funderar på att åka upp till Gesunda på Söndag.
Tiki, ska du med?

bättre o bättre jordan - tänkte hänga på svettosena en stund vid 19.00

Bra Frolic och Jordan då ses vi vid raketbasen.

JoMenSåAtt och Slider: Det lät förstås skoj men jag ska syna delar av Bohusleden och har inte möjlighet denna helg.

Tack för svettosällskapet =)

3,5 mil hann vi med i det inte allt för svettiga tempot

Vi i Fetto-DH-gänget körde hårrt, så hårt att min hoj tillade isär i länkaget. Dessutom körde vi ikapp 4 skräckslagna herrar på varsin XC-cykel. De sade knappt hej, de blev väl kanske lite paffa att vi dök upp skramlandes mitt i deras stigtur. :)

Jag får nog hoppa Gesunda, mina päron kommer visst på besök i helgen. :(

yo! blir nog med ikvãll, vilken tid blir de. är ju bra att bekanta sig med er..

Ska bli kul att träffas Vispers!

Jag kan komma loss så vi avgår från Racketcenter/skate/BMX-hallarna 19.00 om det passar herrarna?

Goddagens.

Om ni kan leva med att släpa runt en rookie hänger jag gärna på ikväll.

joli, det ska väl gå alldeles utmärkt det!

Vilken nivå ligger du på när det gäller stigar? Testat och kännt på det lite eller blir det helt nytt? Frågar för att kunna lägga upp en lagom runda som inte avskräcker pga för tekniska utmaningar.

jag e nog bara med 30-45 minuter, sedan är det repklättring/firnings-övning i blå kranen som gäller.

Jodå, I2-skogen är min bakgård så jag har varit ute litegrann, men jag har definitivt mycket att lära när det gäller stig-teknik (vilket i sig är en anledning att hänga på er). ;-)

hallu. blir tyvärr inte med ikväll då min frambroms måste servas. skall lämna in den på fredagen. sen är det tok köra som gäller.. ha så gött på turen idag....

bozze, vad sägs om 18:50 utanför min port på vasagatan 4? så kan vi vara happy även på vägen dit.

aj aj aj kom vid stenbron -svängde av-- massa grus -halkade o slog i huvet i asfalten -kanade -skrapade upp vänstersidan -blod överallt - de e bra me hjälm kände jag!!tack för en trevlig kväll fram till stenbron!!

Aj aj aj Bozz det var inte glädjande att läsa. Skönt att du verkar ha huvet på skaft och hittade till Happy i alla fall.

Men bozz! Det där lät inget vidare alls. Du får sluta drömma om rödhåriga tjejer och koncentrera dig på vägen istället ;o)
Dags för lite välförtjänt semester för kroppen idag också, dvs färdas i bil istället för cykel..
Huvudet på skaft nog att ha hjälm oxå. Ytterligare ett exempel på när krukan räddar nån från värre skador. Så vad blir det för ny hjäm nu då? Tempo? Dirtpotta? =)

Till samtliga, tack för en härlig kväll. 31 km fick jag på min räknare innan jag var hemma igen. 16 km i snitt måste väl anses rätt bra mtp att det var ganska stor del småstök.

Hej, ny i detta forum!

Jag kikade lite på forumet igår och var lite sugen på att hänga med på gårdagens tur. Jag tog en tur till Skutberget i bil först och kom inte ut förän 20:30 tiden igår. Dock tror jag att jag mötte hela gänget i backen upp till bron över Klarälven vid Soldattorpet när jag kom hem från Skutberget i bil vid 20:00!

Får hänga på nästa vecka i stället! Jag har precis köpt en beg. Kona Kula och ska köra Kristinehamn Adventure Race i augusti, så jag behöver nöta lite grusväg...

/Martin

martinandersson skrev:
> Hej, ny i detta forum!
>
> Jag kikade lite på forumet igår och var lite
> sugen på att hänga med på gårdagens tur. Jag
> tog en tur till Skutberget i bil först och kom
> inte ut förän 20:30 tiden igår. Dock tror jag
> att jag mötte hela gänget i backen upp till bron
> över Klarälven vid Soldattorpet när jag kom hem
> från Skutberget i bil vid 20:00!
>
> Får hänga på nästa vecka i stället! Jag har
> precis köpt en beg. Kona Kula och ska köra
> Kristinehamn Adventure Race i augusti, så jag
> behöver nöta lite grusväg...
>
> /Martin

Vinröd/brunaktig kombi?
Välkommen att hänga med närhelst någon - eller du själv - kallar till tur!
Vi har inga regler, tjöta o kör är väl två ord som beskriver rätt bra vad vi håller på med under Happyflagg. Att det sen finns andra ambitioner hos vissa ökar bara bredden och mångfalden. =)

martinandersson skrev:
> Exakt, vinröd Toyota Avensis kombi. Ni har ingen
> trafikvett, ni var ju över hela vägena! :)

Hupp hup hupp! Inte dra alla över en kam. Jag var faktiskt på rätt sida vägen medan vissa (inga namn hmmm) körde chickenrejs mot dig.

har lite ont i vänster handled idag men de e nog efter första vurpan!!nu drar jag västerut ett tag.

Är det någon som vill ut på en svettorunda ikväll? Kanske intervall? Fartlek? Bara köra järnet?

Start:18:30 - 19:00
Längd: Under två timmar
Samling: Raketbasen

Har svettokarlstad gett upp?

Finnes på skutbergets mtb bana om någon vill sluta upp. Tänkte dra av några snabba varv

Angående helgen KONAmi, skubergets mtb bana är nog inte så dum egentligen. Skulle va guld att dra några intervaller på den första halvan alternativt slutet. Inte helt olikt långloppsterräng.

frolicc, vad sägs om att du och jag arrangerar tävlingen? det blir lättare att sköta start och mål under tävlingen med två funktionärer.. Så kan vi hitta några bra sträckor att köra i varierande teknisk svårighetsgrad.

Spånar lite på bra sträckor att välja mellan...

* Lilla Sanna-loopen med start och mål vid samma ställe som SSC08. (ca 700 m)
* I2's getrygg (ca 800 m)
* Tranelund (ca 700 m)
* Över Prästberget (ca 800 m)
* Från grusvägen längs järnvägen upp till grillplatsen med stooora stenen före G-klaven, (ca 650 m)
* G-klaven (såklart) (ca 650 m)
Eller är det för korta sträckningar?

Platser för målgång och start bör självklart vara relativt myggfria =)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp