[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
frollic o jag körde sträckan en gång. kör tuggelitemilen baklänges när du kommer till tuggelite skidklubben håll vänster genom skogen c.a 1 km fram till villa området över bakom ilandaskolan fina stigar mot stodene sen nermot älven norrut tills man kommer till en led som går runt hyn orange markering så följer du den mot hyn bara. hoppas att du fattar? men de e nog snabbaste och mest skogskörning till hyn tror jag du får gärna ringa mej nom det behövs

Ingen dålig runda! Hoppas knät rätar in sig i ledet och blir bra snabbt!

bozz skrev:
-------------------------------------------------------
> jag hänger me kanske vickkan oxå på nåt
> sätt.ja har kört lite på hammarö förut
> bonäsleden eller?
------------------------
Okey Bozz trevligt du är back in town. Då snurrar vi runt därute ikväll.

haha, schysst förklaring bosse =)

Det finns ju iförsig en karta i karlstadvårridetråden men hur hittar man den?

lessen tiki vickan tyckte de blev för långt så vi tar en kortare i stan i stället.

Någon som har tips på hur man tar sig från I2 till Södra Hyn på ett roligt sätt?

Frolicc skrev:
> Det finns ju iförsig en karta i
> karlstadvårridetråden men hur hittar man den?

Så här hittar man den: http://happymtb.org/forum/read.php/1/814150
=)

Jag skall vara i grums imorgon vid halv 6 för att inspektera en diskmaskin som eventuellt skall bli min så blir nog svårt att hinna med en runda.

vickan o jag körde bonäsleden till fiskviko leden verkar fortsätta söderut kanske till skagens fyr? mste utforskas nån gång. vi hittade en jättefin badvik oxå

Bozz, det verkar inte finnas en sån led enligt länstyrelsens onlinekarta iaf..
fiskvik.jpg ht=684

Förra lördagen i Gesunda gav en väldig mersmak! Hur ser det ut inför kommande
helger? Är det fler än jag som vill upp på bergen och åka eller har ni alla
blivit svetton? En tur till Sunne kanske......

en orangemarkering fortsatte i allafall söder om räggårdsviken som vi följde ett tag.kanske värt att kolla up? du o ja andematt ;)

Det gör jag gärna bozz, men jag låter knät vila ett tag till. Cyklade in till torget i går kväll med familjen och det kändes hela tiden. Behöver inte pressa nånting, det räcker med rörelsen i knät. Fast nu sitter det mer mitt i knäskålen än ut på sidan som i förrgår. Usch..

bozz skrev:
> en orangemarkering fortsatte i allafall söder om
> räggårdsviken som vi följde ett tag.kanske
> värt att kolla up? du o ja andematt ;)
---------------------------------------
Häpp häpp jag såg det där Bozz och jag gillade det inte. :-)

Usch då Andematt det där lät annorlunda och värre jämfört med den löparknä-diagnosen som jag har ställt på mig själv. (Det lät seriöst och bra!) Efter ett par kilometers löpning blir det som en kniv rätt in i sidan på knäet. Då är det bara att promenera och vila som gäller. I princip känns det ingenting efter passet.

tiki vart tog ni vägen igår da.......du o hon den där....................;)

"hon den där" - är det jag eller??

Hon den där var i alla fall lite för trött för några svåra tekniska partier, så det blev först en kryssning genom RIX-åskådare vid torget och sen en runda på Tyrspåret. Nice!

känns som det kan vara idé att flytta skogens konung till något senare datum då intresset verkar svalt. Dessutom är det träningshelg med multisportklubben då så jag är själv lite tveksam.

Att flytta den frammåt en helg går bra men sen är det kört för mig några helger framöver.

det har uppståt lite osäkerhet om jag skall köra finnmarksturen. Eventuellt blir det adventure race i danmark i slutet av augusti istället.

Du menar att vi skall lägga den ännu längre fram. Alltså efter danmark och FMT?

ingen aning, låt oss säga obestämd framtid.. känns som alla e rätt upptagna nu utom du och jag möjligtvis(och jordan)

ja tycker att alla som nån gång åkt me happy borde försöka ställa upp på detta initiativ! ja ska försöka va me . men som sagt va de e ju semester
kör den helg ni har bestämt så får de bli som de blir. man lär sig alltid nåt inför nästa tävling om inte annat. så får ju ja en chans å slå jordan !

Jag tror att jag åker upp till Sunne imorgon s¨vida det inte regnar allt för mycket, men det verkar det inte som det ska göra.

Ska upp till Torsby och titta till tomten i morgon, så ett stopp på vägen med lite
DH skulle vara trevligt.

Har tyvärr inte hittat några benskydd än men det får väl gå ändå. Tror jag skall
hoppa in på Biltema och prova deras ryggplatta på vägen.

KONAmi och Frolicc: Rommen dracks inte upp på en dag, eller hur det var.
Kör för böfvelen tävlingen på utsatt dag iår. Inför nästa år så laddar vi upp några veckor tidigare och då är det fler än dubbelt så många som är med.

Sen har vi kul och kjammas i skogen allihop.

Håller med Bozz och Andematt kör den tänkta dagen.

Som ni vet behöver bara Bozz 30 sekunder på sig att bestämma innan han dyker upp. Det finns nog fler som Bozz!!!

Tiki Jag kör dig någon annan dag till Sunne så jag räknar med att du kommer!!!

Plus att det inte är så många med och kämpar om att få namnge sista etappen har jag större chans procentuellt men i verkligheten är min chans noll!!!

Den har veckan har jag laddat i Malmö inför Rättvik. Inte en meter cykel men var ute och sprang 2 långpass. Väldigt fint att springa vid havet längs ribban.

Jag kommer att vara med på tävlingen, låter roligt. Jag vägar 5kg mer sedan jag sist ståg på en våg, med ingen träning jag gissar att det är 5kg fett, wooohooo!...nu är jag sugen på en tur under helgen. Finns där nånting på gång under helgen inom happy ride samhället?

Frollic och Konami: Jag är huvudsakligen på semester nu fram till augusti om ni behöver hjälp med nånting.

Jag åker upp till Sunne imorrn i Björns bil, utan cykel. Det är banrekardag för mej och armen. Vi ses där!

Jäpp Sunne gäller imöra. Som en bonus verkar det plötsligt regnfritt.

Kris kris, Thomas, har du fyra sådana där "lustig-mutter-eller-vad-man-ska-kalla-det" som man fäster drevbulten i? Sitter och mekar min nya kedjestyrare och de jag har är för långa, behövs en massa distanser nu så jag skulle behöva sådana i "normal" storlek... :/

Är någon sugen på en tur idag runt 11? 40 minuter till avresa?

Vet inte riktigt vad jag vill köra, långt, länge och lugnt skulle nog passa bra. Om ingen vill med blir det nog en landsvägsrunda.

Mitt "Den här sträckan är helt garanterat platt" och KONAmis "Det blir medvind på vägen hem" var lika fel som denna runda var blöt. 9,4 mil blev det dörr till dörr. En runda som började i strålande sol för att sedan övergå i ösregn. Och då menar jag ösregn, gick inte att hålla ögonen öppna. Har aldrig cyklat i så mkt regn, har heller aldrig upplevt ett blixtnedslag på alldeles för nära håll. Helt klart en intressant runda.

Jag har nog aldrig tidigare upplevt att det regnar så mycket att jag skrattat. Det var helt vansinnigt. Frolicc fuskade lite och tog räsern men fick å andra sidan ta en del vind i gengäld så det jämnade nog ut sig. Ännu en gång visar Frolicc att man inte skall lita på hans avståndsbedömningar...

"jag tror det är ca 7 mil".. var i verkligheten 9 mil

"det är max 2 mil till karlstad när vi kommer ut på 63:an"(syftade på vägen vi skulle köra om alsters kyrka och kronoparken) vägskylten visar KARLSTAD 27 och då skall viinte ens köra närmsta vägen.

Vi passade även på att jämföra mina olika köpta bars med Froliccs hemmabakade och fanna snabbt att det var svårt att andas samtidigt som man åt de hembakta men att de iaf var goda.

Happytröjan var kanon dessutom! Tajt som satans men perfekt för att ta en milslång förning i motvind på 63:an =) Bra motivation för att inte lägga på sig och bli fetto.

Haha, men min uppskattning skulle nästan stämmt om det bara var 4 km längs 63an.

jo. nu till skogens konung. funderar på att vara med. men innan jag säger ja. är alla sträckor i (i2) skogen. och skulle nån glad typ vilja visa mig dessa. någon dag.. så man vet vad man ger sig in på. ;)

jag kan visa dem vilken dag som helst i veckan som kommer. Skriv bara när så är jag där om du har lite framförhållning.

Min tröja sitter också väldigt tajt som tur är har jag några (15) kilo som ska bort.

Just nu har jag varit och hämtat min nummerlapp inför morgondagens Mörksuggejakt. Det ser ut att bli ok väder och nytt deltagarrekord.

Körde uppför backen till Vidablick med bil. Vilken backe, det är bara att se till att ta det lugnt ända upp till toppen. Såg ut att vara värre än långa lugnet backen i Falun.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp