[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
*Bahh! Det här har helt spårat ur från min sida. Jag får dra tillbaka min utlovade närvaro eftersom jag håller i ett annat arrangemang. Ingen som är sugen på en tur imorgon tisdag, torsdag eller fredag? Min cykel och pannlampa bara trågar efter en mörkertur. Det vore trevligt att få se Bozz och Andematts nyförvärv också.

Cheers/Jonas

Jag kan också tänka mig en annan dag, är upptagen på onsdag jag med.
Och är riktigt sugen på att köra en panlampstur...
Måste får reda på hur lång batteritid det är ;)

Jag mailade Häggs i lördags kväll, 7 på söndag morgon fick jag svar. 11 hade jag lagt beställning och halv tolv låg de på brevlådan. Och idag när jag kom hem väntade de i brevlådan. Jäkla bra service på det stället!

Bozz (och kanske Eknor) öppnar för morgondagen? Vad sägs om kl 18.00? vid blå hallen?

Det verkar bli söligare väder mot torsdagen och slutet av veckan. Igår var stigarna faktiskt riktigt torra för årstiden.

Vår allas stigfinnare Andreas är uppe i norra Värmland så vi får snurra runt med våra befintliga lokalsinnen.

På återhörande inom kort.

/Jonas

Jag kör gärna en tur idag. Men kan bli tufft med 18, 18.30?
Någon mer kristinehamnare som är sugen kanske? Slider? Curt?

Enbart bättre för mig med 18.30. Fler cukelsugna?

/Jonas

Pratade just med Tiki och vi sa 18.30 vid blå hallen, eller racketcenter om man nu vill det.

Hade gärna följt med, men har varit ute
i älgskogen och kom hem lite sent för
att hinna hänga med. Hoppas ni får en
trevlig tur i det härliga höstvädret!

Är det någon som skall med imorgon 18:30?

Känns som mitt "sociala" cyklande ballat ur helt... Karlstadborna är jättepå och fixar och grejar med turer, och jag bara nobbar. I morgon skulle jag gärna cyklat om:
A. jag hade en fungerande pannlampa
B. jag inte hade möte med långfärdsskridskogänget
C. jag hade haft en bil att frakta cykeln på. Den bor på plåtverkstan efter närkontakt med en lyktstolpe.....

Men en helgtur så småningom kanske, helst i dagsljus och i marker där gröna män inte viftar med bössorna alltför vildsint, skulle inte sitta helt fel. Jag är ju faktiskt egentligen en ganska social cyklist.

Curt

Slider i älskog alltså, det är ingen dålig ursäkt för att dyka upp. Läste faktiskt älskog först men såg sen att du skrivit älgskog. *trött i ögat*

Frolicc, jag ska försöka hänga på. Har en liten telning härhemma som kan fördröja lite men jag har börjat förberedelserna iaf, plockat fram pannlampan och ska diska ur kamelen.

har aldrig vart så blåslagen men annars gick premiärturen me pannlampa riktigt bra!!!!! vi åkte upp mot tuggelite o tebaqx var ute i 2 och 1 halv c:a riktigt kul!!

Tack för turen gubs! Mitt redan usla lokalsinne blev inte bättre av mörkret så alltid hittar man lite nya vägar i skogen. Nu är batteriet på laddning i väntan på nästa tur.

Kul att Kristinehamns-folket masar sig ända hit för att åka vilse i skogen.

Curt: Du såg ut att ha bra på fötterna att inte komma denna gång. Räknar med dig i fortsättningen dock. ;-) Vi får pallra oss till K-hamn igen det var bra där sist.

/Jonas

Ja det blev en riktigt trevlig tur igår. Men jag får nog jobba lite på batteritiden :)
Men det gick ju att köra med "nöd" belysning också :P

Vilka är det som dyker upp ikväll? Enbart jag och Thomas? Kom igen nu!

Vad tror ni föresten om benbeklädnad? Är det långbyxor eller 3/4 som gäller?

Hur gick det för er igår? Vilka dk upp? Frös ni tårna av er?

Funderar på om det är någon i denna tråden som tänkt handla från CRC och vill dela frakt? PMa mig i så fall. Beställer själv i kväll vid 21 ca..

Första turen med pannlampa var skitkul. Förstår inte hur Thomas orkade släpa runt på sin gungstol till cykel men fort gick det! Fick iallafall vinna uppför asfaltsbacken mot kvarnberget =)

Och ja, jag frös tårna av mig, dock enbart på höger fot då den hade råkat ut för ett dikesbesök. Faktum är att större delen av högra benen var rätt fruset när jag kom hem. Smällde även huvudet i ett träd men man är ju förutseende och har lampor med i reserv =)

Dock var det bara jag och Thomas som trotsade vinterkylan. Ni har väl inte gett upp redan?

Skall kolla upp om jag vill ha med något. Vad skall du beställa? Är det möjligtvis växelöron? =)

Låter som det är rätt intressant på mörkerturerna ;o) Men fort låter inget skojj, Thomas är ju rena svettot jmf med mig och den kategorin vill han nog inte hamna i, tror jag ;o) Cykling ska vara som en mysig söndagspromenad på två hjul.

Växelöron fixar Solsta men jag spar ett antal hundralappar på att inte handla bakväxeln där. Trist, men sant. Fast nu när jag kollade så ser jag att jag får samma slutpris på en M770 bakväxel hos CC som hos CRC om jag hämtar på lagret hos CC. Det blir nog så istället.

Annars kunde jag gärna ha slängt med en 40 cm sadelstolpe i paketet. Fruktansvärt dyrt på CC.

Men då gör vi så, så spar jag dessutom några tior på frakten och tiden för att åka ut till CC. Win-Win situation lixom.

Länk till grunkan du ska ha?

Tack för sällskapet Frolicc! Det var en trevlig tur. Brände gött i låren ikväll när jag bar upp lillen från bilen, 4 trappor. Hoppas vi kan göra det snart igen! Nästa gång blir det nog HT... ;)

Haha, ja man var lite seg i benen när man skulle upp för universitetsbacken i morse. Hemvägen var ju ännu värre föresten för då var det hällregn och motvind också.

har vart utan dator nåra dar om nån undrar har även pajat mitt revben när ja jobba på teatern ramlade ner från en byggställning får ligga lågt ett tag! snyft!!!

Det lät inget vidare bozz, tur det inte var något värre får man väl säga.

Surt Bosse! Jag kommer sakna dina fatala vurpor och din starka pannlampa några veckor.

Krya på dig!

/Jonas

Ska vi planera in nån stigmärkartur denna helg? Tiki? Jomensåatt? Jag är upptagen söndag 15:00

Kanske imorgon bitti, tidigt? typ 09:00? 10:00?

Jag är sugen men det är lite krasst att få ihop tiden.. Hur länge trur di vi behöver vara ute?

Tiki samt jomensåatt var enligt utsago ute idag och märkte upp stigen. Om jag är pigg imorrn förmiddag kanske jag drar ut och kollar om det blev nåt.

Jovars nu har vi konsumerat två sprayburkar med vitfärg och är väl knappt halvvägs på sträckan. Det blev fler träd än man tror och lite kludd på berghällar också. När man märker upp ser man att det går att ta fel på rätt många ställen. Vi har försökt att göra den möjlig att köra i båda riktningar.

Hittelön (typ två Big Top!) är utfäst för en Cateye baklampa som borde ligga längs stigen.

Imorrn blir det Gesunda.

/Jonas

Jodå, delar är nu utmärkta, men vi kom inte ens halva vägen som sagt innan mörkrets slöja lade sig. Ett parti mitt i (där vi undersökte olika möjliga vägar) där vi donade idag har inte märkts ut än... vi suger lite längre på bästa stigval där.

Med lite mer färg och tid ska hela spåret vara i prima skick.

Men som sagt så blir det utförsåkning i Gesunda imorgon för Tiki min och Eknors del.

Jag är gärna på imorgon bitti. Dock i riktigt sloppytempo, blev 2 mil löpning idag för att avsluta mina analyser så kommer nog va lite slö imorrn.

Vilken tid planerar du att sticka iväg?

Mellan 9-10 nångång. Beror på när lilleman vaknar och somnar igen. :)
Ring mej på 070-9301343 imorrn runt 9-tiden så gör vi upp nåt! Sloppytempo är garanterat! ;)

Det hinns inte med någon cykling i morgon. Har roligare saker på gång =)
Får se på onsdag om man får guidning på "vita slingan" eller vad ni kallar dagens alster? =)

Jahapp, lilleman har fått sin första sjukdom. Hosta, heshet, halskatarr som gammelmorfar skulle sagt. Får se om det är läge imorrn för nån tur, vi hörs på telefån.

Jag gör en happy och säger att jag kan inte cykla idag för halsen är inte i form. Att cykla skog idag i dagens väder skulle bli en riktig astma-turm inte så kul. Ska dricka mycket whiskey och vara i form på onsdag.

Det är så alltså =)

Jag har dock en cd med bilder från SS racet på I2. Vi får se när den kan överlämmnas.

vart börjar denna fantastiska bana? tackar på förhand e redan bättre i revbenet bara av tanken att få cykla "white stripes"

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp