Underbar smärta i benen efter gårdagens not so mkt vårride.
Efter tio minuters väntan och inget sällskap på gubbholmen drog jag iväg själv. Pigga ben tog mig snabbt mot göstahultarn. Dagarnas regn hade dock förvantlat markerna till ett träsk. Jag körde inte på en stig, jag körde i en bäck. Dyngsur men enligt tidplan hittade jag ut på grusvägen mot vallagärdet. 20km/h i snitt.
Vid vallagärdet började frosten i fossingarna göra sig påminnd. Efter att ha frågat en dam med hund och en bilmek (sväng höger vid den röda forden) så kör jag vilse. Utan karta (glömde den hemma) ser jag ingen annan väg än att försöka leta mig ut til skivedsvägen. Dock var vägarna i området riktigt fina skogsvägar.
Framme vid SISUgården är fötterna orörbara så jag kastar bort mitt 15 minuters försprång enligt tidsplan och går in i värmen. 15 minuter senare går tårna att röra och allt känns bättre med lite socker i magen. Det skall dock snart vända.
Efter 1 mils ytterligare vadning(!!) mot kil skiter jag i allt vad tidsplan är, skiter även i hyn och drar raka vägen till mina föräldrar där jag hittar ett par varma och gosiga strumpor och kör hem.
7,5 mil totalt, rullsnitt 18,7. Rolig sträcka med alladeles för blöt.