[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Skoj om du tittar förbi Andematt. Såhär års blir det mestadels hemmaplan. Vi härjar på Bomstad imorgon och jag hoppas vara där större delen av lördagens ljusa timmar.

Andematt, du kanske vill ha tillbaka din våtdräkt förresten?

Jag uteblir tyvär från morgondagens ride. Kör en kortare och mer intensiv runda på eftermiddagen troligtvis.

Inte för att jag tänker bada i helgens kulingvindar men visst, behöver du den inte så tar jag självklart emot den.

hinner inte cykla i helgen men löpa skulle man kanske kunna tänka sej i morgon

Frolicc tyvärr kommer inte jag med imorgon.

Jag åker ut till Skutberget imorgon, finns på parkeringen kl 10.00.

Åker mtb banan, för att sedan åka och kolla lite på Tiki.

Sedan kanske jag åker lite på Sörmon.

vilket väder själv sprang jag 10 på kilene idag blött men gött. va blev de till slut för er då?

Ja körde från skutberget ut till bomsta, men såg inga surfare!!!

Var där strax efter 10.

Körde sedan mtb banan på skutberget. Riktigt blöt och kul idag.

Sedan cykla jag hem till Hammarö.

2 timmar fin cykling blev det idag.

Såg på avstånd runt 10 st som cykla vid skutberget när jag kom tillbaka från bomsta.

Såg dom inget mer, så jag hann inte kolla vilka dom var.

Kul att vi blir fler, även om vi har svårt att åka samtidigt!!!

Underbar smärta i benen efter gårdagens not so mkt vårride.

Efter tio minuters väntan och inget sällskap på gubbholmen drog jag iväg själv. Pigga ben tog mig snabbt mot göstahultarn. Dagarnas regn hade dock förvantlat markerna till ett träsk. Jag körde inte på en stig, jag körde i en bäck. Dyngsur men enligt tidplan hittade jag ut på grusvägen mot vallagärdet. 20km/h i snitt.

Vid vallagärdet började frosten i fossingarna göra sig påminnd. Efter att ha frågat en dam med hund och en bilmek (sväng höger vid den röda forden) så kör jag vilse. Utan karta (glömde den hemma) ser jag ingen annan väg än att försöka leta mig ut til skivedsvägen. Dock var vägarna i området riktigt fina skogsvägar.

Framme vid SISUgården är fötterna orörbara så jag kastar bort mitt 15 minuters försprång enligt tidsplan och går in i värmen. 15 minuter senare går tårna att röra och allt känns bättre med lite socker i magen. Det skall dock snart vända.

Efter 1 mils ytterligare vadning(!!) mot kil skiter jag i allt vad tidsplan är, skiter även i hyn och drar raka vägen till mina föräldrar där jag hittar ett par varma och gosiga strumpor och kör hem.

7,5 mil totalt, rullsnitt 18,7. Rolig sträcka med alladeles för blöt.

Bosse, det finnes en sadelstolpe hos mig nu som bör passa enligt din tumstocksmätning. 35 cm lång i alu. Den är faktiskt inte blytung heller.

Frolicc vilken hjälte du är, bra kämpat.

Det var tur att jag inte var med igår hade aldrig orkat följa med i det tempot!!!

Nästa helg gör vi väl ett nytt försök med Brattfors???

Vi ses väl på Tingvalla.

Tisdagar 16.00-17.20

Torsdagar 17.30-18.20

Ta med dina långfärdsskridskor och kom.

bozz skrev:
-------------------------------------------------------
> vilket väder själv sprang jag 10 på kilene idag
> blött men gött. va blev de till slut för er
> då?

Jag cyklade ut till Skutberget, sprang milen, såg tre cyklister med turkos-blå jackor som inte såg bekanta ut på håll (kanske resterna av Jordans gäng?), cyklade ut till Bomstad och såg surfare (jag var där strax efter 14..) och cyklade hem igen. 3.5 timme blev det. Med torra och varma fötter :)

Funkar isprinsess-skridskor på Tingvalla?

Senast redigerad av en moderator:
full fart hela helgen men inget happy alltså!själv har jag vart kulturell hela dan på teatern. långfärd o innebandy får de bli i veckan. jag har skridskor o låna ut om du vill hanna 40-41 tror jag!frolicc -kanske hämtar stolpen under kvällen!?

Tog vår automobil ut på en tur och stoppade in barnen därbak. Vi styrde kosan till Bomsta vid 12-tiden för lite lek på stranden. Visste ni att det är lika roligt att bygga sandslott mitt i november? Själv fick jag se och höra när Tiki smattrade fram över vågorna. Riktigt sugen bidde jag på att prova på igen.. Men det får nog vara lite bekvämare förhållanden för så harcore är jag inte så jag börjar bada o dra rigg i 6-gradigt vatten mitt i november!

Idag tog jag med min personlige tränare, 4 årige klonen ut på en runda. Jag joggade, han cyklade och ropade "fortare pappa!". Tänkte jag skulle mölja sönder knäet och få tag på en läkare i morgon men knät ville inte gå sönder på de två kilometrarna vi avverkade.. Typiskt. Men kul var det =)

Andematt - är du säker på att det härmed att sträva efter att ha sönder knät är rätt taktik?

Bozz - tack för erbjudandet, borde funka med ett par-tre sockar. Tyvärr upptagen både tisdag och torsdag den kommande veckan, men förhoppningsvis veckan efter det. Torsdag nog mest troligt då med hänsyn till tiden.

HannaK, nä såklart inte men jag ville känna var smärtan kommer mer exakt för att läkaren ska kunna ställa en säkrare diagnos. Tydligen har närmare två veckors total vila gjort nytta. Själv tror jag det har med mina skeva ben (kraftig pronation och sneda knän) att göra som drar knäskålen snett vilket skapat ett litet slitage på insidan av den.

Jordan: Kedja --> http://www.cyclecomponents.com/1/sv...-shimano-cn-hg73-118-lx_105_tiagra-kedja.html eller så tar du HG-93 och känner dig lite exklusivare.. Har du fixat nya klingor till vevpartiet? Ta en ny kassett när du ändå håller på. Ta en deore, det räcker över vintern.

Jag gör nog en repris av vårridessträckan när det fryser på och man får chansen att dubba sig fram i skogen. Någon som är på? =)

Att lägga in i kalendern.

22-24/5 XC-Cup Borlänge Borlänge CK

30-31/5 XC-Cup Borås IK Ymer, Borås CA

18-19/7 SM MTB Vakant

1-2/8 XC-Cup Södertälje Södertälje CK

12/9 XC-Cup Falun Falu CK

13/9 SM Marathon Falun Falu CK

26-27/9 XC-Cup Stockholm Spårvägens CF

Bosse: Jag tror jag har tjockare också. Har ett seriöst bojsänke som säkert är 45 cm långt i 31.6 mm. Mot "bojsänket" har du full bytesrätt, mot de andra behöves nog pengar imellan =)

Skall kolla upp vad som finns i skrotlådorna ikväll men tror jag har. Annars är 31.6 den "vanliga" diametern så det har säkert någon annan happyit också.

Kanske läge att åka ut till CC och be att få prova. Det skiljer nog en del mellan märken. Både shimanos och biltemas skoskydd är rätt små mot vad storleken visar.

Jag kommer cykla på lördag. Som vanligt när det gäller mig så vill jag gärna vara hemma rätt tidigt... typ vid 2 eller så. Är inte främmande för en SS tur runt på I2 eller hammarö.

Imorgon blir det en tur på Tingvalla 17.30.

Frolicc Hammarö tycker jag låter som en bra idé.

Samling lördag Hammar Macken kl 09.30???

Jag får vad det verkar besök på lördag och kan inte cykla. Fast snart är jag på banan igen då Canyon nu kostnadsfritt skickar mig min mycket saknade mutter. Ska bli jäkligt kul nu känns livet roligare. :-)

Gott att du får mutter Tiki! Jag har numera inga tillverkningsmöjligheter... :( Glöm inte gänglåsningen! :)

Jag är sugen på att cykla men halsen/lungan säger ajabaja. Byggde pannlampa med Björn igår kväll så nu kan han lysa upp vintermörkret också. Idag beställde jag en hjälm och SPD-skor (convert mofo!!!) på cc så jag har snart slut på ursäkter att inte cykla. Kommer bli några ultrafetto-turer i vinter hoppas jag. Ska se om jag kan lura med Costas här på forumet också.

Har inte orkat ta tag i vår gaffelmekkväll, det kommer framöver hoppas jag.

Har nån SPD-pedaler till salu? Eggbankare kanske?

Gott att höra att du är på gång ut i skogen igen Thomas. det var ett tag sedan vi slogs om att ligga sist i spåret ;o) Köp ett par nya pedaler istället. Då får du ju med klossar till skorna som passar oxå..

Själv ska jag börja med rehabträning på knäet nästa vecka så jag kommer ta det lungt ytterligare ett tag. Fick konstaterat igår att mina knäproblem mest troligt består av obalans i muskulaturen. Jag har för starka lår i förhållande till hamstringsen vilka dessutom är väldigt korta. Det ska visst göra att knäskålen inte rör sig som det är tänkt utan det blir lite sladdrigt med skav och slitage som följd.. Vi får se om det hjälper.

Tack i alla fall för det mentala stödet med muttern Thomas. Jag kommer neurotiskt kolla på den där muttern på våra rajder framöver. Se inte det som något konstigt.

Jag var tvungen att gå och tvätta glasögonen och kolla en extra gång när jag läser om dina spd-inköp Thomas. Men grattis får jag säga! Hoppas du kommer trivas i sitta-fast-göra-klumpeduns-vurpor-träsket.

Gaffelmekarkväll är för egen del inte bråttom men det vore väldigt bra o kul om det går att bränna av nå`n gång under vintern.

Vi får kanske börja gå på gym du och jag Andematt. :-) Själv är jag mest allmänt klen men kör man inte på kommer väl problemen.

Köpte 2 par skor och en pump hos CC för 480 kr. Nu får man hoppas att skorna passar.

körde cykelorientering ute på hammarö igårkväll. Riktigt trevlig tur på drygt 3 timmar och besök på kilene, skoghallsbruket, dingelsundet, nolgård, lövnäs i jakten på kontroller i mörkret.

hård o fin is idag jordan! vart tog du vägen? nu har jag en aimstolpe a 69 penningar från CC

kartställ är att rekommendera, stökigt att köra med kartan i handen...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp