[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Får utlysa en rajd på onsdag kväll med start kl 18.00. Vädret ser ut att kunna hålla världsklass så det finns alla förutsättningar för en trevlig kvällstur.

Ser ut som jag kommer på kvällens happyride. Nu med en rejäl strålkastare i pannan.

Fick en härlig tur i solen ut till Bonäs idag. Skönt att det går lite eller mycket tyngre med stout på fram. Kommer att göra mig gott under vintern.

Ser att KONAmi skaffat en bra lampa. Jag har funderat på om jag kanske blir tvungen att köpa något sådant. Men det funkar väl inte med en vanlig pannlampa med tanke på att man vill ha hjälm på sig... Hur gör ni? Vilka pengar pratar vi om för en bra lampa med alla tillbehör?

ca 2000kr landade min lampa på. En silva av bra kvalisort. Har tidigare testat med lampa typ Petzl Tikka PLUS men skulle verkligen inte rekommendera det. Små diodlampor duger till att springa men inte några högre ahstigheter i skogen. Tror man får lägga iaf runt 1500kr för att bli nöjd.

CC har för 1800 som du fäster me kardborre i hjälmen funklar helt ok

Tusan jobbet har tjorvat ihop sig. :-( Jag gör en happy för starten kl 18. Däremot räknar jag med att sticka ut något senare. Jag slår en pling och försöker möta upp.

Har det kommit till vetskap att vår vita slinga upphört att existera borta vid Hultsberg? Det låg bara kvistar och trävirke på en sträcka av ca 200 m efter det mest tekniska avsnittet. Får se om det går att dra om just den sträckan. *Snyft o snörvel*

Va? Rensat plats för hus?

iki skrev:
-------------------------------------------------------
> Har det kommit till vetskap att vår vita slinga
> upphört att existera borta vid Hultsberg? Det
> låg bara kvistar och trävirke på en sträcka av
> ca 200 m efter det mest tekniska avsnittet. Får
> se om det går att dra om just den sträckan.
> *Snyft o snörvel*

Fasen vad de skövlar i vår skog nu.. Skogsmaskiner på åtminstånde fyra ställen sista halvåret.

Frolicc skrev:
-------------------------------------------------------
> Va? Rensat plats för hus?
>
> iki skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Har det kommit till vetskap att vår vita
> slinga
> > upphört att existera borta vid Hultsberg? Det
> > låg bara kvistar och trävirke på en sträcka
> av
> > ca 200 m efter det mest tekniska avsnittet.
> Får
> > se om det går att dra om just den sträckan.
> > *Snyft o snörvel*
------------------------------------------------
Jopp nu är det ett kalhygge där. Synd för den sträckning var mumma.

Fick förövrigt en tur ikväll på över två timmar på allt det fina som står kvar, i alla fall än så länge.....

Tack Jordan men jag ser det som väldigt osannolikt att jag köper en lägenhet av en stekare.

Nu har jag skickat iväg min cykel till Grand Canaria.. Jag har dock en halv cykel till, men behöver lite delar..
Någon som har en gaffel, skivbromsar och växelreglage över och vill bli av med? ;)

J

Växelreglage, vad söker du? Har tredelat fram och 8delat bak någonstans SRAM eller LX

3 delat fram, 9 delat bak.
Ingen aning om den passar, hur vet man? =P SPD pedaler behöver jag också!

Mät hur långt rör du måste ha på gaffeln så kan jag kolla om det som finns kvar på min RST räcker. Fast det är en värdelös gaffel bara så du vet.

Från Rimbusters gästbok.

Jordan: du gör rätt som tröttnat på solsta, senast vi lämnade en gaffel där så tappade dom bort två delar och förolämpade mig genom att säga att jag inte visste vad jag höll på med…

Det är inte bara jag som har problem med Solsta.

Kanske läge med en Happy bojkott av Solsta!!!!!

Eller det kanske ni redan har börjat med i det tysta???

14 cm ganska precis. Men jag kan tänka mig att den behöver vara lite längre..?
Så har ni lite delar ni vill bli av med lite billigt så köper jag gärna.. Håller på att gå åt här hemma utan både cykel och båt.

OK ska kolla i morgon när jag kommer hem, om jag inte rensat skallen lite för väl i kväll.

Skall kolla om jag har reglage för 9delat bak men tror inte det. Har dock framväxel XT(ej bak) samt en hel drös med sadelstolpar.

Jag är inne på att ta samma tur som förra lördagen i morgon förmiddag, dvs. Bonäsleden från Kilenegården via Bonäsudden och Räggårdsviken för att avsluta vid infarten till Möruddens camping. Jag behöver vara tillbaka hemma vid 12-tiden, så kanske 09.15 vid Hammarmacken?

imorron e de arbetsdag på I2 10.15 vid rackethallen för att bära ut spångar på blöthålorna!!!!! sen tar vi en tur förståss.

Ojdå, jag har nog läst på lite för lite och inte uppmärksammat att det var arbetsdag i morgon förmiddag, ursäkta att jag kom med ett konkurrerande förslag. Först arbete, sedan nöje! Jag har bara lucka en stund i morgon förmiddag, hinner inte bidra på I2 när samlingen är 10.15, så jag tar nog en tur på Bonäsleden i alla fall....känner mig förstås som en svikare...

Jag kommer och hjälper till och bär lite i morrn..
Hur är upplägget? Först bära ut i skogen, sen hem och byta om för cykeltur eller?
Får se om jag orkar ta en runda på eftermiddagen... Hur tänker ni andra göra?

Jag är på rackethallen med Bozz kl 10:15 så är jag med fram till typ 14:30. Då måste jag hem o byta om inför jobb start kl 16:00. Vi cyklar ut och ta väl en tur direkt efter om jag hinner. ses i morgon

Okej ratman. hade funderingar på att ha kängor o vanliga kläder men det kanske är smartare att klä sig i cykelutstyrsel direkt i stället...

ses där ute om nån timma då. vilket inspirerande väder!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp