[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Fick en härlig tur idag i bokskogen med MTC. Vi var 13 st som var ute och åkte.

Nästa helg ser jag fram mot att åka uppe i Brattfors!!!

Lørdag
15.11.2008

Sol. Laber bris, 6,1 m/s fra nordvest. 0 mm nedbør i døgnet.

Urk, vilken morgon. Jävla Olof som skickar SMS vid 10 och undrar om man vill cykla... kommer inte ihåg vad jag svarade men det var nog inte positivt.

de gick görbra! men vi fick slita . men nu e getryggen "säkrad" inför vintern. ja o frun körde den idag o hon klarat galant!

Har föresten en Eddy Merckx MX-Leader 56cm cc med full campagnolo till salu hemma....
Satte ut den för 5500 här på happy i dag men är lite osäker på vad den egentligen är värd och vad ja borde begära när "vanliga" fixies säljs för 4-5000 lixom...

Nån här som känner sig mer kunnig och vill kolla på den för att hjälpa till med att göra en prisuppskattning? Tacksam för lite synpunkter...

bild finns på länken nedan.

http://happymtb.org/annonser/index.php?page=view&id=26661

va till laila idag jordan men ingen pokal. sticker ut till kilene o springer milen nu om nån vill me

Vad säger ni om Brattfors till helgen!!!

Lördag ser ut att vara bästa dagen att åka dit.

Lørdag
15.11.2008

Sol. Laber bris, 5,6 m/s fra nord. 6 mm nedbør i døgnet.

Eller vill ni åka någon annanstans!!!

Blåser det inte siktar jag på att åka med på lördag Jordan. Just nu ser det ut att blåsa men det brukar ändra sig ett par gånger fram och tillbaka....

Vill också hänga med. Blåst eller ej spelar inte så stor roll för mig. Bara det inte är motvind då..

Jag kommer förmodligen cykla både lördag och söndag... letar kanske preliminärt efter något mer svetto... men vi får se

Jag gillade verkligen höstcyklingen och har hört era lovord om Brattfors, så jag har sett fram emot att cykla där. Tyvärr verkar det som om helgen är fullbokad för mig, så det får anstå till Brattfors. Kanske tar jag en morgontur (runt 08.30)på torsdag på Bonäsleden.

Visst är det bra i Brattfors. Det kommer att gå fler turer upp dit.

Till Helgen är det tänkt att vi ska testa att åka från Malmtorget.

Nästa vecka kan jag på morgonen, om det skulle passa Eklund!!!

Bozz och alla andra ska vi åka långfärdsskridskor på torsdag 17.30-18.20???

jordan skrev:
-------------------------------------------------------
> Visst är det bra i Brattfors. Det kommer att gå
> fler turer upp dit.

Bra jag kanske får se det där stället när mitt reservknä kommit från CRC..

> Bozz och alla andra ska vi åka
> långfärdsskridskor på torsdag 17.30-18.20???

Måste man inte ha typ... is då? Kuling och +5ºC känns inte optimalt för bildandet av sådan.

Säger som Andematt - var finns isen? Och varför just denna begränsade tid? Runt, runt på bandybanan?

Du löste gåtan Hanna.

Tingvalla gäller tills vi får minusgrader.

Det är bra träning för kroppen att lägga in ett ispass tror jag!!!

Kanske bra för ditt knä Andematt?

jordan skrev:
> Du löste gåtan Hanna.
>
> Tingvalla gäller tills vi får minusgrader.
>
> Det är bra träning för kroppen att lägga in
> ett ispass tror jag!!!
>
> Kanske bra för ditt knä Andematt?

Kanske det.. Men jag har aldrig lyckats åka långfärd på mina långfärsskridskor för de vinglar så jag får kramp i fötter och ben.

Det är därför vi tränar på Tingvalla. Där finns en bänk efter varje varv, som man kan vila sig på.

Tiki när ska vi komma till Arvika för att test åka lite leder???

Är det Brattfors du tänker på när det gäller att det finns ett intresse från Karlstad???

Usch, avskyr skridskor!

Tyvärr köpte sambon ett par skridskor åt mig i höstas så den gamla ursäkten "men jag har ju inga skridskor" funkar inte längre.

jordan skrev:
> Tiki när ska vi komma till Arvika för att test
> åka lite leder???
>
> Är det Brattfors du tänker på när det gäller
> att det finns ett intresse från Karlstad???
................................................

Jordan det kan inte vara långt borta. Ska haffa den där Jansson99 och rekognisera först bara.

När det gäller Brattforsheden är det Filipstad man ska prata med. Jag ska höra med dem om de har intresse att rusta upp lederna.

Det blir bara bättre och bättre.

Så här ser vädret just nu ut för Brattfors på lördag.

Lørdag
15.11.2008
Sol 8° Laber bris, 6,9 m/s fra vest

Sol. Laber bris, 6,9 m/s fra vest. 2 mm nedbør i døgnet.

Frolicc det verkar som om det blir svetto väder!!!

Jordan kan vi köra på söndag istället? Det verkar bli ännu soligare... och mindre blåsigt. :-)

Ajajaj jag var ute med KONAmi och en multi-tjej igår. Vi körde två varv på milslingan på Tyr.

Nu får jag ställa in passet jag bokat på Livskraft i eftermiddag med "Funktionell cirkelträning"...

Mina beeeeeen!

Klart vi kan men det passar mig bättre på lördag.

Jag kommer att upp på lördag.

Haha, multisportfolket är galna. Hann inte komma, var på jobbet tills klockan 6.

På lördag är det svettolördag! Jag vill vara hemma till 12. Och jag vill köra vårriden, typ. Alltså, vi kör göstahultarn(stig) via heden(väg) och alster, men undviker stigar vid alster. Fortsätter upp mot vallagärdet(asfalt), svänger ned på banvallen för att köra via lindrågen(grusväg) och ängen till forshaga (Tack för kartan andematt).
Alt1: Från forshaga kör vi mot kil på vandringsled(stig), tar av via hyn(vandringsled), genom skåre(asfalt), tuggelite(stig).
Alt2: Skiter i vandringsleden och drar asfalt till hyn, där vi tar vägen som ovan.

Tempot är svettotempo men tar nog med en liten ryggsäck med någon macka så ett stopp för mackor och påfyllning av flaskor verkar rimligt. Ett rullsnitt på över 20km/h borde kunna funka med tanke på att stigsträckorna knappast är tekniskt svåra.

Avresa bör ske jäkligt tidigt... för alternativ 1 minst 8:00, för alt2 9:00.

Samling 07:50 för avfärd 08:00 =)

Trodde jag skulle vara tvungen att köra själv, haha

Skillnaden mot vårriden blir i praktiken vägen mellan vallagärdet och forshaga.

Ja det var en skön runda igår om man bortser från att det var som att cykla i en bäck samt kombinationen med ösregn och temperatur på 3 grader. Kul med nya förmågor på träningarna.

Jag kommer på lördag om uppslutningen på "multi-träningen" på hammarö sviktar.

Senast redigerad av en moderator:
Om uppslutningen är dålig på multi kan du ju ta med eventuellt sällskap på höstridesturen.

Kom ihåg... vi skall imål under 4 timmar.

Det är väl inget problem? Den var knappt 8 mil om jag inte missminner mig. Det ger en snitthastighet på ca 20km/h för att klara utsatt tid...

Tog Bonäsleden på förmiddagen. Ni som var med där senast minns att det var lite blött på vissa ställen. Nu har det kommit mer blött och det är blött överallt. Sist jag åkte där hade jag lite problem med genomslag på bakdäcket, så för att förhindra punka tryckte jag i lite extra luft. Denna kombination var inte den bästa, jag halkade som Bambi på minsta sten eller rot. jag är dessutom säker på att om någon kameraman varit med vid rätt tillfälle hade han/hon fått årets bild då jag halkade på en spång (vem pratade tidigare om förträffligheten i att lägga ut spångar i skogen, en blöt spång med tryckat virke är snorhal!!!... OK, kanske i kombination med mina välpumpade däck...)och landade på sidan i ett ganska brett och djupt vattenhål...
Funderar på att skaffa större däck (26*2.0 ger för liten luftkammare), är det någon som har något bra tips för vinterkörning (dock ej dubb), jag handlar gärna på cc.

By the way, när jag var ute i skogen och tvingats stanna till vid ett blöthål hittade jag en cykelhandske (höger). Den verkade bekant och jag tog med den hem, eftersom jag tror att den tillhör någon på happy, återfås mot beskrivning.

Bilagor

• Resize Wizard-1.jpg
    Resize Wizard-1.jpg
    148.9 KB · Besök: 26
Är det snor på tummen? Iså fall är den inte min ;o)

Detta däcket kan vara värt att testa, kostar iaf inte skjortan.. Lättrullat och "hyfsat" med grepp: http://www.cyclecomponents.com/1/sv/artiklar/continental-speedking-26x23.html

För ännu bättre grepp behövs kanske WTB Stout som jag inte hade några som helst halkbekymmer med på dina spångar. Tyvärr finns inte den billiga varianten på CC som vi köpte från CRC. Fast då får du ett trögrullat stycke gummi..

Tack för däcktipset.
Gällande handsken hade jag dig i åtanke när jag plockade med mig den, visst har du ett par såna...
Saknar du högern så är det nog din trots att jag inte hittat något snor...

Ska kolla när jag kommer hem men jag kan inte minnas att jag tagit av den.. i skogen, that is.

Nog för att jag är rätt morgonpigg, men 08.00 är aningens för tidigt för min smak imorgon. Har misslyckats lite med sömnen den här veckan (har egentligen inte kommit i fas efter avdelningsfesten FÖRRA torsdagen, kan man fortfarande skylla på det?) så det blir kanske löparskorna lite senare på dagen istället. Eller en tur på söndag beroende på vad vindgudarna säger :)

Sorry Jordan men blåsigt och varnmt drar mig till vattnet. Under söndagen blir det säkert en tur.

Vart åker du Tiki? Haby? 14 m/s och västsydväst låter perfekt..
Skulle vara kul att kolla på er men jag är inte där.. Kanske får be farsan ta fram digiscoping-grejjerna och plåta er lite (om ni åker dit).

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp