[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jordan, har du plats i din bil så är jag på för Arvika, var kan vi mötas upp?

Så, vad är planen för imorgon?

Samling var/när? Hur länge blir ni ute och vad blir det för åka av?

Planen är att vara i Arvika kl 11. jag räknar med att vi är borta hela dagen hemma runt 18 skulle jag tro.

Jag åker från Hammarö strax efter 0930 så vart kan jag hämta dig bimtoro?

Jomensåatt jag kan va hos dig 0945 om du ska med.

Kommandes från Hammarö så lär du passera kanotklubben vid Kanikenäset, där kan jag vänta from 09.34, är det ok? Du når mig på 070-4602300.

God morgon kära Karlstadshappyiter. Jag har precis gått upp och inmundigar just nu en härlig frukost.....

Inte ens en Happyride på hemmaplan fick mig att komma upp. Underskott av sömn och överskott av tjänstemil (skulle tro att de två har ett samband) är boven.

Hoppas att ni fick en härlig tur!

Kom in och läste när ni skulle åka en stund för sent... nåväl nästa gång kanske. Jag kunde ändå inte en heldagstur.

Hoppas ni hade det skoj iaf.

Senast redigerad av en moderator:
Vi som inte var med till Arvika förväntar oss lite RR med tonvis med bilder.

Hoppas Arvika va kul. Själv fick jag en sån en dags förkylning som kommer när man går på restaurang kl 18:30 med sin sambo, och vingla hem kl 03:00 dagen därpå, lyckligtvis med sambon ;-)

Mäh HannaK, om de nu inte gör det, hur skulle de då kunna svara här änna lixom..

Ok, Andematt, du har en poäng där. Fick några svaga livstecken från Arvika igår kväll, men här var det dött.

Senast redigerad av en moderator:
Är det någon som är på en timmes löpning ikväll, runt klockan 18 ungefär? Typ på I2.

ehhh hanna då kan ju du o ja åka skridskor varje dag eller......... tills vi hittat dom menar jag ;) Nu finns det hönsnät på spången över" kraftlednigsgatanpölen " vid stockfallet så de e bara å köre!

Bozz - precis vad jag tänkte också.. Men nu när du är förkyld tänkte jag nästan haka på Frolicc på löprundan idag.

Frolicc - är det fortfarande aktuellt med löpning? Behövs pannlampa? Vart startar du ifrån? Löpsteget var inte det snabbaste i fredags, men jag kanske kan hänga med de första 100 metrarna eller nåt. Tror jag hinner till 18, ska städa undan efter studenternas labbar, du vet ju hur det kan se ut..

frolicc e ju" ofarlig "så de går bra!! spring me lillgrabben du! ;-)

Hej på er Karlstad-happysar! Ja jisses det var en annorlunda upplevelse igår. Vi hade trevligt för det var sjyssta grabbar med, men kan ändå inte säga Bozz parollen - "skyll er själva som inte var med!".

Vi hade i alla fall årets första djupsnörajd. Det var nästan en decimeter och våra 3-4 mil tog dryga 5 timmar. Sedan blev det för egen del 1,5 mil dit och lika långt tillbaka vilket gjorde att kroppen var mer urlakad än efter Finnmarksturen.

Cyklingen var dessvärre inte mycket att hurra för i modden. Vi rullade nog sammanlagt ett par hundra meter utan tramptag utför annars var det tillika att trampa utför också. Anmärkningsvärt från det hela är nog starten som går bortemot 2 km i rätt brant terräng uppför. Bra träning för Finnmarksturen! Avslutningen blev lite speciell: Vi orienterade oss i skogen i mörker den sista 30-40 minutrarna.

Minnesvärt var det i alla fall och ett duktigt fyspass. Fast jag har lite jobb att lappa ihop bra avsnitt och undvika dåliga innan vi kör nästa rajd under våren. Nu är det för dyngigt i Arvikaskogarna.

Ursäkta jag inte uppmärksammade att du ville med, hade precis stängt ned datorn. Struntade i löpningen så det fick bli en tur till gymmet istället.

Frolicc skrev:
-------------------------------------------------------
> Ursäkta jag inte uppmärksammade att du ville
> med, hade precis stängt ned datorn. Struntade i
> löpningen så det fick bli en tur till gymmet
> istället.

No worries. Det var nog lika bra, hade inte hängt med i ditt tempo ändå. Det blev en tur kring Tyr och Rud i lagom tempo. Men som det ser ut utanför fönstret nu så kanske det är läge för skidorna snart :)

Fundera om att åka skidor i säfsen under helgen om där finns snö kvar. 7,5km spåret är öppet idag. Finns där någon som ville följa med? Skulle vara roligt att ha sällskap!

Här är bilder från söndagens kamp mot snö och blöta i Arvika (eller vad det nu var Tiki förde oss). Det var precis lika roligt som det ser ut på bilderna.

DSC00140.JPG ht=480

DSC00141.JPG ht=480

DSC00142.JPG ht=480

Fina bilder Bimtoro.

Bozz, någon mer blir det skridskor imorgon på Tingvalla 17.30???

Vad kör vi till helgen???

kan inte imorrn äter julbord me jobbet. till helgen blir svårt för de e mycket nyårsrevy nu.

bimtoro skrev:
>... Det var precis lika roligt som det ser ut
> på bilderna.

Stor humor. Verkar som det var tur man inte var med ;o)

Russia skrev:
> Fundera om att åka skidor i säfsen under helgen
> om där finns snö kvar. 7,5km spåret är öppet
> idag. Finns där någon som ville följa med?
> Skulle vara roligt att ha sällskap!

Skulle va superkul med lite skidor, men hinner nog inte i helgen tyvärr. Hade det funnits spår på lite närmre håll hade jag hängt på.

Efter att ha kanat runt på milslingan med löparskor och Olof känns det som nåra varv till(men med cykel) på Tyr som en perfekt söndagstur. Typ två eller tre varv.

Tempo: Snabbt men inte intervall. Smärta i ben och blodsmak i mun.

Jag kommer på Cube och dubbdäck. Någon som är på?

härlig tur i mörkret på stockfallet! men du hade rätt frolicc tyr var ingen höjdare . jag körde i dina spår och skratta gott åt alla små sladdar du gjort!!

Tja! Bozz och alla andra glada :D
måste nog ge mig själv pris för sveriges drygaste.
min scott står här bredvid mig och hade den armar skulle den slå mig hårt.
tror jag.

Vispers, det var för länge sedan. Jag har hunnit köpa ny hoj, bryta ben, laga ben och var ute några gånger på den nya hojen. Vart har du håll't hus?

körde drygt 1 mil oplogad grusväg öster om mölnbacka igår på ca 1 timma. När vi sen kom ut på snöfri asfalt kändes det som man körde i överljudshastighet :)

KONAmi skrev:
> körde drygt 1 mil oplogad grusväg öster om
> mölnbacka igår på ca 1 timma. När vi sen kom
> ut på snöfri asfalt kändes det som man körde i
> överljudshastighet :)

Var ni uppe på Torrakberget nånting?
Ett naturreservat med rätt underbar natur, var där med ungarna i fjol och plockade blåbär och svamp och bara myste. Det ligger just söder om Västra Örten. Väl värt ett besök.

Är det någon som provat Repairshop på Våxnäs? Har inte hört talas om det förens CC skickade ut rabattkuponger till den verkstaden.

Jag behöver hjälp med mina bromsar, är det något dom fixar?

De öppnade under den skylten nu i december. Jag har ingen erfarenhet av vare sig hur de var eller hur de är.

andematt skrev:

>
> Var ni uppe på Torrakberget nånting?
> Ett naturreservat med rätt underbar natur, var
> där med ungarna i fjol och plockade blåbär och
> svamp och bara myste. Det ligger just söder om
> Västra Örten. Väl värt ett besök.

Nej vi var aldrig uppe, men vi cyklade förbi(stanande till och med vid skylten och diskuterade) på vägen tillbaka. Lite mycket snö för att vi skulle orka ge oss upp där med cyklarna just då.

Tja ratman, ja det hörde jag, hoppas allt är bra med den foten.
nej jag har hållit mig i värmen på gymmet. sen får jag väl skylla på min lathet att inte orkat införskaffat lång byxor till mina ben än, men det måste göras. vill ut och ta en tur på cykeln.
men man skall ha tid till allt oxå. :D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp