[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
björn o jag körde stockfallet tyr - hårt o fint o lite blött men luften gick ur min bakdämpare helt
oväntat! varför? vad göra?

bozz skrev:
-------------------------------------------------------
> björn o jag körde stockfallet tyr - hårt o fint
> o lite blött men luften gick ur min bakdämpare
> helt
> oväntat! varför? vad göra?
---------------------------------
Oh ohhh here we go again...... Scotten i ett par månader nu då. Kolla med www.repairshop.se så får din dämpare vara pilotfall för oss andra. ;-)

Hade gärna åkt grillor men är inte i stan för några dagar. Hoppas på cykling till veckan om vädret tillåter.

Träligt för dig Bozz! Jag hade nästan samma problem för ett par veckor sedan. mekade isär den och insåg att det inte var något "vanligt" fel så då valde jag att skicka efter en ny dämpare. men ett besök på den där "nya" stället på Våxnäs kanske gör susen!? Skriv gärna och berätta hur det gick!! EN enklare bakdämpare ligger på ca 1000-1500kr. Jag funderar på att ha en i reserv :-) Man vill ju inte missa en goer "tyr" :-)

Lycka till...

är det någon som tror sig köra lite i helgen? Vet inte om det är för mycket snö men så länge som den är "puder" så lär det ju inte behöva vara några problem (förutom alla översnöade härliga stenar och hååål)

Carer567, jag kör gärna i morgon, har du någon idé var som kan vara körbart och kul?

Var nyss ute och gick en promenad i Tyrskogen. Månsken och helt otroligt vackert! Behövde inte ens pannlampa trots att klockan slagit 1 på natten :-) Är lite snuvig men om natten är god så kanske jag känner mig bättre i morgon (läs idag) så då kan det nog bli en tur. Men jag gissar att jag sover ett tag på morgonen...har börjat vända på dygnet :-)

Jag är pigg på en tur men inte före kl 11. Hör av sig om någon vill ut! Lovar att inte leda dig in i en becksvart skog idag Bimtoro....

Tiki, skall vi säga vid 12-tiden? Ska vi köra i I2 eller har du någon bättre idé?
Jag finns på 070-4602300

Ha så skojsigt i skogarna. Funderar på om knäet klarar av lite längdskidor, det skall tydligen finnas spår på tuggelite. Cykel är nog hursomhelst fortfarande en mkt dum idé.

rapportera gärna om skidspår frolicc ring mej så fort du vet nåt snälla

Väntar på att farsan skall vakna och höra hur han skall göra. Skidorna står i deras garage så tänker inte ta bussen dit och sedan bussen till tugge och sen bussen hem =)

ok jag har bil vet du men måste ner på stan först. kan man inte åka från gustavsberg?

Fick premiärprova mina nya Michelin Mud-däck i 2 decimeter snö. Svårbedömt hur de var men det gick hyggligt att cykla. Bimtoro och jag körde början av "vita" slingan sedan sladdade vi bl.a. del av Thomas stig och getryggen för att sedan vända hemåt.

Fördel längdskidor denna helg men å andra sidan pekar nästa helg på +8 grader och surfvind så det blir intressant att följa vad vädret har i sin smutsiga byk?

oj va fina spår på tuggelite-de får bli en tur imorrn oxå! träffa frolicc i spåret.

Slut? Nej nej, kom precis från en 16 km tur på tuggelite. Lite sämre än igår men fortfarande helt ok.

tog cykeltur på stockfallet- man kan väl säga att det var bra träning om man ska va positiv

Jo nu ser det "mörkt" ut :-) Hoppade över "skogsturen" och körde 3timmar cykelväg runt Karlstad/Skoghall men ja det ger ju träning det med (och vita fingertoppar från alla småstötar från dobbarna)

Bozz ser att Kolmårdsbiken går den 9 maj nästa år.

Då är jag nog i Barcelona med jobbet för att se Barcelona-Villareal 10 maj.

19 inlägg kvar på denna sidan efter detta så det står helt öppet. Lär väl dröja några veckor i det här tempot.

happytempo :), känns dock som den här tråden är lite mer av intervallkaraktär med intensiva perioder och lugnare viloperioder.

18 inlägg kvar till 100 sidor..

nej ande matt jag såg den mest som ett skämt kostade visst 3000:-!!

Bra Bozz, funderade på när det kunde vara användbart med en fjärrstyrd reglerbar sadelstolpe (om det nu var det det var).

Nyss hemkommen från Norges snösäkra fjällvärd med långa turer i massor av kanonfina längdspår längtar man ju en aning efter mer snö. Alternativt betydligt mindre snö och ca 25 grader varmare.

16 inlägg kvar..

Det blir ingen Julaftonstur för mig iår. Har varken tid eller pengar att fixa mina bromsar... Dessutom har jag inte fått tummen ur och köpa ett par skoöverdrag.

Däremot skulle jag kunna ta på mig att ta bilen ut någonstans och fixa med korvgrillning eller vad det nu var som var planerat! (Allt för att slippa släktträffen på julaftons förmiddag:) Om jag har tur har jag även en ny kamera att leka med! (Nikon D90)

15 inlägg kvar!

Frolicc: Hade inte du en drös sadelstolpar som låg och samlade damm? Har du en i 27.2mm till övers?

Eller någon annan som har en stolpe över?

Hehe det är ju lysande. Du kan ju skicka över lite info pch pris om den på PM så kan vi kanske göra affär. :)

Kan ju passa på att fråga om det är någon som har ett par hjul för skivbroms eller ett vevparti också? Behöver inte vara de lyxigaste prylarna. :)

min bakdämpare verkar funka igen!! den va bara lite krasslig. kanske borde köpa en o ha i reserv i alla fall!?

Hade jag gärna gjort om jag inte vore lite förkyld.

Nu har jag ordnat årskort på F&S, så till veckan ska jag börja lite lätt med spinning måndag kl 12.00.

100 sidor... vem får äran? öppet mål nu :)

Senast redigerad av en moderator:
nu är jag ledig 2 veckorr on nån vill umgås . de kommer bli mkt nyårsrevy men cykling oxå.tänkte åka skidtunneln nån dag t ex!!? löpning blir det väl kan ske lite innebandy

Tänkte skicka ett surt mail till kommunen angående det sketans gruset som grusar alla cykelplaner hela tiden, men gick in på hemsidan och såg att budskapet redan gått fram,

http://www.karlstad.se/apps/symfoni/karlstad/karlstad.nsf/$all/CD9D6B1EDC14E182C1257514005335DF

så nu får jag beklaga mig här istället.

Fick på en och samma dag tre (!) punkteringar. Lagade en så jag kunde cykla till jobbet. Kom ut till cykelstället i fredags, glad ihågen över att det var jul-ledigt och hade precis läst en insändare i NWT om det slangätande gruset på Karlstads gator. Vad hade hänt under dagen? Jajemänn, slangen hade blivit platt. Så istället för en skön cykeltur hemåt via CC blev det ett två timmars projekt med buss hem, montera cykelstället på bilen, tanka bilen, sitta i bilkö genom stan till CC, hämta cykeln på jobbet och köpa nya slangar. Och då hade jag inte ens lagat punkorna. Halvkul inledning på semestern. Det måste väl finnas andra alternativ som funkar?? Men gruset ska tydligen "bli mindre vasst med tiden", när kommunen plogar vägarna. Och det händer ju inte så ofta när det inte är snö. Så nu hoppas jag på mer snö av en anledning till förutom skidåkning.

Så där, nu känns det bättre, tack för att ni lyssnade! Over and out!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp