[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tack själv bozz, JMSA och Frolicc. Verkligen gött att komma ut igen.

Till nästa gång kanske alla ska se till att ha med sig:
1) lampor som inte smälter...
2) Batteri som räcker mer än 20 minuter...
3) Röjsåg - trädet på G-klaven måste ju bort!

Vem blir först att köra nerför "väggen"?

Ni mörker män snart är det ljust på kvällarna så man inte behöver åka med lampa. Tills dess är spinning ett bra alternativ.

Körde just ett lunchpass på friskis.

Frolicc skrev:
-------------------------------------------------------
> Mörkerkörning utan lampa är det nya nu när SS
> blivit mainstream. =)
--------------------------------------
*He he kan det tänkas så att Jomensåatt har halkat in i SS-ligan också alltså? :-) Då blir jag framöver inte förundrad om påven blivit homosexuell.

Tänk dig, nästan helstel SS dessutom.. Tiki, din världsbild håller på att rasa samman.

Vad säger gänget om en liknande tur preliminärt nästa tisdag? Samma tid samma kanal?
Jag tar med såg så vi kan ta en snackepaus och röja G-klaven ifall ingen gjort det innan dess.

Haha ja Tiki du får nog börja granska påven så kanske det trillar ut en regnbågsflagga under särken när han stapplar omkring. ;)

Jo men jag har mörkat mitt vinterprojekt tills nu. Bilder utlåvas ikväll. :)

Ang tur nästa tisdag så är jag på, ska bara se till att även byta olja i vänster gaffelben så kanske dämparen funkar bättre på "Stelben". Sen ska jag se till att lampbatteriet får längre vila i laddaren än 45 minuter också. Kanske jag kommer längre än till början av G-klaven innan kattögonen får ge sig tillkänna.

PS. Jag är fortfarande fullt trogen FS, min stelbening används bara för att få Ahakänslan igen när man sätter sig på Ibisen och märker vad underbart det är med en heldämpad cykel. ;)

Gamla SS-fultysken sprack i höstas, den nya kom idag, lite längre, lite lättare och väldigt vit. Klistermärkena med märket "quantec" låg i en påse bredvid, tack och lov.

Nu till frågan - har någon en styrlagerpress? Jag har ett semiintegrerat elände att få dit.
Sist löste det sig med en slägga och en brädbit, men den här ramen verkar lite mer pimpinett än No Saint:en.

Styrlagerpress skulle jag ha behövt för en vecka sedan. Grrrr, inte kul med trilskande styrlager som är en j***el att få på platts! Så om någon har en så får ni bassning för att ni inte använde jedi sinnet för att erbjuda den till mig utan att jag frågat. ;)

Bozz och alla ni andra nu kan man anmäla sig till Kolmårdsbiken 9 maj.

Vore väl kul om vi kunde bli ett helt gäng som åker dit.

....*Hmmm det här kommer ta tid att smälta.... ;-) Lugnande besked ändock att FS:en regerar.

Själv har jag min framgaffel i mindre beståndsdelar. Lärorikt att mickla ihop.

Jag tycker det är dags att vi med lite mer framförhållning än vanligt försöker planera in en cykelfri kväll inomhus tillsammans. Kalla det pubkväll om ni vill ;o)

Vad säger ni om att vi ses om sisådär två/tre veckor nånstans och planerar, diskuterar och filosiferar kring året vi har framför oss? Tävlingar? Långrajder? Byggen?! Ledkartor? Regelbunden tid för Happyrides mm. mm.

Kom med förslag på tid o plats så ska jag under tiden lägga in ett remissförslag hos regeringen.

Skrivet av jordan idag 15:11

Bozz och alla ni andra nu kan man anmäla sig till Kolmårdsbiken 9 maj.

Vore väl kul om vi kunde bli ett helt gäng som åker dit.

Skulle va trevligt om lite fler med karlstadialekt ställde upp, dom låter så gnälligt dom där Norrköpingsborna :D

Roligt att se vinterstatusen för Segerstad. Verkar ha varit en fin dag på hojen. Finns det någon längre sammanhängande sträckning på stig därute? När vi var där i somras var det ganska korta avsnitt som var något att ha sedan var det grusvägstransport.

Andematt bra förslag. vad sägs om en söndag runt kl 17??? Kanske den 1 februari???

Tiki skrev:
> Roligt att se vinterstatusen för Segerstad.
> Verkar ha varit en fin dag på hojen. Finns det
> någon längre sammanhängande sträckning på
> stig därute? När vi var där i somras var det
> ganska korta avsnitt som var något att ha sedan
> var det grusvägstransport.

Det finns vad jag vet inte några långa sammanhängande stigsträckningar, men om man slår ihop det med sörmon(norr om E18) så kan man få en trevlig rajd skulle jag tro...

JoMenSåAtt skrev:
> Vi kan ju inte ha en pubkväll på en söndag.

+1
Fredag känns väl vettigast kanske ev lördag. Vad sägs om vecka 5, 6 eller 7?

Nu får det vara slut med fulmekandet, en sådan här är beställd, samt ett lagerbansverktyg för gaffeln, 1200kr, det är fan inte sant, eller jo det är det...
Jag meddelar när verktygen kommit på plats.
press.jpg ht=200

fredag 13 går nog bra för mej tror jag. Kilsleden från skutberget e fin upp till flygplatsen sen e de bara skit.

Blir det uppvisning av Isjakt i morgon någonstans? Soligt, blåsigt, enstaka minusgrader och nyspolade isar..

Tänkte kanske hitta på något med grabbarna medan mamman förvärvsarbetar.

ratman o jag tog en tur vid väggen bl a o lyckades åka vilse -frös om fötterna så vi fick åka in på rackethallen o värma oss!!men de va fint i skogen. imorrn kör jag bonäs med en nybörjare från kilene 14.00

Ska någon ut på en tur imorgon på förmiddagen eller så. Är det någon som är sugen på att hänga med? Tar inget svettotempo utan standard happyåkning. :)

Det verkar som jag lurat isjakten till Arvika imorgon - sorry boys! Ni är självfallet välkomna hit! En pubkväll lät som ett lysande förslag Andematt.

Funkar inte silvertejpen för fötterna Bozz? Jag som har köpt både vinterdojor och silvertejp men ännu inte provat dem. Här tappade jag alldeles nyss ut oljan ur framgaffeln på tusken. Oljan såg ljus och förvånansvärt fräsch ut. Ska bli intressant att känna skillnaden med lite tunnare viskositet.

Fasen Tiki, har du bosatt dig i Arvika eller vad är det frågan om? :P

Vad slänger du i för olja i Räven föresten?

Tack för en skön tur idag Bozz. Det var härligt att komma ute i det Grön-vita. Tiki, Bozz ljuger inte, det var mina fötter som frös men silver tejp har jag hemma så jag få klippa lite innan nästa happy ride;-) Få se hur jag må på imorgon bozz. Det blir åtminstånde grillning på kilene, men jag har "druckit" hockey i kväll, dvs. det blir nog korv och ingen åk på hammarö. Tack för i dag. x

Oj jävlar hon var inte vacker, men det är bra Tiki att du syns i pressen. :)

Jag har haft Luc på middag här idag och han talade varmt om ditt projekt ang cykelleder också. Skoj att höra att det går bra och verkar bli något stort av det hela!

:-) Stack iväg på ett kalas igår så jag hann inte svara på din fråga Jomensåatt. Jag bevakar bara päronens hus bara när de är bortresta. Räven får Castrol helsyntetisk 5w istället för 7w som är standardolja. Provar alltså med lite tunnare olja och ser hur den blir av det.

Ratman: Okey då får vi tro på underverk med tejpen.

Ska ner nu och isjakta. Det är tydligen även två andra som ska köra med sina så det blir intressant. Vi får bygga en till nästa år Bozz.

Jäkla Jansson99! :-)

Ska vi inte ta och starta en ny tråd bara för Tiki´s mediala bedrifter? ;-)

jag bygger gärna om vi blir nåra till. isjakt alltså!jag vet inte men finns det inte en DN-isjakt oxå?är flickan kompis med Tiki så kan man va helt säker på att hon har andra kvaliteer!!

Tikigt värre här nu. Jäkla Jordan! ;-)

Det var 5 isjakter på Kyrkviken idag. Är lite sugen på att bygga en i år istället, återkommer till dig Bozz om vi eventuellt skulle sambeställa några delar.

Edit: Bilder från idag http://picasaweb.google.se/jensen1133/IsjaktArvika#

Senast redigerad av en moderator:
Du kan din historia Andematt. Det där med rigg var faktiskt inte så dumt. IKEA:s soppslev (vid mastfoten) bjuder till rätt hygglig fart. Ca 60 knyck mättes det upp till igår med hockeyrör. När jag testade gick det inte så fort men det var en rätt kul känsla faktiskt. Något för er som sitter på en gammal rigg....

Det är just en sån rigg jag har, 4.5 m2 för att vara exakt, fast utan energy-loggan, tyvärr. Hade för mig att den var i mylar och inte tålde minusgrader men är man snäll kanske den inte spricker i väven..

Funderar på om man istället för att sy fast ett handtag kan dra en tamp från masttoppen till bommen och få ett grepp man kan variera lite mer för bättre balans. Vad tror du?

Eller så tar man ett lite större stycke plywood och täljer till, skruvar fast skenor under och surfar iväg på helt enkelt ;o)

Sannolikt är seglet skörare vintertid men jag tror säkert du kan använda seglet utan att vara nervös. Inte så mycket att förlora med det gamla seglet? ;-)

En tamp från toppen till bommen kan nog funka med några knutar på vägen att greppa i. Den jag provade hade ett litet handtag men det får ses som en deluxe-variant. Själva seglandet kändes simpelt men det kanske beror på bakgrundskunskaper?

Har själv haft en plywood-surfbräda med skateboardtruckar och medar tidigare men den dribblades dessvärre bort vid en flytt.

Hade den fyra medar eller bara en fram resp bak?
Blev lite sugen nu juöe! Man kan ju lixom inte bo mycket bättre för att ha en sån grej =)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp