[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Den hade 4 medar, ersätt hjulen på en longboardskatebord med medar så är det bara att ösa sen... typ!

Andematt skynda dig innan isen smälter!!!

Hur många blir vi den 13/2?? och vart ska vi ses??

Läckert! Själv har jag longboarden och truckar men behöver medar med fästtillbehör. Får väl efterhand slänga ihop en sådan också.

Senast redigerad av en moderator:
Jaaa du jordan, hur många blir vi är en bra fråga.
Ska vi ses den 13/2 eller ska vi ta en annan dag? Responsen är liite mager..
Var ska vi ses? Tja vad finns det för ställen som är trevliga? Jag har ingen aning om bra ställen. Bra = pratbar ljudnivå och god, billig öl.

Tiki, var får man tag på breda truckar? Jag kan inte med att slakta ungarnas skateboards innan de ens har fått dem ;o)
Funderar på om man måste slipa medarna med V-form eller om man kan kantställa dem i fästanordningen på truckarna.. Man vill ju kunna fortsätta åka skridskor emellanåt..

Andematt dagen passar bra för mig. Blir det det en annan dag kan jag nog då också.

andematt skrev:
-------------------------------------------------------
> Jaaa du jordan, hur många blir vi är en bra
> fråga.
> Ska vi ses den 13/2 eller ska vi ta en annan dag?
> Responsen är liite mager..
> Var ska vi ses? Tja vad finns det för ställen
> som är trevliga? Jag har ingen aning om bra
> ställen. Bra = pratbar ljudnivå och god, billig
> öl.

Jag räknar med att vara med den 13 februari, men det är ingen katastrof om det inte blir av.

Jag skulle tro att det går bra för mig också den 13e.

Har för övrigt skaffat mig en kalasbra DH rulle (Seasons) om någon är sugen på att komma över och kika på någon dag.

JoMenSåAtt skrev:
> Jag skulle tro att det går bra för mig också
> den 13e.
>
> Har för övrigt skaffat mig en kalasbra DH rulle
> (Seasons) om någon är sugen på att komma över
> och kika på någon dag.

Vi kan väl börja hemma hos dig då..... ;-)

Fredag 13 feb är härmed spikat.

Uppvärmning med tvåhjulsfilm låter heller inte helt fel.

Hänger gärna med den 13:e på pubkväll.

Har länge velat gå till The Leprechan (eller hur det nu stavas) på trubadurkväll, men tror att det kanske är lite trångt där och har de en trubadur kanske det blir för hög ljudnivå för snack. Harrys? Pitchers? Bishops Arms? Biljardhallen? (Ifall vi får slut på samtalsämnen och måste bryta av med lite biljardspel..)

Kul där Hanna. Ja jag kan inte alla stans pubutbud så det lämnar jag till någon annan att fixa...

Bilagor

• DavidByrne.jpg
    DavidByrne.jpg
    36.1 KB · Besök: 29
Ja vi kan ta uppvärmning med cykelfilm hos mig den 13e.

Pitchers är ju trevligt, Bishops har ju dessutom riktigt gott öl så det låter bra det också. :)

Det är ingen som ska ut ikväll föresten? Jag har till och med mitt batteri på laddning för tillfället. ;)

Jag hoppar cykling idag. Vädret och framför allt underlaget är inte direkt lockande..

13:e låter gött, ber att få anmäla mig.

Andematt: Har inte något riktigt bra uppslag på billiga longboardtruckar. Brukar kosta kring tusingen paret vilja jag minnas, men kanske går det att fynda på nätet någonstans?

Tusing paret! Cheeses... Där fölld en idéen att bara testa för en billig penning..

jordan skrev:
> 20 mars ska jag se David Byrne i Malmö.
>
> Här kan ni lyssna på hans senaste skiva..bla bla bla...
---------------------------------
Det första jag deletar när Windows är nyinstallerad är medföljande musik och där återfinns David Byrne. Ha en trevlig spelning Jordan!

Bozz. Hittade inte nån bakdämpare förslag fr tiki. Har du fått privat mejl? skicka en länk så kolla jag in den. x

Citerar Plumse efter att han provat spinning: "Ge tillbaka den timmen av mitt liv!!!"

*Ha ha stackars Jordan nu sågar Andematt spinningen också. Kan kanske tycka det är något pubertalt sound över Rammstein med okey det fúnkar säkert till spinning. Du var ju på Tool Jordan, det bör ha suttit som ett smäck för en kultiverat mogen man som du.

Inte bara jordan, käre Tiki. Min fru får allt höra en hel del och Frolicc fick en dos av min inställning just nu efter hans naturupplevelse de lux i ett litet sketet rum under lunchen.

För övrigt snurrar Molotov Jive rätt hårt just nu genom min Spotify. En ny trevlig bekanstskap i musikvärlden.

Spotify är fina saker.

Vilka känslor min spinningen ger upphov till!!!

Kommer att gå som en raket i skogen i maj!!!

Håller med Jordan, spinning ger snabba ben. Annars blir det att gå till sommaren, som för killarna på bilden

MTBuppfrbacke.jpg ht=510

Bozz jag har tänkt lite på vilka tävlingar jag ska köra i år.

Kommer att hoppa över Kålmårdsbiken. Det blir Långa Billingeracet istället.

JoMenSåAtt skrev:
> Haha. *Tar fram popcornen*

[provokationsmössa på]
Och förresten så är popcorn inte alls gott.
[/provokationsmössa på]

Jordan, har du sett det där om att Billingeracet har fått flytta på sig? Känner att jag skulle vilja vara med på någt långlopp i år men det får nog bli att känna av vad vinterns vila och rehab har gjort med mitt knä innan beslut tas..

Edit: Såg just att Billingeracet fått tillbaka sin dag och kör 24 maj som planerat. Kul!

andematt skrev:
>
> För övrigt snurrar Molotov Jive rätt hårt just
> nu genom min Spotify. En ny trevlig bekanstskap i
> musikvärlden.

Tack för det tipset!

24 maj passar mig bra. Veckan innan ska tillbringa 5 dagar på Barsebäck med något som heter golf. tar nog med cykeln så jag får komma ut och cykla lite.

Blev en fin cykeltur på lunchen idag, 45 minuters cyklande utan att cykeln flyttade sig en millimeter. Underbart!

HannaK: Killarna på bilden har tydligen missat att vid en backe värd namnet så finns det en lift att ta uppåt. ;)

JoMenSåAtt skrev:
> HannaK: Killarna på bilden har tydligen missat
> att vid en backe värd namnet så finns det en
> lift att ta uppåt. ;)

Ha, ha, OK då. Slutsats(?): Finns lift behövs ingen spinning

Skönt med annat grus, synd att man inte sparade kvitton på 6 slangar och ett däck.. Men, men, cykelhandlarna har i alla fall blivit gynnade, och det är ju bra.

HannaK skrev:
> Skönt med annat grus, synd att man inte sparade
> kvitton på 6 slangar och ett däck.. Men, men,
> cykelhandlarna har i alla fall blivit gynnade, och
> det är ju bra.

Det tycks som om det aggressiva gruset var mer elakt mot vissa. Ty den som har, åt honom skall varda givet, så att han får över nog; men den som icke har, från honom skall tagas också det han har.
Matt 13:12

Facit 1 punktering, på framhjulet...

Ibland när teknik- och fastighetsdirektör Hans Wennerholm böjer sig för att låsa fast sin fixie som en vanlig man, kan man se hans svanktatuering "support your local bikeshop".

Jag tycker att alla som fått punktering borde lära sig att ha bättre uppsikt så att de hinner väja för vassa stenar på cykelbanorna. Om man nu kör på de vassa stenarna får man väl skylla sig själv! ;)(kastar sten i glashus)

Jag måste cykla för lite på fel ställen för jag har inte fått punktering. Jag som så gärna vill ha nya däck... ;)

Det verkar som om Sunne kan stå arena för en icke-svartrejs-DH-tävling i sommar, inget är ännu klart men vi ska förbereda oss så tidigt som möjligt. De som vill vara med och peta i detta får gärna kontakta mej. Vi behöver hjälp med allt möjligt, från banbygge till arrangemang. Tips på hur vi löser sjukvård mottages tacksamt. Tips på möjligta sponsorer är också bra! Vi tar detta via PM då allt är i sin linda och jag vill inte starta för mycket tjöt kring detta innan nåt är klart.

Så, PM:a mej om ni har nåt att meddela mej! :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp