[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Den är möjligtvis lång men inte så snabb? Syftar till att kolla upp stigar lite mot edsvallahållet

Blev en fin fin runda idag. Trossnäsvägen mot edsvalla, av mot kil och över skåre för att avslutas i Olovs kök där det tillagades våfflor. En helt okej distans med happyinslag =)

Enligt ryktet går det alldeles utmärkt. Jag har fortfarande så ont i överarmarna sen tisdagens liftit så skitmöjligheterna har inte testats.

inte många som har så fruktansvärd träningsvärk att man inte ens kan gå på toaletten på sex dagar efter träningen ;)

Är Tuggelite sammankopplat med spår på golfbanan? Hur hittar man till spåren i Tuggelite och på golfbanan? Det är sol och snö!!!!

Man kör femman åt fel håll tills man kommer till golfbanan, det är den närmsta vägen.

Haha, efter finnmarksturen så var min felstavning ovan mkt verklig.

OK, jag menade vart gör jag av bilen. Är det bäst att parkera vid Tuggelitestugan eller? Läste just på skidspar.se att det finns 30 km spår kring Tuggelite, kan du rekommendera några? Vilket är fel håll på femman?

Senast redigerad av en moderator:
hanna Du behöver bara åka till gustavsberg tilll höger efter fredricelundsskolan kör längst in mot skogen till vändplatsen så går spåret därfrån. jag ska säkert åka imorgon om du vill att jag visar vid 16.00

Det börjar dra ihop sig!
Snart är det Fredag 13:e feb och vi ska ladda med malt på lokal. Ni har väl inte glömt?
Jag föreslår att vi ses på biljarden (nordvästra hörnet av torget) vid kl 18.30 ca. God mat, musik på lagom volym, möjlighet att sporta, god maltdryck och när jag var där senast visade de ett reportage om TdU.

Kan det bli bättre?

Räkna med mig. Maltdrycken du talar om borde duga utmärkt som kolhydratladdning inför helgens träningsrundor ;)

Tänkte oxå ta en tur idag, försöker hinna till fyra vid vändplatsen på Gustavsberg.

Jag kommer på fredag. 18.30 it is.

HannaK skrev:
-------------------------------------------------------
> OK, jag menade vart gör jag av bilen. Är det
> bäst att parkera vid Tuggelitestugan eller?
> Läste just på skidspar.se att det finns 30 km
> spår kring Tuggelite, kan du rekommendera några?
> Vilket är fel håll på femman?

Du kan antingen ställa bilen på Tuggelite (kan nog bli rätt mycket bilar där just nu) eller så ställer du dig på golfklubbens parkering. Spåren är görfina. På kvällen när det har blivit mörkt är det ganska roligt att åka på golfbanan när alla har pannlampor. Det ser ganska roligt ut med små ljuskällor spridda över vidderna :) Dock är det de mest seriösa som är ute då så man får hålla undan för att inte vara i vägen.

Spåren går överallt och några går ut på en bana och vänder så det är bara att köra på och vända hemåt när du fått nog. Jag känner inte till ett speciellt spår utan komponerar lite efter dagsform.

bozz skrev:
> hanna du kan ju ringa å hittar vi på nåt strax
> efter 16.00

Kan inte du ringa själv?
Moraliska förhinder har väl aldrig funnits i din ordlista =)

Ha, ha. Ja, jag kan slå en pling i em. Och packar pannlampan om turen innefattar golfbanan.

Anmäler min medverkan på fredag. Kul att återse Happymaffian som man inte sett på länge. Började inte kvällen med film hos Jomensåatt?

Tiki skrev:
> Anmäler min medverkan på fredag. Kul att återse
> Happymaffian som man inte sett på länge.
> Började inte kvällen med film hos Jomensåatt?

Jo, visst gör den det!

JoMenSåAtt skrev:
> Ja vi kan ta uppvärmning med cykelfilm hos mig
> den 13e.
>

Höhö, jag kommer först hem vid 16:30. Men ska jag lämna dörren öppen? ;)

Men den som vill kan komma förbi efter 16:30. Bor på Jungmansgatan 7c (gult trähus i Viken) och har porttelefon att buzza. (A Nordgren/I Erlanson)

hanna o jag pressa på bra i spåren .2 mil blev det c:a men dom var fina .vackert i skogen tills de blir mörkt alltså. vi ska ut i morgon igen vid 16.00. Hanna va en riktig raket kan jag lova såg inte mkt av henne efter ett tag men hon stod artigt o väntade vid varje korsning.

Gött det blir film ja! Samling någon gång kring kl 18-19 skulle passa mig.

Kul Bozz då har du också blivit förnedrad i spåren.

Förlåt att jag glömde bort filmvisningen. Det har varit mycket på senaste tiden men jag dyker självklart upp och passar på att ordvitsa lite om jungman och jansson (!) under filmen. ;o)

Jag skavde lagg för första gången på 20 år igår. Det var en märklig känsla.. Körde bara 300 meter med grabbarna på vår gräsmatta men det räckte för att knäet skulle börja kännas fel. Så var det med det.

> Andematt skrev:
>
> Jag skavde lagg för första gången på 20 år
> igår. Det var en märklig känsla.. Körde bara
> 300 meter med grabbarna på vår gräsmatta men
> det räckte för att knäet skulle börja kännas
> fel. Så var det med det.

Du får nog satsa på att köpa ett nytt knä... eller göra ett eget i trolldeg kanske.

KONAmi skrev:
> Du får nog satsa på att köpa ett nytt knä...
> eller göra ett eget i trolldeg kanske.

Trolldeg is the shit efter hårt träning ;o)
Ska försöka lägga än mer tid på rehab än vad jag gör nu. Små små steg frammåt. Eller så ställer jag mig till förfogande i mänskliga reservdelslådan.. Svårt val.

Ha, ha. Kanske inte skulle använda ordet förnedrad, man kan man inte dominera I2-skogen på två däck så kan man ju göra ett försök på två plankor. kanske skulle köra Skogen Konung på vinterväglag?

Skidor är bra! =) Skall vara längdskidinstruktör på lördag så kommer nog gå upp sisådär 05:00, härjar med andra ord inte hela fredagkvällen.

Vad är dresscode? Spandex eller civil?

Frolicc skrev:

> Vad är dresscode? Spandex eller civil?

På fredag? Hmm jaooo... Kom du i spandex om du vill. Var den du är i hjärta o skäl, o du högt ärade LidlLycrans obestridbare riddare ;o)

*fniss*

det är väl smoking som gäller??

Jag var ute och sprang 1,5 mil på stadens gångbanor ikväll. Underbart att springa i den stilla vinterkvällen, saknade dock cykeln lite...

Skidor är härligt, du har bara inte fattat tjusningen än KONAmi.

Kom på att jag kunde fixa till lite åkning idag och imorgon, så jag gav näsa och hals en chans att klara sig från en ny förkylning. Har lastat bilen med både skate och klassiska skidor nu och drar förbi Forshaga på väg till och från jobbets visionsdagar i Dömle. Och får förhoppningsvis åka i sol, tjoho!! Men imponerande av Bozz att köra två mil igår igen efter tisdagens 1h innebandy + 1h 40min längd!

Hinner inte ner till filmvisningen imorgon, så jag ansluter 18.30 vid Biljardhallen.

Jag har tänkt köra Dalslands kanotmaraton om det passar in i tävlingskalendern och inte krockar med någon multisporttävling jag skall köra. Du får väl sadla om till kanotist i väntan på att dina knän blir bättre? ;)

Du ska förresten få tillbaka din våtdräkt någon dag, den ligger och lyser upp i datorrumemt hemma :)

KONAmi skrev:
> Jag har tänkt köra Dalslands kanotmaraton om det
> passar in i tävlingskalendern och inte krockar
> med någon multisporttävling jag skall köra. Du
> får väl sadla om till kanotist i väntan på att
> dina knän blir bättre? ;)

Njae, förstagångsinvesteringen ligger lite för högt för att det ska vara lämpligt att börja med.

> Du ska förresten få tillbaka din våtdräkt
> någon dag, den ligger och lyser upp i datorrumemt
> hemma :)

Bara jag har den tills isen släppt s är det ok. För i år ska jag nog försöka segla lite mer. Har blivit bra sugen efter Tikis "väckarklocka" i somras.

OK, vad är det som gäller ikväll?

Efter en veckas krasslighet har jag bestämt mig för att närvara, men vara körbar hem till Arvika på kvällen. Ni kommer mao. att få se en nykter jansson99 på ett Happyevent. Det har nog aldrig hänt tidigare!

Jag kommer till JMSA efter att ha varit hemma och kladdat på lite mer deo under armen, sagt gonatt till barn o fru samt bäddat iordning för mig i gästrummet. Borde väl kunna vara där före 17.

Jag och Frolicc pratade på att köpa med käk från Tam Rap Thai och käka till film o malt. Är det någon mer som år sugen så kanske vi ska samordna mer.

Sen när tiden är mogen drar vi till Biljardnian och möter upp med resten där och är trevliga mot varandra en stund.

Aaah trevligt, jag tar gärna också en matbit på ThamRapThai... #13 för min del. ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp