[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hu vad ni är svetto-iga!

Själv har jag och medbrottslingar Björn/Anders/Per/Magnus börjat bygga DH-cup-banan i Sunne. Det kommer bli en kul grej, ända från toppen och ner, skojskoj! Om nån vill hjälpa till och bygga (hacka träd, trimma mossa, dränera, gräva, yxa, såga osv) så kommer jag skriva här innan vi drar upp nästa gång (om jag kommer ihåg) så är det bara att hänga på. Vi hade en finfin dag med sol och korvgrillning förutom yxande och rekognocerande. :)

2-timmarstur på Bonäsleden idag tillsammans med 2 multisportare som jag hittade (eller de hittade nog mig, förresten). Förvånansvärt torrt, åtminstone delen mellan Kilene och Bonäsudden, rekommenderas!

Idag har jag haft en skön vilodag.

Imorgon blir det Bonäs fram och tillbaka innan frukost.

Vilka tänker åka Vårpremiären på Söndag?

Jag sitter och surfar fast jag är grymt sugen på att prova Focusen,
egentligen vill jag köra premiären på söndag men är rädd att jag kommer få cykla 8 mil ensam.

Vi kör länk på den
http://www.solstack.se/

Senast redigerad av en moderator:
Miamaria tror inte att du behöver köra 8 mil själv. Det jag såg igår visar annat!!!

någon som hört talas om www.happyrejser.org? knappast va? nu får det va nog ;)

Jag befinner mig i Stockholm på söndag och kan inte vara med på premierturen. BOO! Men så är det. Hoppas ni få det riktigt gött. :)

Thomas, går det på något sätt att få engagemang på alla möjliga fronter ska jag gärna hjälpa till. Projektet med leder i Arvika tar ju även sin lilla tid men skriv gärna när ni drar till Sunne för detta ändamål.

MiaMaria skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag sitter och surfar fast jag är grymt sugen på
> att prova Focusen,
> egentligen vill jag köra premiären på söndag
> men är rädd att jag kommer få cykla 8 mil
> ensam.
>
> Vi kör länk på den
> http://www.solstack.se/

Hm, ser ju inte å dumt ut. Hur snabb är den snabba gruppen?

hur går de me onsdag ? o vårriden o allt annat? söndag kan jag inte men lördag går bra

Vårriden har en egen, lite bortglömd tråd som jag länkar till varenda dag i mina meningslösa, innehållsfattiga, existensoberättigade och självupptagna inlägg.

Fan vad jag vill ut o träna.. Tror jag tar en promenad.

andematt hur gick det med undersökningen?

Senast redigerad av en moderator:
Tiki och jag mobilcyklade en stigfinnartur ihop igår. Vi ringde varandra en gång i kvarten bara för att konstatera att vi fortfarande inte var speciellt nära varandra. Efter en timme gav vi upp och cyklade hemåt var för sig.....

En ganska lyckad cykeltur. Eller hur Tiki?

Kristoffer skrev:
> MiaMaria skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Jag sitter och surfar fast jag är grymt sugen
> på
> > att prova Focusen,
> > egentligen vill jag köra premiären på
> söndag
> > men är rädd att jag kommer få cykla 8 mil
> > ensam.
>
> Hm, ser ju inte å dumt ut. Hur snabb är den
> snabba gruppen?

Förra året var det 0 föranmälda och 35 genomförde, i år har vi 10 föranmälda hittills så jag tror att det kommer att finnas cyklister av alla sorter. (Jag blandar saft och sitter i sekretariatet.)

Vårpremiären är gratis för Solstacyklister.

Jordan, klart du ska bli medlem!

Idag har jag provkört focusen i I2-skogen och jag märkte att jag måste hitta nåt annat än cykeln att skylla på nu för att det går långsamt.

Kul i alla fall med bromsar som fungerar och en dämpare som liksom hmmm..... dämpar.

Skulle vara kul att få sällskap av någon som inte har för bråttom nån dag.

Miamaria nu har jag betalt in och anmält mig till söndagen.

Då är jag och Bozz, dom som du ska åka med!!!!

MiaMaria skrev:

> Skulle vara kul att få sällskap av någon som
> inte har för bråttom nån dag.

Det skulle ju vara jag det då.. Väääldigt sakta skulle det gå då ;o)
Nä, jag avvaktar svar på MR-bilderna innan jag ger mig ut och sliter mer på kroppen.

Härligt Jordan. Nu tycker jag att du och bozz ska ta på er ansvaret framöver att se till att jag slutar vare en fegstackare i skogen och faktiskt få lite fart på cykeln.

andematt skrev:
> MiaMaria skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Skulle vara kul att få sällskap av någon som
> > inte har för bråttom nån dag.
>
> Det skulle ju vara jag det då.. Väääldigt
> sakta skulle det gå då ;o)
> Nä, jag avvaktar svar på MR-bilderna innan jag
> ger mig ut och sliter mer på kroppen.

Jag hoppas på rätt resultat! När förväntas du få det?

MiaMaria skrev:

> Jag hoppas på rätt resultat! När förväntas du
> få det?

Det borde kunna komma den här veckan, hoppas jag. Återstår då att se om det behövs operation eller ej och i så fall på vad. Meniskel? Därefter ska vi väl försöka ta ett lite större helhetsgrepp med sjukgymnast på knäna som värker, fotleden som glappar, obefintliga bålstyrkan och diskbrocket i ländryggen. Känner mig ibland som att jag knappt ens platsar i reservdelslådan för mänskligheten ;o)

Hade du varit en bil andematt hade du nog stått på Frykmalms nu. Ett helhetsgrepp låter vettigt. obefintlig bålstyrka låter mycket mindre vettigt.

Tja det blir så med bålstyrkan när man blir sittandes. Satt på jobbet, sitter framför datorn, sitter i soffan, sitter i bilen, sitter och tränar (cyklar). Det enda jag inte gör sittande är sova.. Så, det där tänkte jag ändra på i höstas men då rasade knäna.

Tjohej, nu ska jag gnussa runt på golvet med min gymboll ett tag =)

Som medlem i en svettoklubb nås man av diverse inbjudningar. Här är en:

Inbjudan till Värmlandsserien i Mtb tisdagen den 28 april med start kl 18.30.

Plats: Villingsberg, österut från Karlskoga (mot Örebro), 8,5 km efter sista trafikljuset (ett litet stycke efter Våtsjöserveringen).
Ta av höger från E18 vid skylt
”Villingsbergs Skjutfält”.
Kör under E18 och direkt höger, över ån, direkt vänster – mellan kanonerna!
Fortsätt 1 km. Ta av vänster vid skylt ”Toalett, Motionsspår”.

Samtliga klasser
Klubbtillhörighet obligatorisk (klubb ansluten till VCF)
Tävlingen öppen även för åkare som saknar tävlingslicens
Duschar och nummerlappar finns vid starten.

Anmälan skickas till:
Bengt Jans
Motionsvägen 17
691 54 Karlskoga
Tel. 0586-72 58 80 070-335 42 24
e-post: bengt.jans@hotmail.com

Anmäl om möjligt några dagar i förväg men efteranmälan kan även göras på plats före start.

Det blir förmodligen Sunneröj redan denna helg som kommer. Återkommer om närmare detaljer när det är klart.

Det blir ingen onsdag kväll för mig heller den här veckan eftersom päronen är här. Kanske nästa onsdag, men då har jag ett par kompisar från wales här, den icke cyklande varianten. Men det går nog bra o lämna dem med mina barn o sambo i ett par timmar. Hoppas att vi syns då.

En dryg timme blev det idag. Oj va tungt det gick, söndagens långa runda satt kvar i benen. Fick användning av mitt mantra jobba, jobba jobba.

Imorgon blir det samma runda innan frukost.

jag åker gärna imorrn fast 17.00? ska va på teatern vid 19.00. annars kan ja köra 1 timme så ses vi 18.00?

Om inget annat händer så menar jag att köra i Skövde, möjligt att det krockar med bankörning med motordrivna leksaken...

18.00 verkar vara det som gäller i morgon (jag kan även 17.00). I2 eller Bonäs eller...?

Bozz och Eklund, kör ni vid 17 idag så hoppas jag att jag tar mig ut senare. Har en balja pappersmassa som väntar på att bli papper idag, en 9:e-klass från Filipstad som vill lära sig förfalska sedlar och ett gäng expertsynpunkter till en tidskrift att leverera, så det kan bli tajt för mig i eftermiddag. Som sagt, kör ni vid 17.

Idag var det fint ute på bonäs. Benen känndes lite bättre idag. Imorgon är det 45 min återhämtning på racer som gäller. Nu blir det dubbel gröt frukost.

ok jag sticker ut vi 16.15 och plockar upp eklund 17.00 vid rakethallen? ok. är det rätt uppfattat o hanna ringer om hon vill bli mött nånstans eller?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp