[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag skriver på forumet så snart jag är redo för ride imorgon. Skall leka cykelmek först. Om ni är trötta på att vänta, slå en pling på noll sju tre, nio två åtta 31 74.

Nyss hemkommen från I2 intervaller, kölden bet hårt i underarmarna frammåt slutet.

JoMenSåAtt skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag tänbkte ta en MTBtur på söndag. vilka är
> sugna på att följa med? Jag är öppen för att
> cykla vart som helst så länge det är i skogen.
> :) Leta utförsåkastigar? Vanlig skogsköra?
>
> Jag har iaf rekat ut var jag tror att det finns
> fina möjligheter för att hitta lite
> pushbikestigar om någon är sugen på att följa
> med och reka, annars kör vi på I2 eller
> Bonääsleden eller så... Som sagt öppen för
> förslag. :)
-----------------------------------------------------
Kan tänka mig någon form av cykling under söndagen. Imorgon lördag kan jag dessvärre inte haka på.

Blev idag glatt överraskad då det faktiskt går en fin stig bredvid det tidigare avsnittet på vita slingan som nu är är byggarbetsplats på Hultsberg. Håller man bara höger efter det där särskilt trixiga partiet (där många av oss fotats med skräck i blicken) kommer man förbi de 200 metrarna som nu röjts.

Bifogar min loggning som även fortsatte på Thomas stig. Det blev totalt strax över 7 km högkvalitativ singletrack. I2 är toppen när det är torrt!

Det var evigheter sedan man såg Andematt. Kan vi inte dra ihop en grillning någon kväll för det är väl en aktivitet alla ska klara av gemensamt? Vid surfklubben på Skutberget finns en grillplats som skulle funka.

Bilagor

• vita slingan + Thomas stig.jpg
    vita slingan + Thomas stig.jpg
    139.7 KB · Besök: 31
Grill? Jag skall ju under 65 kg lagom till första långloppet, jag bantar, ingen grill!

jordan skrev:
> Bozz kristoffer och alla ni andra vi kan väl ses
> vid Hammarmacken kl 11???

Som den Karltstad n00b jag är, vart ligger Hamarmacken?

Vad sägs om grillning på söndag eftermiddag efter cykling? :)
Då kanske vi lyckas locka hit Jansson99 också. :)

Frolicc, när man grillar så bränner man ju bort merparten av fettet i köttet så ur bantarsynvinkeln är det oprimalt.

Ett brutet nyckelben förhindrar mig än så länge att cykla i skogen men asfalt går ok, är det någon som är på för asfalt efter lunch, säg runt 13.30?

Jordan, vi måste skaffa oss tempocykel och struthjälm också. Det tycker jag är en jättebra idé.

Någon som skall ut och kolla på GP loppet? Tänkte masa mig ut och ta några bilder

Frolicc, jag (och Thomas och Leif) kommer vara på Hammarö vid sextiden eller nåt. Hör gärna av dig om du vill ge mig en snabbkurs i hur jag ska använda kameran i situationer som denna ;)
Noll sju tre tre femtiofyra, sextiosju 28.

Riktigt skön runda idag, mysiga stigar ute på Hammarö.. Tack för guidningen.

Solstarundan imorgon, hur snabbt och hur långt brukar det var? Står distansfart på deras forum och det säger mig inget..

MiaMaria, cyklade hemmåt vid Hjun och DElit, för svårt att fota i de hastigheterna =)

Solstarundan, tempot brukar va under 30(typ 28?) i snitt och upp till 5 timmar. Man kan hoppa av efter 2 eller 3 eller 4 eller då man känner för det. Personligen hoppar jag nog av runt 12 snåret.

JoMenSåAtt skrev:
> Vad sägs om grillning på söndag eftermiddag
> efter cykling? :)
> Då kanske vi lyckas locka hit Jansson99 också.
> :)

Tyvärr! Som småbarnsfar har jag lite längre svarstid än 24 timmar. Vi har andra planer inför morgondagen, men det blir nog en kort och tidig LVG-runda i Arvika i morgon.

Ha det så trevligt om det blir någon grillning, och tänk på att en grillbrasa sällan kan bli för stor.....

Vad ska vi säga för tid och mötesplats för MTBcyklingen imorgon då?

Nu har jag provat min kamera och jag är besviken på Frolicc för utebliven fotokurs!

Så här såg det i alla fall ut på ö:a.

Bilagor

• 11.jpg
    11.jpg
    149.1 KB · Besök: 41
  • 12.jpg
    12.jpg
    134.3 KB · Besök: 32
  • 13.jpg
    13.jpg
    158.5 KB · Besök: 50
JoMenSåAtt skrev:
> 11:00 funkar bra för mig.

+1
Nu jävlar är jag less på att vara hemma när ni har roligt. Lovar ni att vara snälla så hänger jag med ut i skogen och provar knäet. Varning utfärdas för vingel och knappt styrfart men det kanske ni kan stå ut med? ;o)

Var blir det grillning?

Roligt att så många kan, vi ses kl 11.00 vid rocket base.

Rocketbase - I´ll be there kanske nån minut sen. Hoppas ni väntar i så fall..

MiaMaria, vad har du för kamera? Tycker att bilderna ser helt ok ut trots Froliccs iontresse att lära dig hans djupaste hemligheter inom proffsfotografin.

andematt, jag försökte skälla på Frolicc idag men jag tror inte det gick så bra. Har en Nikon D50, som jag inte riktigt fattar något av.

Vi vill ha en RR från dagens MTB tur! Knappast lika fin tur som vi asfaltsnötare fick =)

jansson99 skrev:
> men det blir nog en kort och tidig
> LVG-runda i Arvika i morgon.

Blev det inte alls. Jag hade sovmorgon deluxe och avslutade frukosten vid 12-snåret......

Vilken avslutning på dagen! Trångt i tv-soffan, grillad mat och bosses chokladsås.. Mmmmm =)

vi körde domarringen g-klavenoch över skårebron där vi hittade en rolig runda i skogen mot skived. den skogen kan va värd att utforska närmare. sedan bjöd andematt på grill och hockey och bosse gjorde marängswish. vi var= tiki jomensåatt andematt bozz dirk hannah ida och okänd multisportare. trevlig dag!!

andematt skrev:
> Vilken avslutning på dagen! Trångt i tv-soffan,
> grillad mat och bosses chokladsås.. Mmmmm =)

Lät ju mysigt!

Nääää, jaaaaa ääääää innnteeee bitteeeer! ;-)

Ja, ja, håll på och grilla ni. Själv trampade jag MTB på Hammarö. Visst låter det seriöst!

Äsch då.. Det kommer fler tillfällen och då kanske till och med UTAN lagsport på tv och lite längre varsel än bara nån timme. Kanske lite kubb, krubb & bärs eller dylikt..

Märkligt dålig tajming av Happy att krascha några timmar i eftermiddags..

Det är tydligt att du tog alldeles för lite vind om du orkar med ett MTB pass efter 4 timmars asfaltsnöta =)

Frolicc, jag tog det ju lugnt på distanspasset för att läka mina bråkande ben. Det var egentligen bara meningen att kolla linjeloppet på Hammaröleden men sen kom jag på att jag skulle cykla till målet med, men det blev lite omvägar av det hela när skogen lockade in mig. Jävla skog!

Jag tipsar om ett lite annorlunda (sett i den här tråden) cykelevent i sann Happy-anda. Man gör det till vad man själv vill. Antingen kör man skiten ur sig uppför den vidriga sandbacken så många gånger man orkar eller så tar man det lugnt och njuter av cykling och samvaro.

[Svartrejs och Cykelpartaj] Queen of the Slakmota II - Ragatans hämnd! Fre 29/5-2009

Jag var med förra året och hade inga problem att ta minst en flagga (om jag hade velat). Jag avstod till förmån för grillning och sportdryck och lät de andra atleterna sköta cyklandet.

Jag vill åka men gör det inte ensam. Jag har bil med plats för tre+mig och cyklar. Jag kan fixa gratis boende åt oss alla. Vi delar på soppan.

På lördagen tar vi en tur på Järvafältet (mina gamla hemmaskogar) innan vi styr kosan västerut igen.
Avresa:   fredag 29/5 kl 12.00, Arvika
Hemresa:  lördag 30/5 på eftermiddagen

Häng med! Det blir kul!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp