Det var faktiskt nära att jag hamnat i Skövde för alltid, trodde nästan jag skulle få släpa cykeln krypandes på alla fyra.
Hade på något underligt sätt får för mig att starten gick 11:00, fick reda på att starten gick 10:00 när jag kvitterade ut nummerlappen. Kanon liksom, sprang till bilen, på med kläder, ihop med cykeln och iväg till start. Pastasalladen fick bo kvar i bilen.
Starten gick och det bar upp för billingen, gick ju fint detta. Många fegade nedför backarna så det var snarare där det korkade upp sig istället för uppförsbackarna. Frolicc satsade hårt, såg inte lerhålet och kurvan och kanade med låst bak och framhjul ut i spenaten. Körde klart första rundan på 2:05, då resterande halva av loppet är platt som en pannkaka började jag drömma om tider under 4 timmar. Att ta sig under 4:10 skulle va plättlätt!!
Men men.. efter 2:30 började jag må lite kasst, hade en halvliter stark sportdryck i ryggfickan som fick gå ned i strupen en halvtimme tidigare än beräknat. Nu var man med i matchen igen...
Klockan hann gå till 3:15 innan saker och ting började gå utför. Vi var en klunga på fem och nu började det bli hårt att hålla rullen uppför. Oftast kunde jag dock satsa utför och komma ikapp. Tror aldrig jag gått in i väggen så hårt och framförallt så långt från mål tidigare. Höll faktisk denna klungan i synhåll ända tlls sista backen vilken startade runt 4:05. Sen var det bara att bonka sig upp för de sista 190 höjdmetrarna på cirkus 20 minuter. Att ta sig upp på tio skulle nog inte varit ett problem även om man varit "helt slut" i normal mening.
Sammanfattningsvis var det skitkul!! Förutom sista timmen...