Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Dagens rajd avklarad - för halva styrkan. Bozz och Tiki har inga söndagsmiddagar som ringer o frågar var de är när tiden tiden gått ut så de fortsatte en stud till.
Innan dess han vi med en hel del rätt rolig cyckling. Lite lagom kallt om tårna blev det på stigen mellan myrarna där nån badade och några tror jag stannade och fiskade.. Djupa pölar fanns det iaf.
Och trot eller ej, denna gång fanns det kameror med i skogen!
Thomas och Tiki diskuterar vägval och frusna fötter.
Tiki på väg att bada fötterna!
Vi pustar ut efter blötstigen, äntligen lite torrt i sikte.
Vi får se om bozz har fler bilder med lite mer Drama och Komik att bjuda på ;o)
Redan RR bilder när man precis kommit innanför dörren?! Trevligt! Klockan är 15.40, det blev visst några timmar i sadeln då första tramptagen togs strax efter kl 10. :-)
Vi hann även köra omkring vid Stockfallet en tur. Fast vi fuskade med en paus i Råtorp och firade fars dag med smörgåsar och rulltårta med grädde. Fick även på mig ett par torra strumpor som var torra fram till jag stack ner fötterna i skorna igen. ;-)
Jäkligt kul med dagsljusturer faktiskt.. Det får vi göra om igen nån gång.
Tiki, ett klassiskt frilufsartips - Om man blir blöt, som du idag, byt strumpor och stoppa fötterna i en plastpåse innan du klämmer ner fötterna i de blöta skorna igen..
vicka goa gubbar!!!!bilden på andematt kan väl bli en klassiker!!! tyvärr syns inte tikis blåfrusna fötter som min stackars gamla mor fick ta hand om. sen piggna han till dock o körde 2 mil till efter mors kur, fars dag tårta o goa mackor!!! vikken helg va!!!
Skoj att få en backflash över dagens händelser. Tackar för det Bozz! Personligen tyckte jag bilden på Andematt i buskaget såg något arrangerad ut, men jag antar att det är bara jag.... ;-)
Tack för tipset Andematt. Nu ska jag bara prova ut om mina 45:or trivs bäst i två eller tre liters påsar. Det verkar smart att ha ett ombyte i ryggan när vi ska hålla på med dessa mudparties.Förövrigt cred till Bozz föräldrar för strumpor och fika.
Jag ska bli bättre på att slita med kameran i fortsättningen.
Ser ut som om ni hade en riktigt trevlig söndagstur. Man blir
riktig sugen när man sitter på jobbet och tittar på bilderna.
Ska försöka hänga på nästa gång. Kanske på onsdag om det blir något.
Kommer montera dessa innan nästa snö/is-tur för sista timmen var läskigt, som att stå på is (det var ju faktiskt det jag gjorde). Borde ge lite mer friktion i sulan!
Edit: Observera den fina myrstacken på en av bilderna, oerhört välformad sak. Vidare var det en trevlig tur! Mer sådana!
Torsdagscyklingar låter inte helt fel. Dock inte denna vecka. Skall nog hänga på kollegorna på gruppträning på KMTI istället =) Får se hur det går. Sist jag gjorde något liknande slutade jag på akuten.
Med hänsyn till alla kreativa undanflykter tar jag mig friheten att ställa in dagens happytur i K-d. Däremot inbjuds alla Mtb:are till en artificiellt belyst tur imorgon torsdag med start kl 18.30 vid racket center. Styr vi mot Stockfallet? Kanske läge för dubbdäck?
Glömde skriva, angående torsdagens tur. Det är möjligt jag kommer men vänta inte på mig. Jag måste montera ihop en HPLC som vi skall köra PR labbar för gymnasieelever på. Med tanke på att delarna kommer från skrotförråden så är det ju inte helt säkert att allt går smärtfritt...
Shit, jag har glömt sätta batteriet på laddning! Hur länge ska det stå tro?
7Ah och laddaren grejar 500mA. Är det så enkelt att det tar 7/0.5= 14 timmar att ladda? Då kan jag jag ju inte haka på ikväll... Hoppas nån kan motbevisa min tes ovan! :)
Enhetsmässigt borde ju det där stämma iallafall. Dock kanske inte batteriet är mer än halvtommt, och du behöver bara 3/4 av maximal laddning för att klara dig hem efter turen. Du saknar alltså 1/4 vilket bara tar 3,5 timmar. Probemet fixat. =)
För att öka chansen till schysst tur. Jag vill ut och köra på lördag förmiddag/mitt på dagen. Är det någon som vill hänga med på en 1,5 - 3 timmarstur?
Ikväll kommer jag nog inte, blir för stressigt att hinna till 18:30, tar träningen lite senare.
Jahapp, det kom ingen 18:30 så jag fick psykla själv i mörkret. Det gick bra i 30 minuter tills jag fick punka ute i skogen och fick gå hem. Haha.
Träffade Bosse, han hade åkt lite skridskor men utlovade minst en tur i helgen! Jag kom just på att jag inte är hemma i helgen, jag är i Härnösand men så är det när man har Halshajmers...
Surt sa räven, fasen jag trodde ingen hade möjlighet idag. Hursomhelst händer det lite grejer på jobbet jag får ta tag i först. En helgtur kan bli aktuell.
Jag hänger gärna på en lördagstur, om den sker innan mörkrtes infall. Vad säger ni, är det läge att skruva av clipspedalerna till förmån för ett par taggiga plattformar? känns lite risky att sitta fast med rådande väglag...
Har lite annat för mig den här helgen men kul ska jag ha ändå med familjegympa, biltvätt, Mulle "hej kollikock", söndagsmiddag och gud vet vad vi har planerat. =)
Är själv helpeppad för en tur imorgon men kan i nuläget inte binda upp mig då det finns tunga argument för att inte binda upp mig för en rajd. Ja ja jag pratar med kluven tunga men får återkomma i ämnet.
Bruse: Du talar tyst! ;-)
Såhära blir det för mig, jag samlas med mig själv vid rackethallen 10:00 prick. Har alldeles för mkt som skall hinnas med på lördagen så måste ut tidigt. Om det krävs för sällskap så kan jag tänka mig att vänta tills 10:30, men hemma innan 13:00 gäller fortfarande.
Jajemän Bozz, vi behöver ju inte blåsa upp de här bilderna nå`t värre. Nu ligger de i alla fall på det världsomspännande kabelnätet med öppettider dygnet runt. Se här:
Har man inte varit i Brattforsheden (Filipstads krokarna) tycker jag nog det kan vara värt det. Vi får väl så länge kalla det Värmlands Kinnekulle. Det finns lite att jobba på vad gäller spångarna men stora delar är det riktigt fin cykling.
Någon som e sugen på en lite längre tur på ett par timmar till helgen? och förslag på sträcka. Det va en jäkligt skön rajd i lördags, men nu skall jag avsätta lite mer tid denna helgen(när tentan e över)