[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
konstig fråga ;) klart man e sugen !!! speciellt efter tikis o min fina tur i brattfors väster om filipstadsvägen är toppen tycker jag riktigt fort går de oxå!!! fast ja tror ja hade en stalker me i skogen ;) fast han tog ju många fina bilder!

Mycket bullsnack här nu på tråden. Att agera fotograf åt Karlstads happyiter är som att fungera fotograf åt Marilyn Manson. Man ska leverera något vackert av det hemska. Medelålders män i trikåer.... ;-)

Tack i alla fall för creden!

Turtips till helgen. Får se hur det kan bli med eget deltagande..

Finns många stigar mellan Ulvsby och Skived. Gäller bara att hitta rätt, det gjorde inte jag men det slutade lyckligt i alla fall ;o)

Kika på eniro när du läser följande, zooma in på 7:ans nivå! Själv körde jag in vid Åstorp (nära vallagärdet). Körde fram till de tre husen vid Y-klykan på kartan. Kom tillslut efter lite strapatser (ja stigen tog ju slut helt plötsligt och jag höll på att trampa på en huggorm!!) fram till Skivfallet. Ett ensligt litet hus där ett mycket trevligt äldre par har sin sommarboning. Därefter är det traktorstigar fram till hembydsgården i Skived.

Har ännu kvar att utforska Mosstorp-Svarttjärnen-Skivfallet-Skived..

funderar på om det kanske vore kul att joina kristinehamnsrajden på lördag. Någon mer som e sugen och eventuellt har tillgång till lämpligt fortskaffningsmedel medelst vilket man kan frakta trampcyklar?

Jag öppnar för lite grannsamverkan med Kristinehamnarna. Dessvärre har jag bara en cykelhållare att tillgå för takräcket. Vi bör få plats med 3 pers i min lilla bil om det finns cykelhållare att uppbåda. Just nu är det inte så festligt att knö in en dyngig hoj i bilen heller.

......Förresten hur ser läget ut för morgondagen. Någon trampvänlig därute?

neheheeru imorrn e de kung erik o fotbollskval som gäller men te hälja!!!!!

Ja, jag är förmodligen trampvillig imorgon. Om jag får klart allt som måste göras i labbet innan avresetid.

Blir inget för mig i kväll heller. Inte heller lördag är tänkbar eftersom kära frun jobbar då.
Söndag - kanske. Jag är riktigt sugen på en söndagspromenad, men vi får se om jag kan komma loss.

Tiki, har du dragkrok kan du komma förbi och låna en enkel hållare över dagen om det kniper.

intresset verkar inte vara alltför stort ikväll. Funderar på att istället dra till min gamla skidklubb och härja med ungdomarna. Eller är det någon som vill och och cykla i mörkret?

På lördag kan jag inte, har totalt kört ihop sig här. Måste sitta och vara ensam i kemilabbet.

Restid med omvägar genom skog till skåre måste nog anses vara ungefär 50 minuter. Eftersom ingen ännu svarat "Absolut, jag vill trampa" om ikväll tror jag att jag bangar också och härjar med mina gamla skidkids istället.

Gör så Frolic. Själv har jag en del att stå i ändå ikväll. Jag tror Jomensåatt eventuellt är intresserad av en tur imorgon men det låter jag vara osagt. Annars gäller helgen och varför inte söndag om Andematt kanske vill med?

Blir det Brattforsheden får vi sannolikt med ett ytterligare tillskott som är en hejare på att fota så det kanske vore nå`t?

Andematt: Tack men dessvärre har jag ingen dragkrok.

låter som det finns fler som e sugna till helgen. Jag kanske kan få låna bil, men den har ingen dragkrok. men om man packar in cykeln lite så borde det inte vara några problem att ha den i bilen. Jag har även cykelställ men som sagt ingen dragkrok så.. karlstads skogar är ju inte så dumam ändå..

kan ju inte i helgen åker till leksand!! tyvärr fast ja ska ju träffa dotera!!!

Madderfakk, två veckor efter att magsjukan släppt kliar det i halsen. Igen. Jag vill inte bli förkyld IGEN. Inget åkande för mej i helgen, det blir te och meducin a´la Karlsson istället. :(

Nåja, jag ska gå och införskaffa vinterdäck till pendlaren iaf, mina nuvarande däck är för feta, de tar i skärmarna i svängar och när jag står upp och cyklar. Det man inte har i benen får man ha i plånboken...

Det kan finnas en öppning på lördag, tidigt i så fall och den heter svärmor...
Vi får se..

Frolicc (mfl fotointresserade), vad sägs om en "happyfoto-happening" nån gång?

Om svärmor visar sin goda sida kanske en happy-foto-tur kan vara aktuell under lördag morgon/fm? Satt just och spanade på SMHI och i teorin tycks det tidivis kunna skymta en sol under båda helgdagarna. Det vore önskvärt för mer happykänsla i bilderna. Kul annars om vi kunde bli några.

Thomas: MARBLEU!!

Välkomna att komma och köra lite stigar i Kristinehamn på lördag kl.09.00. Samling på KPS parkering...

Ca 2 h kör vi.... Vi ses, kanske? ;-)

Som det ser ut nu så måste jag förbi universitetet på lördag. Men det tar max 5 minuter sen är det klart, det går ju att fixa innan, efter, eller kanske till och med under en happyride.

Kameran har laddade batterier så om det inte regnar kan den få följa med.

Angående transporter, jag skulle kanske kunna låna en bil med två takmonterade cykelhållare om vi bestämmer det rätt långt i förväg. Alltså inte denna helg.

Vi kan gärna haka på med Kristinehamnarna. Ingen som hade ett cykelställ till takräck till övers? Min bil är plytteliten.....

Trevligt! Ni är välkomna till Kristinehamn. Hoppas bara
att det inte blir så dåligt väder som det är nu.

Jag har 2 st cykelhållare för takräcke (Thule+biltäma). Går bra att låna. Har även ett för dragkråken. Eller ja, två st egentligen. :)

Hyggligt Thomas. Kanske grabbarna kan hämta det ikväll så att vi inte behöver jaga upp dig i ottan för att hämta det!?

Tack Slider! Ska bli kul att gästa er igen. Nu åker kameran med och inget fusk med RR denna gång

/Jonas

Härligt Tiki. Hoppas att snön ligger kvar så det kan kan bli
en riktig vinter tur.

så hur ser det ut med morgondagens bravader. Blir det karlstad eller kristinehamn? jag kan troligtvis packa ihop min cykel i baksätet/bagageutrymmet på tjejens bil om jag får låna den(jobbar på det).. jag får ingen riktig klarhet i tråden på vad som gäller... upplys mig!

Jag har tyvärr svårt att hänga på vid 09:00 i kristinehamn. Måste till universitetet för att fixa klart lite analyser på förmiddagen så det blir väl tajt. Fan också, det hade varit kul att se lite nya stigar.

Kristinehamn fungerar inte den här gången. För min del kommer jag komma loss ca 10:00 lördag morgon (tack svärmor!). Jag planerar att dra en tur upp genom kronoparken och stigen bort österut över skogen till motionsspåret på Skattkärrs IP/Göstahult. Vart därifrån får vi se på klockan och humör.

Någon som känner för att hänga på så bestämmer vi mötesplats.. Annars kör jag lite sakteliga själv.

Jag e gärna med på en tur mot skattkärr. säg en tid(antar 10.00) och en plats, så är jag där.Jag bor i haga så rackethallen e ju t.ex. lite åt fel håll känns det som.

Jag och Frolicc drar från Orrholmen ca 10.00. Vi svänger förbi Haga på vår väg österrut. Ska vi säga bron över Gubbholmen ca 10:15?

ok, det funkar. Hagasidan av bron kl 10.15. Frolicc vet var jag bor annars.. ;)

Gott. Lurnummer finns även i min profil, jag hittade ditt.

Häftigt att det finns folk nog till två olika rajd i hela Värmland i morrn ;o)

Visst är det bra! Vi får planera lite bättre och slå ihop
oss till en enda stor och lycklig rajd nästa gång. Hoppas
ni i Karlstad får en trevlig tur i vinterskrud.

Förlåt kunde inte låta bli att rimma lite.

Ja det blev verkligen en trevlig tur! Underbart väder och trevligt sällskap. Vad mer kan man önska? Ja kanske lite lägre snittpuls.. Fattar itne hur man kan klara sig i 3.5 timmar med konstanta toppar över 180 och efter några minuters paus inte lägre än 130.. Max 204 och det på relativt platt stig.. Jaja.. Jag fick kramp när jag trampade mig ner från Universitetet mot stan. Så seeegt det gick där motvind o Extreme 294 =)

Snygga bilder där Tiki! Mina kommer lite senare, familjen pockar på uppmärksamhet.

ja det var en tur som hette duga. Även om jag å Tiki efter en bit på villovägar valde att använda oss av väg 63(inte gjord för cyklar) för transport mot stan.. :) så kan det gå när lokalsinnet är glömt hemma. Mina bilder kommer upp senare ikväll. Nu skall jag hålla mig väldigt lugn resten av dagen, även om min puls inte hade en chans mot den som andematt stoltserade med ;)

Lite bilder från dagens tur som utlovat.

KopiaavS5031259.JPG ht=480

Tre tappra på väg ut på tur

KopiaavS5031261.JPG ht=480

Tiki i en trängd situation på på Alsterleden

KopiaavS5031262.JPG ht=480

Tiki och Frolicc skyndar förbi i Alsterdalen, nedanför Alsters herrgård

KopiaavS5031263.JPG ht=480

KONAmi i skogen..

KopiaavS5031265.JPG ht=480

KONAmi jagas av Frolicc

KopiaavS5031266.JPG ht=480

Frolicc jagar vidare

På grund av mer svårframtagen kamera tog jag några färre bilder.

CRW_6718-1.jpg ht=725

Tiki fångades på min enda actionbild

CRW_6722-1.jpg ht=725

Andematt letar snickers...

CRW_6727-1.jpg ht=725

...och hittar den

CRW_6723-1.jpg ht=725

Tiki och KONAmi diskuterar

Ljuvligt att beskåda gubbar. Man får ju en helt annan självbild av att se dessa bilder. En stjärna på hjälmen och jag kandiderar till årets julgran med allt påhäng.

Tyckte annars Andematt att dina puffbyxor med eltejp var ett klart lyft mot gallonisarna som sågs tidigare på en tråd. Till och med Thomas verkar ha synpunkter på dina f.d waterpanties.

Gallon.jpg ht=544

Ja jäklar, andematts byxor har något alldeles speciellt. Lycrans tajthet med galonets glans...

På bilderna ser jag surast ut, har störst röv och den minsta cykeln. Måste bli bättring till nästa gång!

Notera att herr Andematt bär byxorna med särskild stolthet! Klart man blir imponerad.

Frolicc - Le med röven så blir det ett enda stort leende i skogen ;o)

Thomas - Löparbrallor anno 1987, inte undra på att jag är stolt att jag fortfarande kom i dem!! Du ser lite skakis ut när du sneglar på mig. Händerna darrar, blicken sänkt. Undra om det är lite "feelings" på gång? =)

Men nu så blir det andra bullar i fortsättningen. Investmentbanken gav mig ett långsiktigt lån med bra villkor så jag kunde införskaffa ett par riktiga brallor att ha på nästa tur. Lite osäker på om storleken är rätt iofs.. Men vem bryr sig över vad man har på sig i skogen? jag har då aldrig fått höra något om mina kläder. Duh!

abbbbbstiiiiiineeeeeens måste ut har inte kört på hela helgen måste nuuuuuuuu!!!!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp