[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
> Cyklar i Karlstad.. Vem är Ibis? Kona? Canyon?
> Cube? Scott el. Sintest? Transa? Någon som
> prickar in alla rätt? Fler än ett rätt svar
> kanske?

*viftar med handen* Jag kan, jag kan!! Fröken jag kan!!
Utslagsfråga blir vem som kör blå Merida nästa säsong ;o)

> Var ute i söndags, I2 skogen är rena mississippideltat, man bara väntar på att höra en banjo
> mellan träden.

alexcykel, stigen mellan myrarna var blöt redan för några veckor sedan som du ser på bilderna längre upp i tråden.. Undrar om man ska bära med sig kanot där nästa gång =)

Elin: Jag vet inte om vi stött på varandra i något cykelrelaterat sammanhang, möjligen på något motionslopp för jag har hittills inte lyckats hänga med på en enda Happyride i Karlstad. Däremot har jag morsat på cyklister många gånger när jag varit ute och snurrat på I2 bl a, så helt omöjligt är det väl inte... //Kaktus (som kör Focus i skogen, Scott som cross och Scott och Crescent på landsvägen)

Jag ställer in mitt medverkande på lördag. Är på tog för ofrisk för att anstränga mig..

Ibis=jag Kona=Konami (kvalificared gissning) :P Canyon=Tiki Cube=Frolicc Scott=Bozz Men någon transa har jag inte sett som tur är... annars kör väll Andermat på an Trance. ;)

Frolicc skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag har ju föresten aldrig sett Karlstads enda
> happyiterska in action. Tror min cykel blev hel
> runt sida 3 - 5 i denna tråd, ungefär samtidigt
> som Elin försvann. Det kanske är mitt skägg som
> skrämmer?
>
> Cyklar i Karlstad.. Vem är Ibis? Kona? Canyon?
> Cube? Scott el. Sintest? Transa? Någon som
> prickar in alla rätt? Fler än ett rätt svar
> kanske?

Då blir det KONAmi, Bozz, jag och kanske Jomensåatt imorgon? Andematt får ta en stor konjak och ett hett bad som en busschaufför tipsade mig om en gång.

Jag säger kl 10 vid raketcentret så får protesterna ljuda om det inte passar.

ok rackethallen kl 10 it is. får nog lugna mig nu, har redan sörplat i mig 3 öl...

Jomensåatt, transan är mycket riktigt min så uteslutningsmetoden funkade den här gången ;o)
http://happymtb.org/forum/file.php/1/file=48863

En St. Peters Winter Ale ska nog få bort lite baskelusker ur halsen.. Men jag kommer ändå som sagt inte i morrn. Kad idde addas gedob däsan alls =(

Hoppas på lite bilder från "träskmarkerna" ;o)

Senast redigerad av en moderator:
NOTERA! KONAmi och moi vill undvika Missisippideltat på I2 utan ämnar styra mot Skattkärr i hopp om snustorra stigar. Samlas därför vid Gubbholmsbron på Hagasidan kl 10.

Ska försöka ta någon smaskig bild från träsken kring K-d imorgon.

Så var då lördagens tur till enda... Valet att köra mot skattkärr istället för I2 för att det skulle vara torrare där var kanske ett av de sämre valen som gjorts i Happys historia. Vattensamlingar av sällan skådat slag passerades på olika sätt med varierande framgång. Först med att missa stigen var jomensåatt som svängde ut på en träbro som var belagd med ett lager mycket halt slem men räddades av bashguarden och blev hängande på brokanten. Senare var det Tikis tur att vid passerandet av en spång i storskogen slinta och kasta cykeln på ena sidan spången och sig själv på andra sidan. Här kommer ett urval av bilder, se och njut.

Obligatoriska första stoppet på alsterleden:
DSC00384.JPG ht=336

Bosse är lite suddig
DSC00387.JPG ht=336

..men ändå på bettet
DSC00388.JPG ht=448

Här ser vi tiki samla ihop sig och sin cykel efter ett försök på spången
DSC00394.JPG ht=448

..Så nu ser vi fram emot morgondagens tur på I2 för att se om det verkligen är blötare där

som sagt, det var INTE torrare mot skattkärr..
DSC00397.JPG ht=448
DSC00398.JPG ht=448
DSC00399.JPG ht=336

Här kommer Tiki på att han glömt sin glasögon någonstans i skogen vid något stopp..
DSC00403.JPG ht=448

Och här poserar Jomensåatt stolt med sitt vrålåk
DSC00407.JPG ht=336

Jaha då har man slukat några hundra gram ICA färs. Får se om man lever för att kunna klara en tur på annat träskområde imorgon. :-) Härligt KONAmi med ett så snabbt och fint redovisat RR. Jag var slö i vanlig ordning bakom kameran men några bilder finns för att minnas. Idag blev det den lilla kameran och kvaliteten blir bla bla....

KONAmi ser allmänt tillfreds ut med tillvaron
konamisernojdut.jpg ht=725

En smula halka skapar koncentration i blicken hos Jomensåatt trots ett svulstigt Panaracer däck fram.

jomensaatt.jpg ht=558

Bozz fokuserar.

Bozz.jpg ht=497

Ute i träskmarkerna uppenbarade sig en fin-fin rundbana för mountainbikes. KONAmi var inte sen att dra nytta av möjligheten att lägga en cirkel i sanden.

Rundvarv2.jpg ht=544

Rundvarv1.jpg ht=544

Idel glada miner med en massa svarta prickar över hela kroppen.

jomensaattgladocuklar.jpg ht=725

KONAmi bromsar inte gärna i spåren med sin kamrat vid namnet - Kona.
konami.jpg ht=451

Vet inte varför jag lägger in denna suddiga bilden men antagligen är det för att försöka skrämma besökarna på tråden.

Bozzgladmenserpsykout.jpg ht=725

Senast redigerad av en moderator:
bozz blir alltid suddig av någon anledning... men han är glad ändå. Bokstavligt talat vägrar han att fastna på bild..

vem va re som ville ha en bmx? ja har en nu som bortskänkes!! thomas va re va?

haha, var ju jag som tjatade om bmx. Vore coolt att hoppa över betongsuggor =)

Är det någon som är på en tidig lördagstur? Har nya riktigt varma vantar som måste provas, hoppas på sträng kyla.

1.30 låter som passande men nu va re ju frolicc som ville ha den. ni får väl slåss om den!!

Happysar, jag hoppas på ett jäkla snabbt tillfrisknande. Igår hade jag nå`n akut fågelsjuka eller vad det var och släpade mig till och från jobbet i halvdäckat skick, men idag kändes det oförskämt bra. Hoppas kunna ansluta på lördag möra men jag utlovar inget skriftligt på det.

Är sugen annars på en tur. Cykeln skiner i förrådet och trågar efter att få bli skitig.

helt klart sugen på en rajd på lördag. Mitt problem är att det e fest med jobbet på fredagen... och med polarna på lördagen(det var ett j.vla festande). Om jag inte blir nedsupen för hårt på fredagen kommer jag dock gärna och sluter upp till den för min del sista rajden för året.

Jag lägger inte anspråk på nånting. Bara undrade lite.. *vissel vissel* ;o)

På lördag.. Nä det går fan inte att få ihop tid, dessutom är jag fortfarande geggigt brungrön i hals och snok. Mums! =(

KONAmi, när försvinner du från Karlstad för denna jul? Som det ser ut så kommer jag ta prover varje dag runt 13:00(+-1>2h) på universitetet så det skulle ju absolut vara möjligt att göra en dagsljusride någon dag i kommande vecka. Vad säger du?

jag åker inte för än på fredag nästa vecka, och har inga lektioner på hela veckan. Jag kan alltså cykla i princip när som helst. Säg bara till så står jag redo med min aluminiumspringare på lämplig plats i lämplig tid.

vad är det för tid som gäller för lördagsturen? så man vet vad man har att förhålla sig till vid inmundigandet av alkoholhaltig dryck..

Utan att gå in i detaljerade beskrivningar (likt Andematt :-) ) om mitt snörvlande får jag avböja till den ordinarie lördagsturen. Det är ju självaste f-n att man ska få nå`t virus i sig trots att man sköter sig och köper ekologiska produkter och inte idkar hångel med främlingar etc. etc....

Bäst att knyta sig. Det finns en nano förhoppning om att kunna medverka på lördag.

verkar som förkylningarna härjar friskt.. då blir det nog så att jag å frolicc får ta en(eller flera) turer i veckan innan det bär av mot costa del väst.

Till frolicc: Jag kan alla dagar utan tisdag.

Jag tror jag får ställa in lördagens tur. Även med de nya varma vantarna vet jag inte om jag vill våga mig ut i skogen ännu men min täppta näsa. Jag skall kurera mig med nybakt julgodis istället =)

Vad säger du KONAmi, skall vi satsa på måndag förmiddag?

Sen var det ju bmxen också.

Bozz: Varför vill du ge bort något så fint? Rullar den? Håller den för att hoppa över betongsuggor? Var skall jag och andematt mötas för att kämpa om den?

// Marcus

de en del jobb me den o jag vet inte om de e nån kvalitetscykel har ju inte åkt så mkt bmx! ;)

Jag ska inte ha den Frolicc, tänkte bara på min femåring men han har en bra hojj idag. Frun skulle bli tokig om jag kom dragande hem med mer rör o gummi, hehe!! =)

festen var tråkig och jag kommer således cykla en tur imon. Siktar på en tur om ca 2 timmar i ganska bra tempo. Är någon sugen på att följa med så sänd mig ett sms på cyklofonen. siffrorna till den hittar du i min profil.

Kan kolla på bmx:en om den är kvar.

Jäkla förkylning, det släpper aldrig. Halsont, snörvel och småhosta. Löjligt. Funderar på en blöt skogstur för att bli rejält sjuk så man kanske en gång för alla kan bli av med det här...

tar en tur snart tyrspåret vid 1600 nån på ring 070 2724410

Underbart Bozz din genomsnittliga framförhållning med varsel till en tur är beräknat till 16 minuter. ;-)

Jag tar gärna en sväng till veckan. Var ute och lekte idag på en fostrande klippa som finns på Skutberget. Kul att känna sig som en femåring att sopa sig i mm. Dessvärre fortfarande något för flödig snorproduktion för en Happyrunda.

18 minuter du de måste väl va bättre o meddela sej än inte i alla fall!? ;) jag körde mingamla sintesi på tyrspåret väldigt vackert med silverbeklädda granar i pannlampans sken . e re inte konstigt att man aldrig ser nån orienterare i det spåret? badar dom bara bastu eller?

*Ähh strunt i mina gliringar jag är bara bitter för att jag var snörig en vecka och tvingats avhålla mig från skogarna. Kul att pannlampan funkade och du kom hem. Hur mås Scotten?

Orienterare har jag nog bara sett på bild, finns dom?

Frolicc skrev:
-------------------------------------------------------
> jag vill cykla! varför försvinner aldrig allt
> snor???

För att det är samma ebolavirus alla vi Karlstadbor besitter.

Se nu för ihelvete till att ni slutat snora tills Hjulaftonshappyglöggrajden om ca en vecka!

Annars så slutar snorandet samma dag som edra barn tar studenten... Nåt att se framemot, eller hur?!

*He he komsi Bruse... komsi... - *aaa...tjooo!! - *Prosit*

jag är frisk!!!!!! kan det bero på att alkohol dödar bakterier? Har blivit en del av den varan det senaste. Julgroggens tid är här..

Nu till det väsentliga: Jag tänkte ta en tur på I2 imorgon eftermiddag. SÅ alla som e förkylda kan väl se till att hålla sig hemma då så man inte riskerar att andas in några bakterier i skogen.

Den som e frisk får gärna hänga med. rullar vid 13 ca om allt går som planerat. Om någon ska med så är det en textremsa i cykeluren som gäller.

Japp, nu är snoret på väg bort, äntligen! Tyvärr har jag däremot dragit på mig nått skojj i magen. Får inte ner nån mat (inte upp heller iofs), det vrider sig i smärtor när ungarna skriker. Pulsen är hög och jag svettas till och från. Äckligt påfrestande på jobbet och mycket julbord förra veckan med öl o snaps har nog gjort sitt till. Stressmage? Mest troligt.

Vi ses på andra sidan nyåret. Nu ska jag vila...

Vete tusan om jag ens vågar åka över länsgränsen på söndag...

Klåckan e 20.05 å ja stäcker ut kl. 20.10 äre nån som ska mä? /Hälsn Bozz

stog o vänta 20.11 kom ingen men ja e int bitter!!!!!he he heee:)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp