[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
*Ha ha jäkla Andematt jo jag är bitter. :-) Kom just innanför dörren och kan notera ca 105 felkörningar på vita slingan som just nu mycket riktigt är vit. Kom ca 60 % av sträckan innan jag fick åka hem med svansen mellan bena. Kan annars rapportera mycket fint före, avsevärt bättre än det varit de senaste 3 månaderna.

Snö?! Lägg presenning över det så det ligger kvar tills jul!

Två mot en! Nu tar jag kontakt med Bris och mammor på stan eller vad de heter och får stöttning.

Hörrni slynglar ska vi ta en pannlampetur någon kväll denna veckan eller är det bara host och harkel i stugorna? Vore trevligt med följeslagare i skogen. /Bitter

Snö kanske var att ta i men rejält med rimfrost är en bättre beskrivning. Äntligen valuta för dubbdäcken. Dags att sova några timmar innan cykeln tar mig till Kil.

Dubbdäck?! Menar du att jag ska behöva släpa med dom till (h)julen?

Kan rekommenderas varmt. Addera lite plush inställning på bakfjädern så är du ready set.

Tiki - Det kanske bara hade blivit 30 felkörningar om du haft en "gepeass" själv. Fast det klart, nån gång måste du ju först sätta slingan så du har något att gå efter vilket väl aldrig hänt. =)

Bruse - Glöm dubbisar på Jul, det blir åndå regn. ;o)

Alla - Glöm mig i skogen tills efter nyår nån gång. Måste vila, är hemma från jobbet idag oxå.

Bozz är mitt vittne till att ha åkt med och satt "the white sling". Fast där kan man väl inte räkna med något stöd längre. :-)

Verkar dumt annars att behöva köpa lokalsinne utan anammar alla goda råd jag fick av dig Andematt för att ta kontrollen över hjärnan. Trist att du inte är kurant förresten.

Avrapporterar känslan efter att att ha klurat ut den rätta vägen ikväll.

Jag ska till Kristinehamn på juldagen och stannar nog tills nyår, så jag kanske kommer över och gör ett gästspel om det är någon som är sugen på en runda då.
Har inte kört nått sen senast jag var med i Karlstad, vilket ju var ett tag sedan.
Men det har blivigt många mil på laggen istället.

Senast redigerad av en moderator:
Eknor, kolla i glöggrajdstråden, jag är på gång med en Bantarjuldagsrajdstråd!

Julafton är jag på annan ort, men bantarrajden låter intressant...

Senast redigerad av en moderator:
Ser ut att bli en gnistrande rimfrostafton. Vid 19-tiden ikväll tänkte jag orientera mig runt på vår lite småtekniska vita slinga (F-n jag är redan trött på namnet!).

Hostade själv upp sista slemmet för ungefär en kvart sedan så nu spritter det i bena. Någon annan baciluskfri och hojsugen därute? Förjäkla fint därute nu bör tilläggas.

NU lämnar jag staden tyvär. Tillbaka 1:e januari, får bli en rajd då.

GOD JUL och så vidare..

hej på er har haft mkt me nyårsrevyn ett tag blir de nåt på julafton eller?

Kan berätta att jag var ute en längre stund idag på Bruses barndomsmarker. Körde en uppförsbacke av rang två gånger idag. Mittemot Rackstad slalombacke i Arvika går det en 4,5 km lång grusväg som lutar konstant motvals. Fick ljuvliga stunder utför på en singletrack som slingrar sig ned.

Blev lite extra spännande första nedförsfärden då ett parti på ca 30 m ren svallis dök upp i skaplig lutning när farten var god. Resultatet blev ett långt streck på isen från bakdäcket. Slutate lyckligt bland lingon i alla fall. I övrigt kan tilläggas att det var förjäkla fint med all snö på träden.

Hoppas ni får en fin tur imorgon och att glöggen kommer att smaka.

God Jul på er!

Får bli en happyrajd runt Racken när jansson99 flyttat till Arvika.

Jajemän låter bra. Det finns en del att utforska där. Jag har fått lite tips, ska försöka reka mer i området innan året är slut.

Jag var mest runt Perserud, så jag har lite barndomsminnen jag vill becykla om det gör sig. Bla vill jag upp till Rölöckan (Rödlyckan på svenska kartor), strax öster om Lövåsen.

bruse skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag var mest runt Perserud, så jag har lite
> barndomsminnen jag vill becykla om det gör sig.
> Bla vill jag upp till Rölöckan (Rödlyckan på
> svenska kartor), strax öster om Lövåsen.

Bara det inte är några alltför mörka barndomsupplevelser. Själv är jag mycket dålig psykolog, men det har väl redan uppdagats.

jansson99 skrev:
> Trådkapning: Arvika 27 dec - 3 jan. någon?

Pallar fan inte 7 dagars mitt i vintern, kom igen till sommaren, så blir hon så sur om jag ska vara borta över nyår oxo ;)

Någon som är sugen på en tur snart?Ibisen står och spritter här i hallen efter en tur.

Är naturligtvis pigg på en tur men ber att få återkomma med kort varsel om min medverkan. Lördag i sådana fall skulle möjligen funka för mig.....

Mot Skattkärr eller en tur på Hammarö låter kul vilket som.

Imorgon klockan 11-12 kan passa mej bra. Drar med svågern om allt går bra. Väder och ongen måste vara bra. Just nu 39 graders feber men om läget är under kontroll morrn så drar vi ut runt den tiden. Denna tur med betoning på FETTO mer än SVETTO. Ikväll är det synthklubb ju. :)

Okej, då siktar vi på cykling. Jag röstar också för en fetto tur med lite huckande kanske. :)

Ska vi säga samling vid rackethallen kl 11?

Frolicc kommer nog inte imorgon, labbet väntar. Dessutom har jag två gånger(idag!) lyckats fylla tvättmaskinen med träningkläder och inte tvättat dem. Första gången var det inte ens min tvätttid. Andra gången var det heller inte min tvätttid, dessutom var maskinen trasig så den startade inte.

Åbåjj, regn och 10m/s blåst verkar JÄTTEKUL för morgondagen. Återkommer om mitt eventuella deltagande! :)

Jag råkade få med mig en förkylning hem. Någon som saknar en sån i Karlstad? Skickar gärna tillbaka den!

Förkylningar? Sådana har vi så gott om i Karlstad =) Jag har blivit av med min men kommer nog snart få en ny av tjejen med tanke på hennes snorstatus, så behåll din du.

Hum, okej. Vädergudarna är som vanligt lite vrånga och det regnar ganska kraftigt... Vart tog vintern vägen? Revival av hösten?

Så ställer folk in eller ska vi trampa på ändå?

11:30 kör vi en runda. Vi tar I2 för det blir en kortis. Kanske vita igen?

11:30 rakethallen!

Sorry jag skolkar. Är i Arvika och siktar på en tur först nästa helg då jag är bortrest ett par dagar. Hoja hårt!

Återvände till Karlstad nyss efter en tripp på några dagar till Uddevalla. Det verkar inte som att det hinns med något för mig den här helgen. Som jag antog redan före jul, alltså.. Fan vad jag längtar ut!!!

Ingen RR med bilder. Jag och svåger Andreas samt herr jomensåatt var ute och rippade vita. Långsamt, blött, mjukt, halt men roligt! körde bara fel en enda gång. Jomensåatt stod för dagens isvurpa! :)

Snart Krillehöla och deras DH-bana...

Hur många kan köra den 1/1 kl xx.xx?
Funderar på att skaffa mig lite tid då.. Vädret ska väl bli hyfsat iaf så kanske det kan bli något innan man är tillbaka i slaveriets bojjor igen.

Dagen efter nyårsafton? Öhhh Jag skulle nog kunna vara på, men det är ju på eftermiddagen isåfall. Efter ett =) Så man hinner vakna... Men då är det väl mörkt... men jag är på. Förutsatt att jag är vaken... och har hälsan...

Däremot funderar jag på att ta mig en tur imorgon på förmiddagen.(31/12)

Frolicc skrev:
> Däremot funderar jag på att ta mig en tur
> imorgon på förmiddagen.(31/12)

Då jobbar min fru så det går icke..

Hur gör vi med turen imorgon? Jag är på om turen går av stapeln efter 12:30-13:00 eller så. Innan dess sover jag.

Behöver lite tips. Vad vinner jag på att vända styrstammen? Jag tycker om min framåtlutade ställning men alla andra verkar ju köra med en mer soft stil. Kommer cykeln bli lättare att kontrollera? Bör jag lägga ned det ofantliga arbetet med att lossa på 6 skruvar och vända den?

Jag är på för en tur i morgon efter lunch (läs frukost). Ska vi säga rackethallen kl 13.30 så hinner vi med några meter innan mörkret faller?

13:30 vid rackethallen låter bra. Jag kommer. Är det pannlampa som gäller eller klarar vi oss utan. Efter som jag nyss varit och handlat är jag väldigt säkert på att det börjar bli mörkt vid 15:30 för att vara helt mörkt vid 16:00. Då borde det gå bra utan lampa väl?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp