[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ja hänger oxå me imorrn om de inte blir för mkt bus inatt!!! nyårsrevyn gick görbra nu väntar vi på recensionerna känns lugnt!!

Hehe, sitter här o funderar på om jag kanske är den enda anmälda på denna turen som är vaken ännu..
Vad säger ni Bozz o Frolicc, är ni fortfarande på för en _mycket_ lugn tur?

Det är vad som gäller. Ja racketcenter alltså. Vi ses där om en halvtimme =)

Senast redigerad av en moderator:
Tack för sällskapet(andematt och bozz) på dagens tur. Is i pedalen gjorde att jag fick lite sadelkänningingar då jag och bozz irrade runt i slutet... men annars en mkt treligt tur.

Tack själva! Ultrafetto tillsammans med svettofalangen på tur. Så kändes det iaf mot slutet för mig. Men det är uppskattat, jag måste ha en morot som drar ur träningssynvinkel.

Tänkte ni kanske uppskattar en "mindmap" över dagens tur som snurrade motsols. Förutom det ni svansade iväg på extra då förståss, efter det att jag blev nöjd ;o) Alltid kul att dra med folk på nya stigar och verkligen köra "I2 Runt".

2008-01-01.jpg ht=725

GPS - blaha blaha!

Testar en annan komprimering..
2008-01-01_irfan.jpg ht=725

Senast redigerad av en moderator:
Jag kan inte se bilden. Är det mitt fel?

Tänkte jag skulle följa plumses rekomendationer och skruva bort loggan från pedalen och därigenom banta den lite. Jag har ju fått skruvdragare med bits och allt i julklapp av mor och far, direkt från biltema.

Sätter i minsta torxbitsen och börjar skruva. Skruvdragaren är råstark! Detta kommer gå fint det. Första skruven ute. Dags för skruv nummer två. Kommer halvvägs... vrrrrrrrrrr. Va fan. Bitsen är hade visst blivit nedsliten. Alltså, köp INTE biltemas bits. Om man jämför dem med "riktiga" ser man att "ändarna" redan från början är mycket kortare och rundare. Stor risk för att förstöra skruvarna med andra ord, eller kanske inte, bitsen ger nog upp först...

Iallafall har jag en löst hängande logga på vänster pedal, jag har ingen "riktig" bits som är nog liten så det blir till att fixa på jobbet. Eller är det någon som sitter på ett meultiverktyg med en T10 bits att ta med på nästa happyride?

Bilden är en vanlig jpg. Borde inte vara några bekymmer?

Jag har verktyg om du inte hinner fixa det innan vi ses nästa gång. Och lita aldrig på plumse
igen ;o)

Jag funderar, är det någon som vill ut på en tur imorgon (söndag) på morgonen. Runt 9 för att vara hemma innan Kalla startar (11:55).

Ploga lite på I2? Nja, det blir snowracer med ungarna i morgon för hela slanten. De har längtat som tokar efter snö. Det blir deras tur att leka i morrn så jag avstår.

Ser du bilden nu förresten F?

skumt, jag ser den både hemma och på jobbet?
Jag mailar över bilden på adressen i din profil.. Ser du den inte då har PS CS2 skojjat lite..

Jepp, ser den utmärkt i PS CS och i mailen. Dock inte just denna bild på happy. Övriga happybilder går utmärkt att se.

Kolla där uppe nu då. La in en annan bildfil, konverterat på ett annat sätt.

Ingen aning men den senare konverterade jag från psd till jpg med irfanview. Den första med PS CS2 "publicera på web"-funktion.. Gratis är bäst tydligen =)

frolicc blir de skidåkning på golfbanan imorrn??? säj att de blir!! kan tänka mej att skippa kalla t.o.m

den vita slingan gjorde ämtligen skäl för namnet idag de va vitt idag överalllt när jag spårat själv kon spårmaskinen så ja fick en fin avslutning på skidturen!!!!!

Hur är det allmänt inne på I2 nu då. Är det öht möjligt att cykla pga snödjupet?

Förresten Bozz, hur blev det med BMXen. Vem fick den? =)

cykla ?möjligtvis för svettos inte för den andra gruppen:) får man chans o åka skidor tycker ja man ska göra de jag ska åka varenda dag bara de går cykeln behöver vila sa han te mej!!!

...Back in town. :-) Fint att ni håller igång gubs. Har matat på med lössnöåkning på snowboard i Tandådalen under 4 dagar efter en skånevistelse. I morse var kalas med ca 3 dm fräsch snö. Jag och en polare härjade upp o ner i en avstängd pist tills den var uppkörd. Små rebelliskt och extremt trevligt!

Nu är man suget på att hoja. Det dunstar väl snart bort det här så vi kan återgå till att rulla fram på vår vita slinga.

Inget höjdarväder att cykla i skogen idag, men en Merida samt en helstel fixie tog sig hela vägen upp till kronoparken och tillbaka :D. Btw så är 3dm blötsnö och spd ingen höjdare, blåmärken överallt.

Bilagor

• IMG_6607.jpg
    IMG_6607.jpg
    73.2 KB · Besök: 35
  • _MG_6633.jpg
    _MG_6633.jpg
    71.4 KB · Besök: 44
  • _MG_6621.jpg
    _MG_6621.jpg
    47.8 KB · Besök: 33
  • IMG_6616.jpg
    IMG_6616.jpg
    54 KB · Besök: 47
  • IMG_6669.jpg
    IMG_6669.jpg
    46 KB · Besök: 43
Även jag är åter i stan efter en weekends fluff åkning med härlig nysnö att bearbeta med brädan. Dock var jag och min vapendragare Tiki denna gång på olika ställen. :)

Tittar ut och får nästan konstatera att cykling verkar bli lite svårt nu på ett tag.

Det smälter ju bort i rasande fart. Snart är det dags att lufta hojen igen!

Jag o Björn var i KrHamn och provade deras DH-spår i fredags och vi hade precis hur kul som helst! Lite snö, lite is och stenhårda däck spelade ingen roll, fyrverkerier och lätt pyromani gjorde dagen till en höjdare. Jag o Björn ska försöka hitta på ett spår på nån närliggande höjd så vi kan öva lite här i byn. :)

Den där snöturen såg spännande ut, har försökt den för några år sen i samma före, med samma resultat. Tur man alltid har fötterna med sej när man cyklar. ;)

Intressant Thomas om det ginge hitta någon utförsslinga i hemmakrokarna. Vi får prata mer om det. Skårebacken är väl kanske inte världens längsta men samtidigt kanske den kan behöva lite aktivitet mer än två månader om året.

Nån som är sugen på att rulla några km i slutet av denna veckan?

Jag har inga ideer själv ännu men man kanske kan hitt´ på nått´..

Mot slutet av veckan låter som en god idé. Lördag förmiddag kanske? Om jag inte hänger på farsan till snöigare breddgrader förståss...

Föresten, hur funkar det för KONAmi att ta en dagstur under veckodagarna. Sitter för tillfället och skriver rapport så att sticka ut en enstaka förmiddag skulle funka hur bra som helst.

på den frågan svarar KONAmi: kanske det. har tenta den 17:e så jag e iofs lite upptagen egentligen, men man kan väl plugga på kvällen istället i så fall.. mina finfina hemkonstruerade dubbdäck anländer till staden under morgondagen. Kanske en tur på torsdag förmiddag i så fall omdet finns något vettigt ställe att cykla på utan att var 5:e meter behöva yttre den numera legendariska frasen "det här blir bra till våren..".

Med reservation för att arbetet knäcker mig helt, vad säger ni om Torsdag kväll ca 18:30?
Lördag blir svårt, jag har lite familj som vill träffa mig då.

Pannlampa på och leta cykelbara områden på I2.. Om jag kör och man tar sig fram kommer det bli blött och skitigt, det är väl det enda som är säket.

Jag anmäler mitt intresse för första bästa tur under kvällstid eller på helgen. Torsdag kväll går bra. Naturligtvis blir det uberblött men ska verkligen bita mig i läppen för att inte yppa - "Det här blir bra till våren". ;-)

Jag anmäler mitt intresse till förmiddagsturen på torsdag och eventuellt till kvällsturen på torsdag (har redan lovat bort mig på en springtur). Fy fan va jobbigt...

jag har just blivit medlem i karlstad multisport då jag fastnat för denna typen av tävlingar. Så lördagen är uppbokad för intervallträning på något motionsspår på I2, kanske ses vi. Måste nog tyvär ställa in alla planer på en cykeltur på torsdag förmiddag också, måste verkligen tentaplugga och jag skall jobba på kvällen kom jag på.. Måste medge att vädret förtar en del av nöjet i att cykla såhär års.

nu e även ja me i "dubbgänget" kom över ett par så ja va tvungen o slå till åker gärna på torsdag kväll me reservation för förkylnig som till slut nått även mej!! ööööh bmx :en stog utanför scalateatern sist jag såg den!!

Är det bara jag som är utan dubbisar nu alltså? Det är tufft att köra utan! Så det så!

Jopp nu är det nog bara du Frolicc (och Thomas) som tar vädret som en man och inte sladdar fram med dubbisar. Frågan är om dubbarna gör nå`n skillnad i sörjan?

Bmx:en ja ...... Var det självhämtning på Drottninggatan som gäller? Jag såg annars många cyklar på torget, särskilt lördagkvällar står det jättemånga där. ;-)

Tror ni det är farbart i skogen imorgon kväll? Ligger det schnö där?

Dubbar är meninsgslöst i slask men när slasket fryser (om) då är dubbar ganska trevliga..

Vaddå självhämtning?

Andematt: Det verkar ju som Bmx cukeln i fråga fanns stående på stan och inte hemma hos Bozz. Då är det alltså egen hämtning som gäller? Lät en aning skumt bara....

Använder inte dubbisar heller. Det får funka ändå. Känner mej lite krasslig i halsen så jag får se när jag hakar på snart. Är dock väldigt sugen!

Men man kan ju inte bara gå o hämta en cykel på stan, man måste ju veta hur den ser ut. Och det är ju inget bra att skriva offentligt.. Ett PM vore fint så jag kan se om det kan vara något för min 130 cm långa grabb som växer som sly...

Är det 18:30 imorgon som gäller om man skall med? Vet fortfarande inte om jag väljer spring eller cykelgänget så vänta inte på mig... men kanske dyker upp. Laddar pannlampebatteriet just nu så man är redo.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp