[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
andematt skrev:
-------------------------------------------------------
> Regn.. Tränger in.. 8 m/s.. mörker...
> snöinslag.. +2ºC.. Regn..
>
> Läser på
> http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=52724&a=6059
> 53&continentId=10&countryId=1001&locationId=100103
> 17080&forcastType=3 att det blir dubbdäcksväder
> och soligt på söndag kväll =)
>
> Äh, vaffan.. Ska vi göra en kollektiv happy? Det
> blir nog bättre till våren?

JAAA!!!

Man kan ju undra var resten av MTB karlstad är. Satt precis och surfade runt och det verkar ju som om iallafall Skoghall har ett gäng som härjar runt i tyr och sanna(vart är det?) skogen. Sen har vi de okända lycrabrudarna("3" gänget), gänget på solsta cykel(som iförsig är mest lvg men ändå). Varför vägrar alla dessa ha roligt med oss andra i skogen? Är vi helt enkelt inte tillräckligt intressanta?

bmx:en är för liten till din son om han e 130!? skoghallsgänget vill ha kontakt med ossvet jag .har pratat me dom o dom vill göra "nåt"me oss .jag åker gärna ikväll och en längre tur på söndag efter 11.00 .idag e de ju sommarväder så de finns väl inga ursäkter eller? våren e ju redan här!!!!cz

OK bozz. Då vet jag om BMXen.
Vad var det förresten för dam du snackade med senast vi var ute? Hon som körde med ljudbok i örat. Känner du henne?

Nån annan som undrar vad en nollåtta gör i våra trådar? Dessutom är han oförskämd och tyken? Kan man inte banna "den där" från vissa trådar på något vis? ;o)

Frolicc, sannaskogen är - hör och häpna - det moderna namnet på I2skogen..
Tänk om vi krockar med skoghallsgänget utan att ens veta att vi är i samma skog, då kanske vi inte ser varandra eftersom vi inte är på samma ställe fast vi egentligen är det? Det känns lite som att man skulle kunna bli som Schrödingers katt på nåt olustigt sätt och det vill man ju inte. Eller så vill man det för det vore ju rätt kovl. Då skulle man ju kunna vara som en i Heroes och de är ju skitkovla. Jag vill vara Hiro Nakamura. Han är kovl. Fast lite ful, och det är ju jag oxå. Jag är lite som Hiro Nakamura. Jag är kovl.

andematt skrev:
> Nån annan som undrar vad en nollåtta gör i
> våra trådar? Dessutom är han oförskämd och
> tyken? Kan man inte banna "den där" från vissa
> trådar på något vis? ;o)

Inte så länge ni vill cykla med mig, och få chansen och håna mig för mektabbar.

bruse skrev:

> Inte så länge ni vill cykla med mig, och få
> chansen och håna mig för mektabbar.

Just det, det har jag missat.. När kommer du hit igen? =)

Regn och moddiga/istäckta stigar gör att jag väljer cykling inomhus just nu. Men håller plusgraderna i sig så har vi förhoppningsvis rena stigar om några dagar. Och då blir det åka av!

andematt skrev:
> bruse skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
>
> > Inte så länge ni vill cykla med mig, och få
> > chansen och håna mig för mektabbar.
>
> Just det, det har jag missat.. När kommer du hit
> igen? =)

Vetefan om jag vågar! I påskas gick kasseten sönder, nu i julas dämparen. I2-skogen gillar inte mig.

Jo precis, men om de vill göra något med oss är det väl bara att koppla upp sig på nätet. Surfa in på happy och haka på. =)

bozz skrev:
> bmx:en är för liten till din son om han e 130!?
> skoghallsgänget vill ha kontakt med ossvet jag
> .har pratat me dom o dom vill göra "nåt"me oss
> .jag åker gärna ikväll och en längre tur på
> söndag efter 11.00 .idag e de ju sommarväder
> så de finns väl inga ursäkter eller? våren e
> ju redan här!!!!cz

Angående kvällens tur så hoppar jag över den. Hänger med ut och springer istället. Mina armar är helt knäckta efter att ha följt med på ungdomsträningen i skidklubben.... man börjar bli gammal.

jag känner inte damen nej men hör till dom som tycker det e helt ok o prata med främlingar!! dessutom såg hon ju intressant ut! det verkar ju du oxå tycka?

Frolicc skrev:
> Man kan ju undra var resten av MTB karlstad är.
> Satt precis och surfade runt och det verkar ju som
> om iallafall Skoghall har ett gäng som härjar
> runt i tyr och sanna(vart är det?) skogen. Sen
> har vi de okända lycrabrudarna("3" gänget),
> gänget på solsta cykel(som iförsig är mest lvg
> men ändå). Varför vägrar alla dessa ha roligt
> med oss andra i skogen? Är vi helt enkelt inte
> tillräckligt intressanta?

De där lycrabrudarna har jag missat, inte undra på att de är okända.

namnlÃs.JPG ht=222

haha, snygg tabell!

Är det inte kallt med LVG på vintern? Jag tycker det är kallt på landsvägen om man måste ha annat än kortbyxor..

Bozz, jag är gift, lyckligt gift. Jag tittar ner när det kommer andra kvinnor i mitt synfält. ;o)
Äch, jag kommer ikväll bozz. Jag bestämmer mig här och nu. 18.30 vid racketcenters parkering som vanligt..

Hur skulle vår tabell se ut?
Torrt | Blött
Ljust: MTB | MTB
Mörkt: MTB | Happyride
Hur fasen gör man en tabellformatering i inlägget? Hittar inte phorumcode för det...
Edit: testar lite.

Senast redigerad av en moderator:
Ha ha har vetenskapen letat sig in på Happy. Störtskön tysk matris som kan systematisera våra beslut framöver.

Gällande lycratjejerna påträffades ett koppel på s.k Sannaområdet för ett tag sedan. Jag och Jomensåatt blev lite förvånade när de inte ens hälsade eller reagerade. F-n ser vi så oansenliga/menlösa ut? Svar: Förmodligen ja.....

Får nog lov att tacka nej till ikväll. Jag blir tokig på mina ben. Stretchar som en blå här i kontorsstolen och hoppas att det tillsammans med vila ska göra mina ben mera pigga på att ge sig ut i höstmörkret.

Tiki skrev:
...
> ut i höstmörkret.

Vilket år lever du i? Vi är ju närmare våren nu =)

Hej å hå. Pannlampan laddad. Kontorsstolen har fastnat i ändalykten och kopieringsmakinluften sitter i lungorna. Funderar på att köra med neoprenvantar ikväll.. Eller hur blir det med regnandet?

Just ja vinter var det ja... nu är det visst något vitbrunt som ligger på backen också annars ser det rätt lika ut genom fönstret.

Jahaja, då var man tillbaka. Bozz svek(?) så det blev en solotur i sorbén. Fasen vad svårtrampat det var. In på I2 bakom pistolbanan, grusväg förbi prästbärget och ut vid råtorp. Det var vad jag orkade med..

Tjena

503 Johnsson här. (942)

Lite sugen på era turer, kör ni mera halv free ride eller är det mera åt XC, långlopps hållet.
Lite sugen till Våren att Komma upp och ta med Epicen och ta en sväng med er.
Men kör ni i en massa dropp mm då backar jag ur, vill inte slå ihjäl mig och knäcka min nya Epic Carbon.

Markus

Tja Markus!
Här finns inte mycket drops och sånt. Inte bland oss här i tråden iaf. Vad kör vi egentligen? Kolla genom bilderna i den här tråden för lite miljöer men åkandet ligger absolut mer åt det "tekniska stigåkandet bara för skojjs skull med snackrull däremellan" än "tävlingssvetto".

Det går lika bra att hänga med på en Ibis Mojo som en Yosemite eller en enpetad Kona Scrap, om man säger så..

Men en Epic Carbon vettesjutton, Bruse (prylhaveristen i I2) skulle nog avråda dig från att ta med den hit ;o)

Andematt, hur var stigarna? Var det mkt snö och is så det var tungt... eller var det bara blött? För mig blev det en asfaltstur i löparskor med två löparsvetton. Gick faktiskt rätt bra.

Hur vi kör... jadu. Alltså, vi kör väl lite soft XC med lite freerideinslag. Är det bra beskrivet av mig? Generellt kör vi väl inga drops men samtidigt sitter vi knappast och matar grusväg. Vi kör stig.

Sen kan säkert några av oss sitta och mata grusväg och stigar med blodsmak i munnen också med största glädje.

Nåja ett dropp eller två har jag allt klämmt in i skogarna här, men de är inte så stora eller nödvändiga att hoppa nedför om man inte vill. ;) Men vi kör vad man skulle kunna kalla klassiskt Happytempo, oftast med tid för pratstunder mm men ibland försöker vi maskera oss men något som kan kallas svettokostym, även om de tillfällena är lite mer sällsynta än kafferepstämpot ala Happy. ;)

Jag hoppas att du gästar Karlstad, alltid roligt med fler ute i skogarna.

Jo nu blev det såhär att tjejen tydligen skall jobba imorgon istället för att sitta i soffan och dricka vin med mig. Så är det någon som är på en cykelrunda? Antingen imorgon kväll eller på lördag förmiddag? Med kväll menas efter mörkrets inbrott och med förmiddag menas att man skall vara färdig iallafall vid 1 eller 2.

Är på både svettotempo, happykafferepstempo samt testanyadropochfotahalvatidentempo. Men det bör helst bestämmas innan med tanke på medhavd utrustning.

Frolicc, jag testade inga stigar. Det motionsspåret som går in vid biltvätten som vi brukar starta med var ok i 50 meter. Därefter ca 10 cm slipprig sorbé och så såg det ut resten av tiden jag uppehöll mig i skogen. Totalt hopplöst med andra ord. Lite ösregn nu kan nog göra susen. Där det rann bäckar på grusvägen som borta vid domarringen var det finfint att cykla annars var det överleva som göllde. Vikten långt bak och lätt på styret för att öht komma fram. Motlut - glöm det..

Körde ca 3 km på lilla klingan fram och tredje största bak annars tappade jag greppet trots grovmönstrade Extreme 294. Dubben spelade såklart absolut ingen roll.

Kafferepstempo? Är det samma som mina tvåhjuliga söndagspromenader? =) Jag har inga långloppsambitioner med min cykling än iaf.. Fast nån gång kanske det vore skojj.. Kanske..

Själv är jag intresserad av en tur under söndagen om det fryser på. Så länge det inte är fruset eller snön är borta i skogen känns det helt meningslöst att trampa runt i 5 km/h i sörjan. (ursäkta mitt tonfall)

Imorgon blir det sina pliktskyldiga 4,5 mil i sadeln till och från jobbet för andra gången denna veckan. Lite småtrevligt att lyssna på radio och susa fram i mörkret.

Tiki skrev:
> Själv är jag intresserad av en tur under
> söndagen om det fryser på. Så länge det inte
> är fruset eller snön är borta i skogen känns
> det helt meningslöst att trampa runt i 5 km/h i
> sörjan. (ursäkta mitt tonfall)

Trodde faktiskt inte det var _så_ illa idag efter allt regnande.. Men skogen är nån grad kyligare så snön har väl överlevt bättre där. Tyvärr. Numer har jag samma inställning som Herr Tiki.

ledsen andematt.jag försov mig!!!!!!! e nog inte riktigt frisk än. får gottgöra dig nån gång.ja lovar o inte va så framfusig nästa gång vi ser nåt trevligt i skogen!! ok?

Jag skall allt till våren ta och komma upp.
Ni får gärna komma ner till Dals Rostock så skall ni få åka fina stigar mm, var beredd på höjdmeter.

Markus

Bozz, som du förstår, du missade inget =) Jag hängde vid parkeringen en kvart drygt sen rullade jag iväg. Misstänkte att du fått förhinder på något vis soch skrivt efter att jag lämnat datorn.

Och du bozz, var gärna framfusig i skogen. Ju fler vi är som trampar desto mer sällan behöver nån trampa solo =)

Och till Markus, jag är allt intresserad av att komma ner även om höjdmeter inte direkt låter lockande. Jag är ju lat i skogen vettu. Kanske vi kan få till en bil eller två härifrån, det är nog inte alls otänkbart. Får se till att plumse drar med sig ett glatt gäng samtidigt så kan vi sitta o ljuga ihop historier från det förflutna. Det blir väl 13 år i mars sedan vi sågs senast.

Vad tror ni folket om en tur imorgon (Lördag förmiddag)?

Kvällens eventuella tur hoppar jag gärna över, springturen igår har satt djupa spår i mina ben. Körde maxfart upp för universitetsbacken och det var tungt... riktigt tungt. Men imorgon kör jag!

Om stigar är omöjliga att köra får det bli svettotur på grusvägar.

Jag blir inte med på en lördagstur. Julgransplundring mm står för dörren.

Var beredd på att det är inte rent på grusvägarna om det inte hinner försvinna 5-15 cm sorbé från igår kväll. Dagens väder gör verkligen ett gott jobba men frågan är om det är tillräkligt. Igår kväll kunde man lika gärna kört med fyrkantigt framhjul..

Men för all del, stick gärna ut där och kolla läget. Inför kommande turer.

Alltså, vad är julgransplundring egentligen? Det måste vara något jag missat. =) Vad är intressant i granen när klapparna är borta?

Alla tillfällen för fest är ett bra tillfälle för fest.

Senaste åren har granen fungerat som en kanal för avyttring av nappar.. Häng napparna i granen, se barnet vinka sött åt dem när granen bärs ut i skogen så alla djurbarnen ska få napparna istället eftersom de behöver napparna bättre än ditt barn som är så stort nu.

Gå till torget i morrn så ska du få se på fest. Ett par hundra pers som valsar runt granen med sina ungar.. Vi ska ha lite kalajs hemma med grannarna istället.

Det där med napparna låter som en bra idé, funkar kanske med det mesta... snuttefiltar?

Julgransplundring alltså? MIssade nog att fira det när jag bar upp min 50 cm höga plastgran i förrådet. Men äter man mat, dricker snapps... man plundrar alltså inte granen?

Verkar för jäkla menlöst det där med plundring. Singellivet glimrar till någon gång ibland. ;-) Får lov att fortsatt vara negativ genom att tacka nej till en eventuell rajd imorgon. Jag anmäller mig till de skadades lista och återkommer när benen är "oinflammerade" igen.

Sitter annars mest och klurar hur jag ska lägga upp nedförs-åkar-säsongen. Det finns mycket ogjort i backarna. Hoppas fler härifrån kan sälla sig till denna skara och hänga med till diverse kullar. Fluktar nu på en o annan hoj.......

Måste bara fresta dig Tiki och tala om att jag sticker till
Val dísere i slutet av mars för en veckas härlig skidåkning.
Ska nog köpa ett par nya skidor att ta med. Kan ju bara bli bra!

Slider: Det lät inte helt tokigt. Där är det fint. Jag tänkte närmast på DH med cykel men skidor gör själen gott det med. Det är bara någon gammal crossdröm som uppstår igen i en ny och bättre form.

DH Låter inte tråkigt det häller. Är ruskigt sugen på en ny cykel
så man kan tackla backarna även när det är barmark. Det är bara att
spara, har sneglat lite på canyons hemsida....

Klart en Canyon Torque FRX ska inhandlas! Jag lägger min röst på att du ska inhandla en sån. Nån mer? Du vet väl att det är demokrati som gäller?!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp