[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
jag skall ut med tjejen på en tur nu, men jag ringer när vi e klara så sluter jag troligtvis upp någonstans i skogen

Jag utlyser en HAPPY-EASTERN-RAJD under påskhelgen, en fetto-svetto-rajd med få stopp men tempo så alla hinner med! Jag föreslår Bonäsleden vilket kanske föranleder att kontrollera att alla är simkunniga då det kan vara ruskigt blött bitvis. Alternativt Kilsleden Kil ToR?!

Vi kan ta med lite körv att elda upp?

Vilken dag? Påskdagen 12:00?

Tack för dagens tur!

Fasiken va gott ni tog vara på vädret gubbs! Ser riktigt trevligt ut.

Idag har här varit mulle, knytte och cykelmek samt kickbygge. BMXen rullar och blev "koool". Nya slangar och framdäck samt ny sadel och kapad sadelstolpe och åtdraget styrlager så var den fullt lekbar.

På påsk kommer jag inte vara i stan, det blir en tripp till stan där navelsträngen klipptes så ha det så jävligt i spåren då.. Tisdag kväll någon?

Själv sticker jag nog ut en sväng om en liten stund och luftar min nya kedja och trissa.

Fan va kul det var, trots alla pushbike avsnitt på kalhyggena. Mindre kul med nycklarna som glömdes på parkeringen i kil, men de återfanns ju iallafall. Dagens första mat har aldrig smakat så gott =)

Härlig tur i solskenet idag tillsammans med en nöjd flickvän. Lyckades trots flitigt telefonerande inte möta er andra på väg hem. Körde sedan fel i skogarna och hamnade ute på ett lerigt fält efter en bit random-walking i skogen, såg en skylt på andra sidan och tänkte: vafan, det e väl till att ta cykeln å traska dit då. Men någon väg fanns där inte, så det blev till att följa fältets (mycket leriga) kant en bit tills vi återfann civilisationen. Leriga och trötta snodde vi sedan lite vatten av OK/Q8 där vi spolade av de då mycket leriga cyklarna och trampade hemmåt efter drygt 3 timmar i sadeln.

hur gick det med downhillandet?

Dagens tur var det ja, den var inte så lång men väldigt trevlig iaf. :) Efter att tag så drog "scettona" vidare och jag och Tiki letade runt efter spännande ställen att åka på.

Här över Tiki på att droppa med nya monstret
IMG_0004.JPG ht=544

Jag hade bara min kompaktkamera med mig och lagom till forotillfället så var det molnigt och dåligt ljus.... nåväl.

En timme asfalt nu för att känna på cykelns nya delar. Tjuvväxlingar och kraftfullt knakande från vevpartiet, felaktigt inställd sadel för asfaltsåka och mjölksyra i korsryggen. Dimma så man knappt såg linjerna i vägen nere vid Vidöåsen. Jiiiha, typ.

Tack för turen grabbar. Han precis hem för att svida om till
badminton klädsel. Det blev en hård dubelmatch. Är nu lite sliten,
men nöjd.

Låter som att varenda kotte tagit sig ur stugorna den här helgen. Härligt!

Snygg bild där JoMenSåAtt! Kortbyxor i mitten av mars? *skakar på huvet* Tokstollar..
Tiki ser riktigt taggad ut med sin alldeles för rena nya leksak =)

Nu ska jag leta mek och service-guide på raceface vevlager/parti. "XC/AM" står det stämplat på det. Hittar ni nånting kan ni väl säga till.

Jonas har hittat freeriderstilen! Nu fattas bara ett leende. ;)

Vad ska du meka på vevlagret? Det man kan göra är att plocka isär och rengöra med trasa, fetta in lite lätt. Ska du göra nåt drastiskt får du kolla nån mekguide här på forumet ang greja vevlager. Är det utanpåliggande lagerkoppar eller ISIS?

*Ha ha nu är hon ren igen för nya bombdrops. Kom just in från en schamponering på gatan. Folk tittar lite konstigt på mig när jag står och tvättar mina cyklar kring 22-tiden på kvällarna under vintermånaderna. :-)

Skönt att få avklarat shortspremiären också. ;-) Leende var det ja, good point! Fasen jag är ju ultranervig när vi ökade på drophöjden några dec, hade svårt att lägga till ett leende just då. Återkommer imöra med någon Jomensåattbild. Natti natti Happyvänner....

Najsigt =)
Säg till när det passar, förutom ikväll före 20:00, då kan inte jag.

Jag är hemma nästan jämt, pappaledig vettu. Tisdag och Onsdag kan jag inte mellan 16-19:00. Ring mej på 070-9301343 så bokar vi en tid. :)

Var det igår jag cyklade med shorts eller var allt bara en dröm?

haha, med för mkt trötthet i ögonen imorse undrade min hjärna hur dimman kunde vara så tjock att marken såg helt vit ut...

Thomas skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag är hemma nästan jämt, pappaledig vettu.
> Tisdag och Onsdag kan jag inte mellan 16-19:00.
> Ring mej på 070-9301343 så bokar vi en tid. :)

Ringer senare, nu är jag tandläkarbedövad och folk skrattar åt mig när jag föröker prata =(
Men funkar tis 20:00 med dig så funkar det med mig.

Det blir finemang det Thomas. Jag hör av mig.

Nån som varit på rean på Solsta o kikat?

Inte varit på Solsta men jag ska ju dit och köpa styre till sambons hoj snart så jag kan kolla då, hyser dock inga förhoppningar att hitta nåt för min cykling. :)

/T

42Hz skrev:
> Snyggt inramat!
>
------------------------------
*Uhh man tackar ödmjukast när det kommer från RR-kungen. :-)

Var just på solsta och tog en titt. Fanns väl inte så jättemkt upphetsande till bra priser. 20 % på det mesta, typ kläder och sånt. Cyklar fanns en del nedsatt om man vill ha en hel bike. De hade inga bromsbelägg till mina hayes vilket var det jag egentligen skulle ha. MEN...

..hade med mig min moder och passade på att påpeka att jag fyller år snart samtidigt som jag provade både hjälm och armvärmare. Hjälmen borde ge fullpott iallafall när jag berättade om alla farliga träd som överfaller en i skogarna samtidigt som min hjälm är spräckt. =)

5cc
Tiki skrev:
> 42Hz skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Snyggt inramat!
> >
> ------------------------------
> *Uhh man tackar ödmjukast när det kommer från
> RR-kungen. :-)

Hehee... Det var du som sa det, ingen titel jag gör anspråk på själv! :)

Glömde säga att det var fina bilder i övrigt!

Roligt att höra - En gör så gött ä`n kan. Det var en tacksam dag för fotografering med bra ljus och ett gäng fula gubbar som sökte sig till skandalbilder. ;-)

frolicc, du hade nog rätt angående bakhjulet. Kändes lite igår när jag cyklade fort på asfalt en bit så gungade det lite. Nån som vet om solsta e bra på att rikta hjul? Får nog ta en titt på deras rea, jag har ju trots allt bara 50 meter dit :)

KONAmi, rikta hjul är rätt så lätt om man har en ekernyckel, lite tålamod och ett par buntband runt gaffelbenen om du har skivbroms eller v-bromsens klossar riktigt nära... Det lär iaf bli "lagom" bra.. Sätt buntbanden så de ligger an lätt lätt mot fälgen å snurra på och testa dig fram =)

Har du kollat så det inte är däcket som ligger på snett? Jag tyckte fälgen var rak men däcket låg snett när jag testade den som hastigast.

Solsta är säkert bra på att rikta hjul. Dock miusslyckades de katastrofalt med min tjejs cykel för flera år sedan. Hon lämnade in den för service och de bytte en eker. Men hjulet var helkasst uppspännt. Ekrar small av och det var helt klart inte rätt riktat. Tror det berodde på ignorans snarare än brist på kunskap.

Jag har alltid lämnat till farsan eller han på norra allén. Han är trevlig och har hittils lyckats bra med mina hjul. Men som sagt, man kan faktiskt försöka själv först och sen lämna in om det skiter sig. Det enda man förlorar är priset för en bra ekernyckel, föresten... din ekrar dras väl med någon vanlig nyckel. Insex el. torx?

nu har dom en spezialized epic på solsta för 13000 tidigare 23000!! skja man slå till eller?svara snabbt så kanskeeeee!?

go for it BOZZ! XC-svettoligan behöver uppgradering i kampen mot DH-ligan ;) förresten kanske vi snart blir nästan grannar. Kollar på en 3:a på vasagatan 4 inte långt från din boning. Känns som vi skall slå till, då kanske jag får ha min cykel inomhus :)

Klart du ska ha en FS om du känner för det, bozz. Så brett som ditt smil var efter du testade min så.. ;o)

verkar inte bli nåt cykjelväder på ett tag !! imorron verka de hyfsat men sen!!!!nog sista chansen imorrn em

?

?

Hardtail Pride! När man inte vill förbättra sin åkning kanske man kan köpa en cykel som gör det åt en... ;)

Klart "grabben" ska ha en Epic om han känner för det. De hade en Epic för 30k också...

Bozz, kommer du på en ny hoj imorrn eftermiddag? :)

jag lovar att testa den om du köper epicen :) verkar va det bästa FS-alternativet för XC när man kollar runt lite.

För bövulen Bozz, kolla in den där IronHorsen eller Mongoosen som jag skickade länk till dig om. Du kommer att ha mycket roligare på dom.

haha, skall du också falla för gungstolsfrestelsen? =)

En ny epic för 13k låter väl iallfall som ett bra pris oavsett modell, men vilken modell är det? Klart du skall köpa! Så är du mer lättknäckt i backarna när länkaget gungar upp och ned =)

Edit: Eller fan, du blir nog svår med en ny hoj... Föresten är det skivor på den? Grund epicen är väl fälgbromsad? (Förra årets modell)

Senast redigerad av en moderator:
finns en beggad epic comp för 13 laxar på happys egen köp och sälj annars...

Behöver jag säga vad jag tycker....nää det vet du redan.

En fördel med HT är att man slipper förklara sig varje gång man vurpar, av vad jag sett på bilderna tycks Bozz även vara vurpbossen. Därför yrkar jag på avhållsamhet från slika dämpade tingestar.

Men jag kanske har fel, ni kör väl så fruktansvärt fort med era 27 växlade cykeltyg att fullgung är nödvändigt.

Haha, anar jag lite skriftlig ironi från Alexcykel? Hursomhelst så går det allt annat än fort på våra turer, SS och hardtail funkar bra. Faktiskt så körde Björn med sin hoppcykel med SS, helstel och slicks fortare än oss andra stela reliker häromveckan. Då stod han upp hela turen efterom hans sadelstolpe är 5cm lång...

Gungstol i all ära men det gör inga under med cykeltekniken, man kan ju köra rakt på utan att bry sej, det är både förbannelsen och det underbara med heldämpat, både utför och uppför. :)

Bara att slå till Bozz! Jomensåatt du kan väll skicka länkarna till
mig oxå så får jag ännu mer alternativ att försöka välja mellan.

Hej

Undrar om det blir några onsdagscyklingar fram åt våren? Tänkte börja cykla så smått igen efter åtta års uppehåll. Har letat fram cykeln och passade på att köpa ett par nya skor på Solstas rea. Efter diskussionerna här inser jag dock att cykeln är totalt passé. Funderar på att försöka kompensera detta genom att tjuvträna lite innan jag dyker upp första gången...

/Johan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp