[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hade jag haft kosingen hade jag nog spanat in ett par SPD-skor och pedalos på solsta. Lite nyfiken på hur det är att cykla med dylika tingestar. Tveksam att det passar mej men man vet ju inte säkert innna man provat...

JS - Välkommen! Om det blir onsdagar eller någon annan dag i veckan beror på när de flesta kan framöver. Många kör lite solo under veckorna och skriver en blänkare i tråden om de är på väg ut. Så kolla av tråden ofta eller skriv själv för att få sällskap =)
Och tro mig, tjuvträna borde vi alla göra.. iaf jag.

Thomas, du får väl klämma på mina pedaler så länge, medan du har Transan. Fast gör rent dem när du är färdig.

b ozz drar sig ur !!i den allmänna upphetsningen igår upptäckte jag inte att den inte hade skivbromsar, epicen alltså.går nog mer på att skicka efter en från evancycles som jomensåååå föreslagit!!alex!!! du skulle bara veta vad mycke vurpbilder ja har på mina happykamrater men som du säkert förstått så e ja en alldeles för ödmjuk kille för att publicera dom!!!.tomas!! vi kan väl se till att du får låna grejer o testa spd om du vill!

Måste ju ändå rekomendera biltemas SPD. Har kört med mina ett år nu och fungerar fortfarande. Märker ingen skillnad med de vi har på jobbet, betydligt lättare än shimanos motsvarighet dessutom. Med behöver du verkligen SPD thomas? du sitter väl limmad vid pedalerna ändå?

g-klaven va fin idag!scotten me fat albert drev på som en pistmaskin i backarna körde om en söt tjej vid tuggelite dratta på ändan på isen ridååååå.

Ett dygns avhållsamhet från Happy kändes länge. Kungligt av dig att satsa på någon av hojarna på Evans Bozz, det bor ett fetto i dig. Så Slider lurar också på att trampa frirajdärsvängen....

Imorgon skulle jag eventuellt kunna vara med på en tur. Skriv i tråden när du vet tid så ser jag om det passar. Är ledig imorgon men har lite att stå i under dagen. Vi kanske isåfall kan dra upp mot hyn och se om vi hittar tillbaks

Vete tusan om jag behöver men det skulle vara intressant att testa. Scary thing!

Har ett par första generationens SPD-R( gamla landsvägsversionen alltså) som jag tävlade med i några år. De kan du få om du vill. =) De är lite slitna så för att fötterna skall sitta kvar får man dra åt en del. Ofta får man inte loss skon utan måste ta av sig skon sittandes på cykeln och sedan slå eller sparka loss skon från pedalen. Intressant?

En polare kommer att vara i kd över helgen. Om det blir någon LUGN ride i helgen (Fredag - Söndag) som passar tidsmässigt skall jag försöka dra med mig han. Isåfall tar jag SS hojen, därav kravet på lugnhet =)

Lovade häromdagen att slänga in någon bild från i söndags. Tog med pocketkameran när vi lattjade lite. Kanske inte så mycket att visa men ändå....

Gänget spånar på samtidigt som Bozz jacka lurar kameran och bilden blir felexponerad.
DSC01099.jpg ht=544

Jomensåatt bygger på bajsranden på (utsidan) shortsen.
DSC01100.jpg ht=544

Människa - Norco i skön symbios.
DSC01104.jpg ht=544

Senast redigerad av en moderator:
Kul bilder Tiki, men sluta jobba nu. Du måste åka till posten! =)

19-03-2008 08:44 Delivery Agent - SWEDEN Awaiting collection from Post Office

*Mmmm bra inledning på påskhelgen....jag åker förbi "post office" i början på eftermiddag. Återkommer till berörda under eftermiddagen.

Bozz: Är själv lite sugen på en tur efter 13:00 i det kalla solskenet. Vad sägs om att köra en reknikning bort till Skåre och se om vi hittar vägen som jag föreslagit i Vårridestråden? Den stäckningen borde ändå vara relativt isfri tycker man.

Åker till Kristinehamn på lördag, någon som är sugen på en tur på eftermiddagen?
Det är jag! Har precis fått ihop nya hojen och den behöver rastas, än så länge har den bara varit i asfaltsjungeln.
Nu sucktar den efter lite I2 terräng.
PICT0022.JPG

Senast redigerad av en moderator:
frollic o jag skulle ta en kortis o reka lite i skåre. nu e ja hemma me frusna fötter 50 km senare! vi hitta en fin sträckning allafall efter älven öster om hyn o ner mot tuggelite sen e vi ju hemma!så nu e vårriden spikad. vi fuska lite o fick te o mackor i skåre av frollics snälla pappa!

Det blev precis 50 km från dörr till dörr faktiskt. Lite mer än de tre mil jag hade i tankarna när vi gav oss iväg. Med mat i magen och med farsans vintervantar kändes hemfärden varm och ombonad. =)

Eknor, finfint! Men jag tror du böjt sadelstolpen! ;)

Lördagsrajden är i fara för min del, om FBK inte vinner idag så sitter jag med två rykande heta biljetter till lördagens match. Inte så sugen men man får väl ställa upp för... ööhhh... nån... Logeplats är det visst också. Håhåjaja.

Eknor, fin cykel! Den där kommer nog att bli grym både på I2 och i Gesunda!

Jag åker upp till Branäs imorgon, så det blir ingen lördagstur för min del. :/

På onsdag åker jag till Karlskoga för att diskutera DH i K-skogas backe! Det kommer bli lite kul. :)

På initiativ av Robbankul här på forumet, som håller i KrHamns bajkpark. Bra ide tycker jag!

* Snygg leksak där Eknor. Ser riktigt potent ut =)

* Låter som att Thomas blir på LLA på lörda.. 5-4 till polen nu.

* Undrar om jag öht hinner få ihop ens 50 km innan 26/4. Känns som att dagarna bara rinner undan utan att jag får chans att träna igång benen.. Misstänker att jag blir förste åkare att ge upp redan i Vallargärdet. Sa jag att jag är pessimistrealist?

Cyklade Kvarnberget-Herrhagen-Stodene-Kvarnberget förut idag. Med cykelvagnen och lillen i. Skitjobbigt, speciellt hemåt. Kan det ha blivit 20km? Kanske, det känns så i benen iaf. Bra träning med det extra motståndet.

Skit att det blir LLA, jag gillar inte ens hockey nuförtiden. Får se om jag skickar Frida istället. ;)

Andematt, jag är med dej vettu, mina ben sviker nog ungefär samtidigt.

thomas: ja kan ställa upp på hockyn om du inte vill!! andematt; vi e väl musketörer!en för alla.....om de e nån tröst så brinner de i varenda muskel idag ska nog umgås me datorn hela dan ska inte ens gå ut tror jag.

När övriga karlstad satsar på gungstolar satsade jag på en ny HT, faktum är att den är stel även fram.
IMG_7301.JPG ht=483

Är cykeln stor eller soffan liten?

En goding du har där Eknor. Jag vågar inte tänka på hur snabb du blir med den.

Sh*t Pommes Frolic! Verkar klurigt att trampa med så små cyklar.

Sitter i stugan i Strömstad och hoppas kunna leverera ett mini RR under helgen. Får se om vädret tillåter och om tekniken här accepterar min typ av minneskort. Det är sannolikt huck-paradise här krokarna men jag suktar förstås framförallt för trånga ringlande spår.

Frolicc, vad fick du hosta upp för den där?

Bozz, nej, ingen teater för mej.

Det är KALLT idag. Men det hindrar inte mej. ca 14:30 kör jag en runda i skogen. FBK får inte stå ivägen för cyklingen, jag ger tillbaka biljetterna. :)

Biljetten är borta! Båda två. Hade hunnit båda (cykling plus isdans) men eftersom jag verkligen inte vill se hockeyn vill jag ha nåt att skylla på. :)

Vill du inte cykla med mej nu? ;)

Jag drar ut om en stund iaf. Årets första MP3-cykling blir det då då. :)

Åbåjj, det var en fin tur. Körde vita och den var faktiskt vit stora delar av dragningen. Hittade hela slingan! Hade varit många ute och gått när det varit blött så det var bitvis riktigt knöggligt nu när det frusit på igen. Artister på playlisten i MP3-spelaren:
Morrissey
Dimbodius
And One
Chamillionaire
Redeemer
Tiger Lou
Front 242
plus annat elektroniskt tokbröt som jag inte vet vad de heter. TÄnk hårt och fort iaf...

Benen var pigga hela vägen men lungan höll mej tillbaka och andan gick ur mej fort. Några mikropauser (få ner pulsen 10-20 slag/sekund) och en bananpaus räckte för att jag skulle komma runt fint. Vita har tagit längre tid förut *hosthejBrusehost* men så är det ju alltid när man själv får sätta tempot.

Klart cyklingsbart alltså, hittade lite cykelspår där ute men inte på de brötiga partierna så det är nog ingen härifrån som varit ute där?

Cykling måndag någon? Sisu?

Thomas: Måndag på sisu låter skoj, skall försöka att inte tappa nycklarna denna gång.=) Kan eventuellt fixa bil med dubbla cykelhållare om vi inte vill trampa dit. Det är bmx:en i länken som jag frågade dig om. Han måste varit en poser, vevarmarna är slitna med finns inga repor på ramen... han måste ha kört XC med den =)

Men skulle vilja kunna flytta sadeln längre bak. Nu måste sadeln bli så jäkla hög istället. Får konsultera dig för att hitta en optimal sittställning =) Föresten, du är ju mekkungen, bromsen suger vekrligen på cykeln. Är det att acceptera med gyro el? Sen är vajrarna korslagda runt sadelstolpen, måste det va så? Skulle man inte kunna dra det på "rätt" sida? Eller tänker jag fel? För det känns som att vajern glider mot en platsbit skapar rätt mkt friktion.

Sittställning? På en BMX sitter man inte. Sadeln ska enligt senaste snitt vara i BOTT och det enda man gör med sadeln är att knipa med benen mot den när man gör tricks där man släpper styret, för att hålla kvar hojen så den inte drar iväg. Du kan förstås sitta på sadeln när du står still och hänger men om du vill hja en naturlig sittställning får du ta MTB:n, en hög sadel kommer bara göra dej till dagens "laughing-matter" om andra BMX:are ser dej och i åkningen har man ingen nytta av en hög sadel.

Broms? Släng den åt h-vete. BMX-bromsar tar i regel rätt uselt och man klarar sej rätt bra utan. Det ska vara så att en vajer går till varje bromsarm på var sin sida av sadelstolpen. Skippa gyrot, du kommer aldrig göra dubbla barspins ändå. SKaffa en ny vajer med längre hölje så du får runt styret ett varv utan att vajern spänns. Nya bromsklossar och rengör fälgen samt ställ in den bra så blir den så bra den kan bli, men det är inte mer än så man kan göra...

Vad fick du pröjsa?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp