[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
andematt, snackade med Bozz. Han och jag sticker vid 16-tiden. Se's hos Bozz då.
Ring om du vill med: 070-302 88 89

Kom hem lite sent från Mojjes spelning i Mariebergsskogen och bröt av pendlarens styrstam(!) i sista backen hem så jag kom inte iväg förrn vid 16.30. Ringde Eklund men din telefon var ju kvar hemma och bozz nummer fanns inte inlagt i minnet så det blev en solotur.

Höjdpunkterna, lite nya stigar runt G-klavens södra del varav den normala klättringen uppp mot stora stenen och grillplatsen åt fel håll vilket gav en härlig nefförslöpa. Dessutom körde jag G-klaven 2 ggr. Klarade tekniska utmaningar där jag aldrig klarat förr =) Dessutom i efterhand är jag glad att jag körde slyträsket så slipper jag göra det någe mer.

Bröt du av styrstammen????? Har du börjat pumpa på gymmet? =) Nej men allvarligt, låter ju jävligt farligt.

Jo, det är sant Frolicc, allt utom gymmet. Jag har hört lite smått knakande och knarrande sista två veckorna och kikat på lagren, letat sprickor i ramen och så men just styrstammen har jag missat. Undertill finns en slits för intern vajjerdragning med trissor för en gammal Cantibroms. I den slitsen började sprickan.

Nu blev det ju odramatiskt iom att stålet var seeeegt och höll kvar styret på trekvarten tills jag fick stopp. Men pulshöjningen kom ändå =) När jag kom hem passade jag på att bryta av resten som synes på bilden.. Biltema har finfina reservdelar har jag för mig.

styrstamsbrott.jpg ht=544

PS. Edvins BMX i bakgrunden är himla populär =)

Cykeln ser ut att ha varit med ett tag =) Styrstammen är skrämmande lik den som sitter på vinterpendlaren...

eklund o jag körde trevliga stockfallsstigen upp till golfbanan senfortsatte vi norrut mot vallargärdet hamna på en singletrack som ledde fram till en am. dam med pool!!!hon va väldigt pratsugen så vi ska dit igen imorgon. ( neraaaaaaaa skoja bara) sen tog vi tyrspåret tebaks o stockfallet hem. styrstamsbrott e väldigt vanligt på personer med större midjemått än axelbredd har jag läst.;) tiki har 90 80 79 ;) uppifrån räknat!

Frolicc - jag köpte den 1991 och den har varit med i stort sett varenda dag sedan dess. Lite synd att det inte var ramen som gav upp nästan. Börjar lessna på den där evighetsmaskinen...

bozz, den där stigen måste du bara försöka rita ut på en mappakarta och visa nån kväll.
Tikis mått förresten - 90-80-79 - är det huvud, axlar, knä och.. Du glömde tårna? ;o)

när du vill kan ja visa! de där med teknik e inte min starka sida. vi kör live i st.

Det låter som en bra deal bozz. Så tar vi med jordan så vi får klabbet digitalt oxå ;o)

Era busisar, såvitt jag minns mätte jag någon kroppsdel för länge sedan och det var endast mycket glada siffror.

..... Förresten vilken tur vi hade till Kinnekulle. Fräscha dammrykande stigar. Jag återkommer sannolikt ikväll med lite bildavtryck.

Kanelsnäckor är ett modernt substitut till 80-talets axelpuffar.

Vilka dagar blir det cyklande den här veckan????

idag blir det milen på kiliene.

Jag skulle gärna köra en runda imorgon kväll. Start mellan 5 och 6. Happytempo då jag måste ha benen klara för stadsloppet på lördag. Jag blir gärna runtguidad på stockfallet... om någon guide är på.

Ikväll skulle jag kunna tänka mig att köra en lugn runda och åter testa skutbergets mtb slinga. Är någon på?

Frolicc jag hänger med imorgon. Stockfallet låter bra i mina öron.

Idag blir det måla grind, sedan fotboll.

Bozz det kommer en tröja med tunga på den 17 juli, syrran tar med när hon kommer till Sverige.

Ska se om inte jag oxå kan komma loss och hänga med på en stockfallsrunda.. Det blir nog start närmare 6 i så fall.

Tunga? Aerosmith? =)

tunga=mick jagger! e litta suuuk idag -örk int -ligga se fotböll- kram på er!

Jag köpte 3 stycken, Bozz får nog den vita eller fire! själv ska jag ha racing. Köpte även ett par strumpor till Bozz.

Fick precis en idé.

Sitter och äter fiskpinnar och kollar på europsport 2. Just nu är det mtb, lite AM stuk. Det är korta specialsträckor men mestadels lättare nedför, tekniska partier men även en hel del trampande. Så folk racar en och en, mot klockan på tekniska stigar, sträckor på högst fem minuter styck. Det låter skitkul!!! En sekundkamp mot klockan.

Håller någon med? Om så är fallet, varför inte försöka dra ihop ännu ett plojarr i karlstadtrakterna? Korta stigar körs på ex I2. Mål vid ankomst på grusväg. Alla samlas ihop och kör gemensamt i happytempo till nästa start. 15 sek mellan varje startande. Total segertid runt 40 min, men med tanke på återsamlande och väntande är total tävlingstid åtminstone tre timmar.

Om tio pers är intresserade och någon mer än jag vill reka, snitsla och föra protokoll.... då har vi nåt på gång!

Frolicc, det där låter ju rätt skoj faktiskt. Kan tänka mig sträckor som "Över Prästberget", "G-klaven", "Tranelund1" "Rydalsberga", "Getryggen" mm. Hur gör man med tidtagning?
Finns eurosport 2 på webben nånstans månne?

Sen har jag en annan idé som går under arbetsnamnet "Green Hill CX Trophy", men det kan vi ta en annan gång ;o)

Hörru ni där, jag försöker möta upp imorgon under färden. Hinner inte riktigt till kl 18 men jag slår en pling och ser vart ni tagit vägen.

Bozz du menade väl?

"Tiki ja säger bara Tiki- e han go eller?

imorr försöker vi vid 18.00 kroppkärrssjön. e inte riktigt kurant men de går nog.

Sjysst du frågar Jordan. Säg kl 18.20 då har jag en halvimme från att jag kliver av tåget till att vi träffas.

Jag kommer att dyka upp ikväll (publiken jublar!).
Det blir stressigt men jag ska göra vad jag kan för att hinna till 18:00 sharp.

Edit: Väntar vi in Tiki kanske jag slipper så maxpulsrekord?

Senast redigerad av en moderator:
Ska vi säga att vi träffas vid teatern i klara kl 18.15 för att sedan åka mot stockfallet?

Klart du ska med Slider. Jag måste få känna på Transans lite grövre syskon..

Tycker vi ses i Tikis trappuppgång =) Naeee skojja bara!!
Teaterförslaget funkar för mig.

Ni får nog precisera vart vi skulle mötas. Ni får tänka på att jag är från landet :)

jag deltar gärna i din idé frolicc, en jävla massa terrängspurter helt enkelt? Det finns gott om potenta bansträckningar iaf.

eventuellt dyker jag upp ikväll om jag hinner.

Jag kan nog tänka mig en runda idag.. Teatern eller Kroppkärrssjön gör det samma som mötesplats, ja kollar in happy-sidan senare i eftermiddag och hoppas att "nån" bestämt var vi ska ses före turen..
Fasen, har knappt ens återhämtat mig sen förra veckans hysteriska tempo under tis & ons. En veckas konvalecens!

Sett från hammröns perspektiv verkar det vara värsta regnet i karlstad. Hur är vädret inne i stora staden?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp