[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Va kul ni verkar ha. själv jobbar jag kväll den här veckan så tyvärr kan jag inte vara med på någon kvällstur. Imorgon bitti blir det Kilene.

Bozz det blir väl ett tjurrus?

Tja. Erik här...
Träffade på Bozz och Hanna igår i i2 skogen och hängde med på en tripp :D (tack för det föresten)
Var hemskt jobbigt men OTROLIGT Kul.
Så jag skall hänga på fler gånger när ni skall ut i skogen.

Mvh Erik

klart de blir ett tjurrus men de är ju inte förrän i september så man hinner ju "rusa" några gånger innan ;) kul erik kör hårt!välkommen i gänget!

Välkommen Erik!
Kul att vi blir fler o fler i skogen så är det väl alltid nån som kan cykla när andra är sjuka. *Host*

Inspirerad av Tikis Picasaalbum började även jag pluppa ut lite cykelbilder i mitt dito. Än så länge mestades sunkiga mobilbilder men ambitionen är att fylla på efterhand som jag hittar gammalt på HDDn. Och fotar nytt såklart.. Duh!
http://picasaweb.google.se/andematt73

Ja då har man köpt biljett, tors och fred (40+) till Arvika festivalen. Ska bli kul att se Robyn på torsdag och Lykke Li på fredag. Är det någon mer Happy som ska dit?

Idag blev det 8 km löpning på Kilene innan frukost.

Lyllos dig Jordan som i egenskap av gamling nästan blir inkastad. Trodde iofs att Slayer var mer din stil men Robyn bjuder kanske på småtrevlig svettomusik? Har försökt att tjöta med omgivningen här i stadshuset om gratisbiljett men man är ju förstås inte ensam om det önskemålet.

Najsigt Andematt att du också börjat leka med Picasa. Ser framemot whats to come.

Vispers: Roligt att du hittat hit - kör hårt!

Senast redigerad av en moderator:
Är det någon som vill hoja en tur på lördag förmiddag/mitt på dagen eller är alla bakfulla? Har fått eventuella problem att köra på fredag förmiddag. Dessutom skulle min förkylning förhoppnignsvis vara mer försvunnen på lördag.

Tiki visst blir det Slayer som avslutning på torsdagen. Ska även bli kul att se Håkan H och Kent!

Jordan, titta på And One och Aril Brikha åt mej, det var några av få akter jag var intresserad av. Inte varit på afrikafetsivalen sen 2001, innan dess var man ju där varje år...

Ikväll är det BMX-träning, ska du haka på mr Frolicc? Jag hoppas jag kommer loss och åka dit.

Thomas tack för tipsen, ska försöka kolla vad det är för något.

Bozz jag vet att det inte har något med cykel att göra, men det är nästan lika kul!!

Min hals förbjuder mig att utöva någon form av fysisk aktivitet. Som det ser ut nu blir det nog ingen ride på hela helgen.

jordan ring mej när santana o stones e me även kaisers orchestra e en höjdare men dom e ju inte me i år

Är det någon som har en kedjepiska att låna ut, centralt i karlstad idag? Gärna så snart som möjligt.

Trevlig midsommar allt happpy-folk...

P.s vad var det för sjukt feta däck o fälgar som killen på bilden från SSC08 hade på sin cykel??
Såg helt otroligt brutalt ut... Pimp my bike!

FullDynamix, det var en Surly Pugsley han cyklade på. Tror däcken är 3,7 breda, gjorda för att kunna cykla på mjukt underlag som sand och snö med ökad bärighet.

SS hojen ligger i bitar, framgaffeln tröttnade, efter närmare konsultation med Rockshox upptäckte jag att det skulle kosta dryga 500 spänn att serva skiten. Helt galet för lite plast, gummi och olja, nu blir det Salsa helstel gaffel istället.

Nån som vill ha en RS pilot sl 2004 i bitar? Allt är egentligen rätt fint, den behöver bara bussningar, packningar och olja:) Gratis är gott.

Haha, fan Thomas hann först. =)

Inget cyklande på en hel vecka nu... Värdelöst

Åttonde veckan? Usch, så länge överlever jag inte. Livet känns helt tommt. Går inte att aktivera sig, sitter med korrektur av exjobb men det händer absolut inget alls.

Exjobb fortfarande ;) No more school for me! Nu är jag klar med skolan och behöver bara tänka på jobbet i fortsättningen. Tiden på cykeln blev helt klart lidande av att köra dubbelt, men nu e det slut med det.

Är det någon som har tid/möjlighet att hämta ut ett paket på CC åt mig på måndag eller tisdag? De har ju omöjliga öppettider... Åker till Åre på onsdag morgon och då skall grejerna va med.

Ja, jag skulle kunna hämta ut paketet åt dig på måndag. Men då måste du nog hämta det i smittosam lägenhet på måndag kväll. (Ej hemma tisdag kväll) Kan tvätta paketet med bacardi först om det känns bättre.

Edit: Vidarebefodra isåfall mailet från CC till mig

Senast redigerad av en moderator:
Påväg till Åre extreme KONAmi??

Lycka till isådannafall :)

Själva skulle vi ha varit i Örebro på tävling i helgen som kommer men tyvärr så ska vi ner till skåne och förbereda inför flytten. Så nästa kan bli femdagars i slutet av Juli istället...

nu har jag nå skit i halsen oxå.kan inte svälja. kan man använda camelbacken som hjälp måste ju ha vätska?

ses vi på onsdagkväll kl 18 typ?

Idag blir det en långsam men lång eftermiddagstur bara vädret blir bättre.

.....Back in town (även om jag haft koll på tråden i mobilen under helgen *smajl*). Var det någon som yppade något om att testa ett avsnitt på Bohusleden helgen 5-6 juli?

Onsdag låter trevligt om inte vädret ser ut som det gör just nu utanför fönstret.

Då syns jag vid teatern 18.00 onsdag.

Söndag 29 juni. Molkolm - Vildmarksleden - Brattforsheden t.o.r. ...
- Oavsett väder?
- Vilka ska med?
- Hur gör vi med transport?

Jag kommer till teatern.

Jag ska med (om det regnar stannar jag kvar i sängen) på söndag, kan ta min bil med plats för en cykel till.

Vilken tid på söndag? Samling 09.00 Shell Nobel?

Frolicc skall med om hälsan är ok och tempot är hyffsat lugnt.

Kan vid behov förhoppningsvis gräva fram en bil med två cykelställ

Tänkte på det där med Bohusleden. Troligtvis kommer jag inte loss på ngt sånt äventyr men jag kikar ändå på kartorna över leden jag har. Såklart..

Det smidigaste härifrån verkar vara om man tar bilen längs väg 164 förbi Ed till korsningen vid Fagerhult och kör etapp 23 "Vassbotten - Nornäs 14km", och etapp 22 "Nornäs - Daletjärn 8.5km".

På det sättet slipper man undan med minst km landsväg tillbaka till bilen.

22-23klipp.jpg ht=561

har du länk till kartan andematt ? tänkte spendera mkt tid på denna led i sommar!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp