[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
bozz skrev:
-------------------------------------------------------
> ingen karta där andematt!?

Nä, länken i första inlägget där verkar vara trasig...

Klart du får åka med Andematt.

Hur många blir vi ikväll kl 18.00 samling teatern?

Jag tänker hänga på ikväll. Vi ska inte säga 18.15 så eventuella stiliga pendlare får nån extra minut att hämta andan.. Eller hägrar Tyskland-Ryssland?

Men ska det regna ikväll eller? Prognoserna verkar ju peka lite åt det hållet. Fast å andra sidan växlar det ju så himla snabbt så det är kanske ingen idé att lita på några prognoser, vi lär ju märka om det blir blött..

18:15 är helt ok med mig, Hanna. Det ser inte ut att bli regn idag alls faktiskt..
www.yr.no/sted/Sverige/Värmland/Karlstads_Kommun/time_for_time.html

Dessutom har yr.no förbättrat söndagsvädret lite. Trevligt =)

men hanna daaaaaaaaaaaaaa tyskland turkiet ere idag!!!!!!!!!!!!!!!! och tyskland vinner tyvärr kanske på straffar så ere bara :(

Hoppsan. Det visste jag ju faktiskt egentligen. Ja, ja, så kan det gå när man försöker imponera..

18.15 blir bra. Så får vi se vilken som får rätt om vädret! Blir väl en lagom lugn tur så man hinner hem till fotbollen.

Jag kommer med i kväll 18.15. Samling vid teatern -OK (menar ni teatern mitt i stan, eller är det något annat som också kallas teatern...?

Bra jobb från min piffiga sekreterare att senarelägga riden med en kvart, sjysst också att det gick bra. Allt för Arvika näringslivs skull. ;-)

Ska bli fint att snurra runt kring Molkom på söndag. Är vår guide bokad och rutten spikad? Jag äger även ett fordon för transport. Kan också nämna att vi åker i Sunnes backar på lördag om någon vill med.

Det är alltså värmlandsteatern på Klara som gäller Eklund.

Bozz, Frolicc och ni andra som är sjuk, det var ett tag sedan vi fick någon rapport om hur ni mår!!

Frolicc hostar fortfarande rätt mkt men annars bra. Första "friska" dagen idag så tänkte dra iväg på lunchen och träna lite men fan, bättre att vänta en dag och slippa omtag isåfall. Det faktum att jag försov mig två timmar kan ha hjälpt till med belslutet att bara ta en 25 minuterslunch.

Lös gåtan!
Måste ha gått upp och stängt av klockan... för den var ställd... och sen gått och lagt mig igen. Är säkert möjligt men... jag har en LOFTSÄNG. Jag har inget minne av klockringning eller stegklättring... Har nog börjat gå i sömnen...

ja ha ätit mat för första gången idag! oboy o en macka fick ja ner! klart ja ska me på söndag säjer ja nu

jordan skrev:
> Tiki Du ska inte vara i Sunne på lördag!
>
> http://mallorcasurfaction.net/

Tack Jordan men Sunne är svårslaget vettu, jag stannar hemma. Svettotur ikväll Jordan?

Tack för igår. En riktigt lång och snackfylld tur fick vi och dessutom utan Hannas regn. Vart tog det vägen? ;o)

Tänke jag skulle lägga in en RR tillägnad "gulgröna gänget" som inte kunde vara med. Men jag får inte kontakt mellan telefonens minneskort och datorn på jobbet så det får vänta till i kväll.

Jag har gärna fel om det innebär att regn uteblir!

Ja, det var en bra tur igår, även om energidepåerna var i ankelhöjd sista halvtimmen och kroppen visar vissa blåaktiga toner efter några närstudier av I2's intressanta markväxter :)

jordan skrev:
> Idag pratade vi om kaffe. Nedan ser ni dom som tar
> det på stort allvar.
>
> http://www.pistamalmoe.org/2008/06/kaffekatten-200
> 8_21.html
>
> Det kanske blir en god kopp kaffe på Mangenbaden
> på söndag!

Ha, ha, vilken kul grej! Är det ett wienerbröd till varje kopp också som gäller?

jordan, har du lust att läga upp GPSplotten till förmån för "Projekt JaKarta" vore jag tacksam. Ska försöka ploppa in våra irrfärder från igår i Illustratorfilen..

På tal om kaffe så är det vätskedrivande vilket leder till att man lättare får kramp. Sicken tur att jag inte dricker kaffe..

Det är ngt knepigt med mina ben. Orken finns kroppen att köra längre än igår men krampen kommer som på beställning. Efter vi splittade så tryckte jag på sista kilometrarana hem men där tog musklerna helt slut. Det verkar lite som om tre fyra timmar är max vad mina muskler klarar innan de krampar.. Vi får väl se på söndag hur jag ska klara mig hela dan men det kanske funkar med en halvlitersflaska med två Resorb i att snutta på under dagen?

Men vi kanske ska ordna en "korv med bröd tävling" enligt samma princip. Med tanke på att vår energi tog slut igår.

Hej hej!
Det har varit länge sedan men jag finns kvar i karlstad! Har varit på praktik hos skogsstyrelsen under de sista 2 veckor i karlstad men tyvärr har inte haft tid att cyckla. Tillbaka i karlstad igen 9 juli så hoppas att kunna vara med på några happyrides då!

En fråga till Frolic: hur går det med din Acid? Min Ex fundera om att köpa en Acid från bike-discount. Jag tror att det är en klok val men tänkte att fråga dig först innan hon beställer den. Kanske ni kommer att har en ny medlem på happyrides snart.

Finns där någon på forumet som bor i Molkom, jag ska kanske snart flytta ditt, finns där några bra leder där omkring?

Russia vi ska till Molkom på söndag och kolla upp en led till Brattforsheden.

Min acid mår fin fint. Suverän cykel för pengarna!

Hjulen har hållit sig raka och allt som har gått sönder beror på handhavandefel. Dock är ju gaffeln inte den allra bästa. Kolla om det går att lägga till lite och få en bättre gaffel. På min sitter en RS dart 3, den funkar men inte mer. Dessutom är den med standardfjädrar lite väl hård. Den passar nog de som är runt 80 kg.

Tack för svaret frolicc. Tyvärr vägar hon inte 80kg! och det är svårt att hitta en cyckel som är jämförbart med en Acid men har en bättre gaffel. Jag tror det bli en acid ändå.

Jag köpte min från fun corner och då kunde man lägga till lite för att få den med en RS Tora istället. Det var inte många hundringar extra. Det fanns också möjlighet att byta ut bromsarna kommer jag ihåg. Man kan ju alltid fråga om det finns en sådan möjlighet hos butiken.

Fruktansvärt dåliga bilder från Onsdagens femhövdade rundtur i Sannaskogen här:
http://picasaweb.google.se/andematt73/20080625_Happyride

DSC00210.JPG

Jordan utövar alpinism under Eklunds överseende vid Rydalsberga.

DSC00211.JPG
Tiki: Äh, det där ser ju inte så brant ut..

DSC00212.JPG

Är det inte fusk att köra på skrå uppför?

DSC00216.JPG

Sen fick vi stanna och vänta ibland. Varför?

DSC00217.JPG

HannaK har skaffat SPD ;o)

Skön Happy stämning förmedlad där Andematt. Jag blev först lite orolig att det var några kärleksintriger som händer på sista bilden men jag antar att hon bara ligger och tar igen sig. *eumph*

Tiki-Jomensåatt, mr Björn vill kanske haka på till Sunne om det går bra. Ring honom på 0768-947961 om det finns plats över. Själv har jag annat planerat men är grymt sugen på Sunne. Dock tror jag mitt vänstra gaffelben siar om service då det är ganska oljigt... :(

Tack Andematt att du delar med dig av dina vackraste bilder :-D

Jag sa ju att jag var trött, då är det bra att vila sig i en mjuk mosshög.. Eller möjligtvis fylla på energidepåerna genom att äta lite blåbär utan att använda händerna.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp