[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag behöver också lära mig i2 skogen. När som helst under veckan skulle passar mig också.

kanon det. konami.. kanske kan ta måndag eller tisdag. typ runt 15.00 vid rackethallen passar det??

det passar iofs inte, är inte hemma från jobbet för än vid strax efter 17. så 17:45 är nog det tidigaste jag kan.

Eh, kanske kan tänka mig att spana in bansträckningen också. Finns det en drottning-klass? 17.45 imorgon skulle passa mig perfekt. Chefen (Tiki) hälsar att han kanske ansluter lite senare. Om vi inte startar lite senare alltså.

då säger vi 17:45 vid rackethallen. Totala sträckan var ca 1,4 mil om jag inte minns fel så det tar inte jättelänge om man är lite effektiv. Svårt att säga exakt hur lång tid det tar.

Man kan inte annat än tycka om Mörksuggejakten.

Vilken härlig bana. Klart den bästa jag har kört i år.

Efter ca 3 km kommer den mycket branta backen upp till Vidablick. Gick ut lungt och låg i slutet av fältet när vi kom till backen. Körde säkert om 100 st på vägen upp.

körde på 3.48 idag.

Kålmården (61 km) var jag ca 2 tim och 25 min efter segraren i Elit, långa lugnet (65 km) ca 1 tim 52 min och idag (70 km) var jag ca 1 tim 30 min.

Så tydligen hjälper det att träna.

Jordan, med den tiden borde du ju kunna pressa dig under 6 timmar på FMT. Kommer bli kamp där... =)

Jag kan hänga med imorgon på runda också, och hetsa tempot lite.

Visst var det väl några som skulle samlas vid raketen och åka idag kl. 17:45??
Jag kommer om det blir nån mer, om jag inte blåser bort i stormen där ute så klart..

Vi brukar träffas på entrésidan mellan rackethallarna och banvallen.

Full-d & vispers redo för start... hänger nån mer med??

Vill ha en insektsfri happyskog som vi kan leka i. Iallafall om man riskerar punktering. Känns som det kliar överallt.

Sablars järnspikar också!
Jag avslutade en fin-fin cykelrunda med att hälla avfettning på mina bromsar. Finishline eco tech (sojabaserad) Höll nästan på att bli överkörd när jag i en korsning efter en mindre nedförsbacke plötsligt inser att bromsarna har noll bromsverkan och låter som en stympad trumpet..
Vad gör man åt saken? bara att vänta på att slits bort eller ska man använda nåt annat knep?
Hilfe bitte..

Ajaj, ingen avfettning på bromsarna! Du kan prova att bränna beläggen, då lägger man beläggen på en spisplatta med beläggsidan uppåt och värmer upp så att elaka vätskor i belägget förångas. Det kommer ryka och det kommer lukta och beläggen kan gå sönder om du värmer för mycket men perfekt mängd värme brukar fixa sånt där. Alternativet är nya belägg.

Skivorna tvättar du av med Bräkleen/T-röd/Isopropanol eller liknande beprövad husmorskur för att tvätta skivorna. Detta gör INNAN beläggen monteras tillbaka annars får man börja om.

Jag har aldrig använt avfettning på min cykel och ser inte nödvändigheten heller (på mina cyklar that is) utan vatten och eventuellt bilschampo tycker jag räcker. Jag brukar köpa såna förtvålade tvättsvampar för bil och klippa i tre delar och lägga i ryggan för behandling efter lera/smuts. Räcker länge och är billigt. Också får Henry Ford ha sina sojabönor i fred. ;)

He he hamnade på ett rackligt småskutt bland sommarbilderna i NWT idag. Togs i söndags.

Vá kul det var att kötta på igår kväll på vita slingan. Det är lätt att glömma hur fin den sträckan egentligen är.

Tack till konami och frollic för turen igår, jag ser fram emot lördag.

Tiki - ska du surfa nån gång under veckan om där finns vind? det skulle vara bra att vara ute på vattnet igen om jag kan följa med?

Frolicc skrev:
-------------------------------------------------------
> Vill ha en insektsfri happyskog som vi kan leka i.
> Iallafall om man riskerar punktering. Känns som
> det kliar överallt.

Håller med!! Pax för att inte få punktering i sista backen på lördag. Sist ner och ändå punka, det lönar sig inte att fega alltså. Tror varenda mygga i hela skogen nosade sig fram till skjutbanan igår.

Vart köper man en snabb pump? Russia, var köpte du din?

Russias pump måste jag säga var jäkligt snabb för att vara en kompaktpump. Men om man skall ha högt tryck modell racer får man nog börja hänga mer på gymmet =) Det var rätt tungjobbad. Något säger mig tyvärr att priset ligger betydligt högre än min 30 spänns biltemapump som trots allt funkar men dock långsamt.

Ja, pumpen är jobbig på en presta valve, den funkar bättre på schrader valves. Jag använder en annan kompakt pump när jag cykla landsväg pga att där finns presta valves på min landsväg cykel. Jag köpt den ifrån en triathlon butik i england när jag pluggade. Jag vet att www.wiggle.co.uk har ett bra sortiment och ofta bra pris, men den ska fraktas från england. Har bestält mycket från wiggle och aldrig haft ett problem, även med frakt till sverige. cyclecomponents.com har ett bra sortiment också.

Russia skrev:
-------------------------------------------------------
> Tiki - ska du surfa nån gång under veckan om
> där finns vind? det skulle vara bra att vara ute
> på vattnet igen om jag kan följa med?

-------------------------

Klart du ska med och någon dag men vilken beror på din kunskapsnivå. Det kanske blir en Happysurf-ride eftersom Bozz också är intresserad att prova. Jag har PM:at dig Russia. Ikväll blir det Skagene... Mahalo!

tack ör turen igår, hemsk kul bana. håller med tiki om de sista sträckorna.. kul att ha fått träffat majoriteten.

En Gubbe till som vill surfa.

Tiki du får väl bjuda in till "Gubbsurf"

Jag har semester till veckan så då skulle det passa bra.

Morgonens tur till Bonäs kändes bra, Mörksuggejakten satt kvar lite grand i benen.

på torsdag morgon blir det ett snabbpass med racer. Sedan är jag redo för lördagens event i I2-skogen.

Kul Jordan, jag noterar ner vilka som vill känna lite på vinden och vågorna. Är det någon utöver er som jag vet får ni Pm:a mig så skickar jag ut en förfrågan på dag bara till er. Tänker inte uppta mer surfsnack här.

Är det inte någon i detta forum som är med i Karlstad Multisport? (KONAmi?) Isf, är träningarna och forumet helt dött i sommar?

Har mailat Mathias Carling om att bli medlem och få anv.namn för forumet men har inte fått ngt svar. På forumet är det knappt någon aktivitet alls. Vad händer?

det är iaf ganska låg aktivitet just nu. Det är dock inte carling som sköter forumet. Dock kommer jag inte ihåg vem det är. Även om det kanske inte pågår så mycket av den schemalagda träningen är det väl alltid någon eller några som är ute nästan varje dag. Jag kör iofs en hel del träning på egen hand men skriver ändå när jag skall ut så kanske någon hänger med. Jag har t.ex. tänkt att köra löpintervaller på torsdagkväll om du är sugen.

vilken härlig tävling de kommer bli på lördag! whispers o ja körde i kväll hela sträckningen o den verka skitskön.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp