Vilken superhelg det har varit i Dalarna! Strålande sol och många utsvettade litrar. Inledde med att kuta omkring på Hundfjället och leta vit-oranga skärmar på torsdagen medan chefen testade kvaliten på Kläppen Bike Park. På fredagen skulle jag också få bränna lite utför på Gesunda. Peppad efter att ha pratat med en av mina dalkulla-kompisar som sa "Va?? Gesunda är ju skitbrant! Jag vågar inte ens åka slalom där!" provade jag ut skydd och en Scott-DH. Kändes ju lite coolt med alla skydd faktiskt. Lite hjälp i första liftturen så kom vi i alla fall upp på toppen. Skogsmys och Magic Carpet blev premiärturen ner. Halvt livrädd funderade jag på vad jag gett mig in på. Fastnade uppe på en träbro när hjärnan fick för sig att det var korkat att cykla nerför en skithal, skitbrant trävägg. Kan inte rekommendera att klättra ner med en tung cykel.. Ja, ja, det tog sig i alla fall under dagen och träbron var ju riktigt kul att flyga över. Provade några olika nedfarter och körde så bromsarna rök och det var riktigt kul!! Kunde t.o.m. börja lätta nån millimeter över marken på de minsta hoppen.
Ja, så kom då sista åket.. Min kompis sambo stod utplacerad för att fota framfarten nerför Magic Carpet med doseringar och hopp. Vi hade precis kört den svängen och jag kände mig laddad att avsluta med ett kul åk. Ganska bra gick det också tills jag såg vart fotografen hade ställt sig. Efter det svåraste hoppet på hela banan. Ja, ja, bara att köra, man vill ju offra sig för kameran. Fick lite dålig koll på cykeln när jag kom upp på toppen på hoppet och ännu sämre när stupet på andra sidan hoppet skulle forceras.. Landade INTE mjukt. Tack och lov för Full-Facehjälmar!! Synd bara att jag inte hade några höft-skydd. Landade på mage, tappade luften, slog i axeln och höften och fick åka scooter ner till väntande ambulans. En liten blödning på lungan och en avsliten benbit i bäckenet blev diagnosen. En natts observation på Mora lasarett och nu VILA I 10 VECKOR!!!! Fattar ni vad tråkigt jag kommer ha!! Får väl plöja hela biblioteket eller nåt. Fick i alla fall tre veckors sjukskrivning så jag kan ägna semestern åt nåt annat än att rulla tummarna. Så nu blir det varken cykling, surfning eller rodd den här sommaren. Suck!
Ja, ja, det är ju i alla fall fint väder och shit vad laddad jag kommer att va i oktober!! Over and out.