[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vilket mod av dig Hanna att prova DH synd bara att det slutade som det gjorde.

Nu på förmiddagen har jag spelat golf.

Så nu måste jag ut och cykla ikväll.

Åker ut kl 18.00

AJ, det lät absolut inte roligt Hanna.
Vart skall du åka i dag jordan?
Kanske följer med, beror lite på hur jag känner mig framåt sex tiden. är lite små bakis men inget värre.

Vispers vart du vill, jag är öppen för allt.

Bozz jag ringer imorgon kväll.

Men Hanna-gumman!! Fuuu rommpa vad illa det där låter =(. Vad i hela friden hände det så för just när du verkade få upp flytet lite.. Stackare! Sköt rehaben ordentligt så du är snabbt benen igen. Själv har jag ju mitt så vi kanske kommer ut och gör stigarna osäkra igen samtidigt ;o)

Nu har jag just tänt grillen för att tillaga dagens abborre. Till ungarna såklart, jag är ju allergisk mot fisk. Tror jag.

Gad afton jordan,
Jag är tyvärr inkallad till jobbet lite tidigare idag, så jag hinner inte.
Nån måste ju fixa så värmläningarna får sin tidning imorn. :D

Men vi får ta en tur nä du är tillbaka från koster.
Ha det fint ..

Tjenare folk! Har inte kollat i denna tråd tidigare, och har før tillfællet inte så mkt tid att læsa (sitter på ett internetcafe, har ingen uppkoppling hemma æn), men jag hakar gærna på en MTB tur i Karstad trakterna. Ær næmligen nyinflyttad sedan førra veckan! :)

Om nån kænner før att dra ut i de værmlændska trollskogarna på två hjul, slå gærna mig en pling på 070 2025 874 så hakar jag på. Kommer som sagt inte kunna kolla happy regelbundet framøver.

/Vladde

angående bozzes medverkan i kristinehamns adventure race så borde nu Frolicc ta sitt svetto-ansvar och och göra bozze sällskap när Hanna så oturligt stupat.

Tack för all omtanke! Jag kunde inte blivit bättre ompysslad och Bozz - du verkar ha många intressenter till K-hamn redan. Jordan - kan faktiskt rekommendera DH, kul om man håller sig på cykeln. Andematt - oktober då kör vi!! (Fast jag hoppas ju du kommer ut i skogen innan dess, med eller utan abborre i kistan.)

Hanna visst ska det bli DH en dag.

Ikväll blev det milen på Kilene, usch va trött ja blev i värmen.

Andematt planerar du för någon längre hösttur?

jordan skrev:
-------------------------------------------------------
> Andematt planerar du för någon längre hösttur?

Nä, jag gör faktiskt inte det.. Jag har inte ordning på kroppen och allt stigletande mm har runnit ut i sanden. Om nån annan har lust att hålla i en hösttur - gör det för böfvelen! =)

Nu är jag pappaledig en vecka, sedan 2 v semester bland annat på ramsvik och legoland och då blir det inte möe cyklande då heller. Tänkte att de som har möjlighet skulle kunna ses i ramsvik iofs de första dagarna under v 32. Kan det vara ngt? Tiki hittar ju.

Hej på er efter helgen! Det var skoj att braka utför så länge det varade. Riktigt surt med den avslutningen förstås... :-( Fick i vart fall också provat Kläppen och kommer att göra ett fullödigt reportage därifrån framöver.

Jag har precis kikat på prognosen och det verkar helt stilla med vinden imorgon kväll. Det verkar som det blir bleke. Jag spanar mot tisdag så ser vi imorgon hur det hela verkar om det ska surfas.

Ratman: Det är nog smaksak i I2-skogen om du behöver en fullsuspension eller inte. Frågar du mig säger jag att det är passande men alla är vi olika. Själv kör jag en så kalla "allmountain" med 140mm fram och bak och trivs ypperligt. Du får hänga på turer så får du se hur du upplever terrängen.

Edit: Språkmiss

Senast redigerad av en moderator:
andematt skrev:
Nu är jag pappaledig en vecka, sedan 2 v semester
bland annat på ramsvik och legoland och då blir
det inte möe cyklande då heller. Tänkte att de
som har möjlighet skulle kunna ses i ramsvik iofs
de första dagarna under v 32. Kan det vara ngt?
Tiki hittar ju.
-------------------------------

Jag är pigg på att träffas i Ramsvik och lattja runt på cykeln i början av v.32. Där är det verkligen superfint. Fast först får jag se om jag överlever Åre som det bär av mot nu på onsdag.

Är just i färd med att lämna in bakdämparen på Canyon som behöver omvårdnad. Det betyder total avhållsamhet från stigcykling i över en vecka. *gråt*

Om 97 minuter åker jag till Syd koster.

Ska försöka att ta en tur med Bozz imorgon.

Ramsvik ligger några kilometer norr om Kungshamn vilket är ca 7-8 mil från Strömstad. Du åker över Sotekanalen och tar direkt vänster sedan kör du ca 2 km till en stor parkering. Det är ett naturreservat med väldigt vacker natur. Bra surfställe också för den delen.

Jordan är du tillbaka imorgon kanske vi kan ta en sväng om det ser ut att kunna fläkta. Koster lät oförskämt trevligt en dag som denna. Ja ja jag har det bra på mitt kontor inget synd om mig. *snyft

Ophs jag läste din kommentar som en fråga Jordan. Du är alltså borta hela veckan. Då förstår jag.

Jordan: Jag lämnar in min bakdämpare på Solsta cykel som i sin tur skickar iväg den. Det verkar vara en konstig infästning av dämparen som jag ännu inte blivit klok på hur man lossar men det löser sig väl...

Jag och min sambo ska hyra en stuga i Sämsta (närheten av Brastad) inte långt från Ramsvik! Det vore himla kul om man kunde ta en tur i en skog i närheten! Min sambo har dock motsatt sig att jag skulle ta med cykeln men jag kan ju göra ett försök till och nu har jag ju lite fler argument för det också, eller hur!? :)

Tilläg, vi ska hyra stugan/lägenheten vecka 32. Från lördag 2/8.

Kul då kanske vi kan bli några stycken. Lämpligen får Happy förena oss när det börjar närma sig.

Ingen surfning ikväll utan försök imorgon om jag förstått det hela rätt? Eventuellt måste jag nog ställa in ändå. Tidsbrist p.g.a. packning av lägenhet och brännda fötter.

Jag är högst tveksam till att ta mitt svettoansvar och ställa upp i kristinehamn efter helgens äventyr i kanoten. Just nu har jag två fötter som är färgade som ett falurödfärgshus. Sitta i en kanot hela dagen med fötter som aldrig sett sol!! Kanot är nog helt enkelt inte min grej. Det faktum att vi körde fel mellan orrholmen och dingelsundet och att vi besökte vassen ett antal gånger pekar än mer på att jag inte bör ställa upp och förstöra happykarlstads chanser till bra resultat.

Är det någon som har bra tips på bra kurer mot brännda fötter?

Aj,
Har själv bränt ryggen. så det är inte kul.
Men gå till apoteket och köp kylbalsam, kostar ca 45:- det funkar bra, ger en skydande hinna samt kyler bra.

Mixa gurka och slabba på fötterna återfukta huden med olivolja. Och hur fasen lyckas man köra fel där Frolicc? =)

Ang Ramsvik + Haby så var det nån mer på forumet i en annan tråd som är på campingen v 32 vill jag minnas.. Vi kan nog bli några st. =)

Hej Tiki. Tack för svaret. Jag hänger järna med på I2 nästa gång om jag inte jobbar eller är på bröllop. jobbar en massa kvällar just nu (värmlands operan)men keep me posted så hänger jag på. Förresten, vad har du för Hoj? Ratman.

Skyller på min navigatör =) Nej men vi vek aldrig av mot skoghall utan fortsätte i den västra älvgrenen. Kasst =)

Gurka alltså? Är inte så mkt för grönsaker men utvärtes kanske de är ok?

Ett alternativ till K-hamn.. Blev lite sugen själv, glömde bort ett tag att jag nog inte kan va med. Attans!

Multisporttävling i Karlstad 6 september

Plats: TC kommer att vara beläget i skogsdungen norr om LLA i Karlstad.
Tid: Starten går klockan 11.00. Samling för genomgång 10.30
Banor: Lång variant innehållande kanot,
mountainbike och orientering (i nämnd ordning).
Segrartid cirka 3 h.
Kort variant innehållande mountainbike och
orientering. Segrartid cirka 1,5 h
Enklare Orientering på samtliga moment. Stämpling
med SportIdent.
Pinne kan lånas.
Avgift: 200 kr/lag. Eventuellt överskott går till OK
Tyr´s ungdomsverksamhet. Betalas på plats.
Anmälan senast 30/8 till 96gustavsson@telia.com
eller på telefon 054-101548.

Frolicc skrev:
> Skyller på min navigatör =) Nej men vi vek
> aldrig av mot skoghall utan fortsätte i den
> västra älvgrenen. Kasst =)
>
> Gurka alltså? Är inte så mkt för grönsaker
> men utvärtes kanske de är ok?

Gurktipset kommer från Evas Sommarplåster, ett barnprogram.. Hon den där Eva Funk har en hel del bra tips som ungarna suger i sig.

Hej igen Ratman! Jag kör en Canyon Nerve Es 6.0 -07. En alldeles ypperlig hoj om man gillar lite mer teknisk körning vilket det till stor del är på I2. Bakdämparen är dessvärre i akut behov av service och jag kommer att åka bort denna och en del av nästa vecka. Därefter blir det säkert åter igen I2 på sköna leksak. Håll ögonen öppna om någon annan tar en tur i det närmaste. Fast det verkar som många just nu är bortresta.

Aloe Vera ska visst ha en helande effekt på brännskador men jag har inte märkt det och jag har en bamsing i fönstret som jag skär lite av vid behov. Kylbalsam kyler bättre.

Vilket knasigt liv. Axel/arm gör ont, bakhjulet på skogshojen behöver kärlek (lagerglapp), utförshojen är HELT i molekyler, pendlarhojen har sprickor i sadelröret och bakhjulet blev snett efter en närkontakt med trottoarkant förra veckan och jag har smygpunka på mitt punkasäkra framhjul, min nya raceface-jersey dog idag (oljespill på jobbet, 3:e gången jag använde den. Jävla finländarlastbilschaufför som lät mej bära i den oljiga änden och jävla mej som inte tänker längre!) och sonen på 1,5år modifierade sin övre tandrad mot badkarskanten tidigare ikväll. Nämnde jag att det är jävligt varmt? Man bor inte frivilligt så här nära polcirkeln för att man älskar svett... Nån cykling blir det väl knappast snart heller med den här lama armen. Nu har jag gnällt av mej lite. Tack. Kanske läge att börja blogga? ;)

Hej tiki. Ja, jag hadde inte riktigt planerat nån tur innan dess ändå. Har ganska fullt upp på jobbet, och har min sambos systers bröllop nu till helgen. men efter det har lungnat ner sig så fixar vi säkert nåt. Vi hörs. Ratman

Grattis till Andematt som fick med den fina zoombilden i NWT på Howard från Skogen konung. Det har varit tunnt med MTB bilder där så jag var på gång att skicka in nå`t men inte fått ändan ur vagnen.

Thomas: Det verkar vettigt att gnälla efter omständigheterna.

Andematt passar på att marknadsföra sporten på NWT's fotosidor. Snyggt jobbat mannen!

Jag har nu bestämt mig för att köra Finnmarksturen. Hur ser det ut på samåkningsfronten?

Vi får skjuva surftillfället till någon dag under andra halvan av nästa vecka då det kanske är fler happyiter på hemmaplan och mindre tjorvigt. Imorgon bär det ju av till Åre.

Jag vill köra finnmarksturen men vet inte om jag har tid med tanke på att utflyttningen skall vara klar måndagen efter. Lutar nog åt en efteranmälning då sista ordinarie dagen är idag.

jag har nu anmält mig och hoppas nu att även du utför dina plikter och anmäler dig frolicc. Jag har kollat om det är möjligt att seeda sig till led 2 på multisportresultat, får se vad de svarar.

Jag tror jag är seedad med en minuts marginal till led två sen förra året =)

HannaK, jag var inne på OK Tyrs hemsida men kan inte hitta någon info om denna multisporttävling. Är det en väldigt liten och inofficiell tävling? Det låter i vilket fall väldigt intressant. Jag och min lagkompis ska nog helt klart anmäla oss.

De här bilderna i NWT hittar jag inte, kan någon posta en länk snälla!

martinandersson skrev:
> De här bilderna i NWT hittar jag inte, kan någon
> posta en länk snälla!

Man måste tydligen logga in på NWT som prenumerant eller öppna papperstidningen för att se. Fast bilden finns redan på Happy (där saker händer först) såklart ;o)

Här: http://happymtb.org/forum/read.php/1/911645/919658#msg-919658

Det var kära frun som tykte jag skulle skicka in bilden, själv hade jag såklart inte en tanke på det. Hoppas Russia känner sig bekväm som modell fler ggr för detta blev ju bra =)

Jag gick "Naturstigen" på Tyr för ett par veckor sedan med hundarna. Den var riktigt trevlig att gå och kom precis på att det hade varit roligt att cykla den! Den är nog rätt trixig bitvis och väldigt krokig och mycket backar både uppför och nedför. Är det någon som testat?

Den är ca 5-6 km tror jag. Tog mig drygt en timme att gå.

HEHE, ja jag fick värdens ansvar inatt när jag såg bilden i tidningen som jag tryckt.
Hoppas den blev bra :D

HAHA, fin bild det där på russia föresten.

min gaffel har misstänkt lite slaglängd. Jag lyckas inte komprimera den mer än ca 30-40 mm innan den bottnar, vilket är ca hälften av vad det borde vara. Vad tycker ni att jag skall göra?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp