[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
GT/GIANT sitter tyvärr med en förkylning i kroppen, annars hade jag varit med.

Bozz och någon annan kanske åker ner. Det ser enligt SMHI ut som det blir kalasväder 18 plus och sol/moln.

Imorgon bitti är det cykel 0500 så se till att ställa klockorna.

Konami lycka till i Ludvika.

jordan skrev:
-------------------------------------------------------
> Imorgon bitti är det cykel 0500 så se till att
> ställa klockorna.
>

Klockan ställd, kaffebryggaren laddad och bullpåsen uttagen ur frysen. Jag kommer att köra samma upplägg som vid Vasaloppet, men skippar gröten och ägget..... ;-)

Tack för det Jordan, målet är att gå i mål på under 5 timmar och 30 minuter. Hoppas bara att jag inte får för stora problem med däckvalet.

Om någon är i hemmatrakten och inte är förkyld tänkte jag köra naturstigen på Tyr i eftermiddag och vill gärna ha sällskap!

Lite osäker när det blir men kanske runt 15-16 tiden.

de elugnt vispers ganska brant på sina ställen men du fixar de. hos mej vid 16 så kör vi stockfallet först?

han verkar bo på skåreberget han kan väl ringa mej 187978 el 070 2724410

Det var en härlig tur jag, bozz och vispers tog i Tyrskogen idag. Det blev aldrig någon riktig fart och vi gick ganska många kortare sträckor för att det var väldigt svår terräng bitvis. Men det var kul och nyttigt, tack!

Min trippmätare visade ca 13 km (till och från skåreberget).

ja den får man ta när det är tort, då tror jag den är hemskt rolig.
Den var ju rolig nu oxå.
Och tack själv :D

naturstigen visade sig va en utmärkt teknikbana men allt för blöt tyvärr. imorrn kör vi bonäsleden

Rullade i mål på 5 timmar och 42 minuter ca(har inte sett officiella tiden än) efter en bitvis plaskvåt bana. Gjorde bara två mycket snabba vätskepåfyllningsstopp på totalt ca 30 sekunder, lyckades i övrigt hålla mig rullande. Får skriva RR imon.. mitt huvud är i energisparläge just nu känns det som ;)

Hej MTBers. Vart ligger bonäsleden? hänger järna på om tiden passar, och om du tror jag och min lossas bike hänger med Bozz. Hör av er. 0736274275 eller 151058. go natt. x

Grattis Konami förstår att det inte var någon lätt bana idag.

Bozz jag hänger nog på er imorgon.

Först är det cykel kl 08.00-12.30. Så på eftermiddagen passar det bra med en tur va säga om 16.00????

Ratman//
Hellu. tyckte Bozz sa bonäsleden ligger ute på hammarö.
Vi bestämde preliminärt 13,00. men jag är öppen för förslag om mer vill med och inte tiden passar.

jpej skrev:
> Nykomling på linjen,

Kul, det är jag med. Bor i Arvika men börjar jobba sporadiskt i karlstad fr.o.m. 25 augusti.
>
> Dricker lite rödvin och kollar in den imponerande
> aktiviteten på forumet, allt ifrån mascarpone
> på koster till klättring i berg (jag
> förutsätter Alpe d'Huez...)
>

Här i Karlstad-tråden bara cyklar och cyklar dom. Det är konstaterat genom att ha läst igenom trådens första 15 sidor! Jag kommer att trô mig igenom alla sidor, tro mig. Allt jag har hittat hittils är lite urspårningsförsök och gnabb om vita slingan.

Så fort jag har hittat alla nödvändiga cykelprylar (jag packar fortfarande upp ur flyttkartonger) så ska jag ge Arvikaterrängen en match. Sen bjuder jag in till HappyRide.

Bozz och vispers det blir ingen tur för mig. Ska åka till Almars gård och vara kulturell istället. Tar nog en liten tur ikväll.

RR finnmarksturen

Jag rullade runt i ludvika och värmde i ca 20 minuter innan jag rullade in i fållan ca 6-7 minuter innan start. De flesta motionärer var då redan på plats och jag trängde mig så långt fram som samvetet kunde med. När starten gick hamnade jag givetvis i en lång och inte allt för snabbt rullande kö. Kände mig stark redan från början och körde i uppförsbackarna på bra mellan de två köerna som uppstått i hjulspåren för att komma bort från det värsta motionärstempot. Tyngsta mentala "smällen" kom efter 12 km när det står en skylt "100 km till mål", då undrade jag vad jag gett mig in på. Banan var bitvis väldigt svårcyklad pga allt regn som fallit de senaste dagarna. På vägarna rullade jag med i de klungor som fanns att tillgå för att sedan i uppförsbackarna avancera och bytta upp mig till nästa klunga. Frolicc hade innan varnat mig för den oändliga backen efter ca 6,5 mil, och den var vääääldigt lång men gick ändå an då den inte lutade så jättemycket. Vid 9 mil hade jag efter passerandet av crossbanan en liten svacka och fick kramp i vänsterlåret. Det kurerades med sportdyck och gel och snart kunde jag trampa med båda benen igen. Jag kände mig efter det stark igen och plockade stadigt placeringar i de långa uppförsbackarna. Det blev en hel del gnagande på pannbenet uppför den sista riktigt tuffa backen med knappt milen kvar att köra men jag behövde aldrig kliva av för "walk of shame".

Summa sumarum kan man säga att det som var värst var att jag hade ont inne i kroppen efter allt skakande och inälvorna kändes som de möblerats om rätt ordentligt. Hade det inte varit så blött hade jag nog klarat min målsättning att komma under 5:30, men jag är ändå nöjd med resultatet och ser fram emot att slå det nästa år. Någon mer som skall med då?

Bozz och Vispers, hur lång tid ska vi vara ute, hur lång är turen i km, och hur tar ni er ut dit? Hänga järna på om du tror cykeln pallar Bozz!

God morgon Ratman.
Vi ska cykla ut ditt.
Har för mig att bozz sa att hela sträckan är ca 4-5 mil. men då är all med räknat. med start i från herrhagen.
Och hur länge vil blir ute vet jag inte riktigt.

Senast redigerad av en moderator:
Bra kört KONAmi! En vass tid med tanke på väderförutsättningarna.

Låter skit bra. Har rättat till hjulen, fixat bak bromsen och fram växlare, är ny oljat och klart. Vart ska vi träffas nånstans?

Jag skulle komma hem till bozz vid 13,00 om inget annat sägs.
Så det kan ju du oxå göra.
Ser fram emot att träffas..

OS-silver till Emma Johansson i damernas linjelopp. Va gött att det var en cyklist som tog den första medaljen.

cykelsilver!!!!!!! kul va!!!!ska bara se brasiliens match så drar vi sen ses vid mej 13.00 . inga problem för dej ratman . vi tar de lugnt till kilene sen kör vi 2 mil kanske i skogen sen lugnt o fint hem igen!

såg resultatlistan nu, blev 22:a av 202 som gick i mål i motionsklassen.

5:43:51 blev tiden

Verkligen bra kört Konami. Ska träna lite mer med dig framöver så att jag också blir i så bra form.

KONAmi skrev:
> RR finnmarksturen

> Summa sumarum kan man säga att det som var värst
> var att jag hade ont inne i kroppen efter allt
> skakande och inälvorna kändes som de möblerats
> om rätt ordentligt. Hade det inte varit så......
------------------------------
FS! ;-)

Tack för turen idag. Bozz, Ratman och joel hette han va.
Det var trevligt och en rolig led att cykla på.
Och bra jobbat konami..

Ja och skitiga. men det gör inget de.
Är ju svårt när det är blöt samtidigt som det svalkar kroppen :D

Gaaaad! Vad det gör ont i ryggen o knät. Det är roligt o hoppa men jag behöver nog lära mej ta det lite lugnt när det är blöt! Tack för idag Bozz, Vispers och Joel. Det var verkligen SKITig kul!

Bozz, Jag få nog skippa meka ikäll. Men jag hör av mej imorgon kväll eller Tisdag så få vi nog ordning på växlarna och bakdämparen. Vi hörs =)

Är det någon som kan säga om det är svårt att byta vevlager på en Kronans cykel?
Det knakar och brakar när jag trampar och har bytt dessa lager ett par gånger tidigare men då har verkstaden gjort det. Tänkte det kunde va kul att prova själv.

Hittar man delar till detta på Biltema kanske?

Nu är jag tillbaka i sadeln. Körde ett lungt pass till Bonäs. Det kändes rätt så ok. Det bästa var nog att få cykla igen.

Tyvärr så jobbar jag 12 timmars skift den här veckan så det blir bara korta pass den här veckan.

Lördag söndag är det golf i Ärjäng.

http://munkenopen.has.it/

Gissar att någon hapy ska till Kristinehamn på lördag!!!

Helgen därpå 23 eller 24 vore det kul att åka en långtur tillsammans med happy!!!

Kanske Brattforsheden???

Jaha det tog tid att bearbeta att jag liknar någon fotbollsmålvakt i engelska ligan. Vill därför förmedla hur Bozz blev Bozz liksom. Är det bara jag som ser likheterna?

Bozz_conversion_table.jpg ht=515

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp