[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
nu alla svettos får ni se upp i backera . Vispers o jag har inlett vår backträning i bryngfjorn

Hur många körde ni och vilken väg tog ni upp? det är sannerligen inte dåligt att dra igång med sådana stentuffa pass.

vi körde den grusvägen som går bredvid.
körde vi halva tror jag två ggr.
sen testa v för att kolla nån bra väg i mitten av själva baken.
och sen en gågn hela grusvägen samt ända upp till toppen.

ja det känns i benen, men det skall ju vara bra

vi brukar köra grusbacken och när den går ut i skidbacken följer man den upp till toppen. Visst bränner det rätt ordentligt i både ben och lungor men det är träning som märks rätt omgående vid "vanlig" cykling. Tränar ni för något särskilt mål?

HE. ja klart det bränner lite, men som du säger det märks nog fort.
nja jag vill bara görat för framtida bruk.
Bozz: då vet vi hur vi skall köra nästa gång.
kör som konami och de. kan ta det 3-4 ggr till och börja med.

Nu är jag hemma igen. Skall vi satsa på en pass imorgon kväll? Eller ikväll(men isåfall sent)?

ajajaj adrian ratman har köpt sej en fully comencal o ligger me morfin på uppsala lasarett!! va håller vi på me?;9

VAdå har adrian skadat sig?
JAg tar nog backträningen tidigare jag. börjar ju jobba idag vid 20,30.

kör inte på för hårt med backträningen nu i början, kroppen måste hinna åtehämta sig om det skall göra nytta.

Det skulle nog passa bäst för mig att testa räsern på tisdag på en lite lugnare och inte allt för lång runda. Skulle behöva springa imon kväll, och på onsdag är det cykelintervallerna..

Absolut. det tas väldigt lugnt ibörjan.
kör inte så jätte hårt än.
men det är kul ;)

Föresten, någon som skall snurra i bryngfjorn framåt kvällen? Var samlas ni?

ja bozz och jag tänkte åka ditt.
men såg att han skulle ditt lite senare och då blir det lite för tajt för mig pgav jobbet.
måste hem och rata hnden och så innan så senast 19,30 ska jag vara hemma

Jag hänger gärna med på en tur på I2, vad som helst... Gärna inte backträning dock... ;)

Jag kan när som helst, var nästan på väg ut själv precis och hejdade mig för att kolla om ngn här var på G. Ring mig så snart som möjligt på 076-14 650 33 så spikar vi ngt!? Tar hand om lite papper och räkningar så länge...

Nu har jag och bozz bokat träff nedanför bryngfjordsbackn kl 18:00. Häng på ni som vill och kan! Bozz cyklar från Herrhagen så ni som vill ansluta till honom kan ju ringa honom. Jag bor på Soldattorpet och kommer från andra hållet.

Senast redigerad av en moderator:
Här händer det visst grejer... hur sjutton skall jag hinna till toyota på minus 3 minuter?

Jag kom på en grej angående glafsfjorden.. Hur kommer vi dit? Jag har bara plats för en cykel i bilen och har ingen dragkrok... Lite väl kaxigt att cykla dit kanske.

hoo fin tur me visper o martin vi hittade nåra nya intressanta spår efeter tuggelite milen i solskenet :)

Jag kan fixa en bil men eventuellt bara ett cykelställ. I värsta fall får vi väl ta två bilar för det går absolut inte in en cykel i minibilen.

Edit: Var ju helt omöjligt att hinna till er vid backen så stack ut på hammarö med racern istället och körde 8*4min intervaller. Var rätt gött men benen hade svårt att trycka på tillräckligt för att hålla pulsen över gränsen... segt.

Senast redigerad av en moderator:
Frolicc. Hur många cyklar ska ni ha med, har ett thuleställ för två cyklar som jag kan låna ut.

Är det för tak eller dragkrok?

Skall leta lite bland föräldrarnas skrot för vi har haft två ställ... men enbart ett är använt de senaste tio åren...

Tack för låneerbjudandet men vi har ingen dragkrok. KONAmi får cykla upp... han är van sen multisporten att härja runt i 10 timmar =)

Men herregud, hur kan man ha bil utan dragkrok. Jag känner mig orolig över vart det är på väg för dagens ungdom.

Vem äger en bil? Farsan har dock en minibil... utan dragkrok. Jag har 6 cyklar och två motorcyklar. =)

Hmm, jag kan ta med en cykel och ställa övernattningstugan mittiskogen öster om Lenungshammar på fredag kväll, men hem får ni ta den själva eller ställa tillbaka på samma ställe så åker den hem på söndag om vi inte har för möe fisk med oss hem ;o)

adrian opererades igår 3 skruvar i foten . han kommer hem imorrn me jumbolansen

han stegrade me sin nya cykel som var mkt lättare än den gamla. han fick den över sej och bröt foten när vristen blev allt för mkt sträckt. fick tydligen all vikt på den sträckta vristen o den höll inte. fattar du?

Bozz: ok..

Usch, ja vi får hoppas det läker bra, så han kan komma ut i skogen igen snart.

Hej goda folket. Här är jag innan skiten träffade fläckten!

adrianbike.JPG ht=340

Ja visst har jag klantat till det i stil. det är inte varje dag man köpa en ny cykel och bryta fotleden innom en halvtimme efter man har fått hem den. bra jobbat skrattar jag (skrattar jag inte, så gråter jag). Ska ladda upp en bild på foten när jag kan få in den i datorn (bilden, inte foten)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp