Jaha, då har man blivit med racer. Två stycken faktiskt. Det gick lätt och smidigt och alla inblandade mår prima. En rutinerad Motobecane Super Mirage med klistermärken från ett tiotal Vätternrundor på 80- och 90-talet och en grön-skön Regent Classic blev det. Den ena har jag redan gett bort, till min cyklande vindgud såklart. Fick ju lov att ringa landsvägs-Frolicc för lite tips vad gäller däck osv. Men fler tips mottages tacksamt. Tub/kanttrådsdäck? Vilken mm? Mycket mönster/lite? Extra punkteringssäkra? Slang? Hur slimmad ska sadeln va? Funkar spd-pedaler från Biltema eller? Och kanske viktigast av allt, efter att ha läst ett inlägg ovan - vilken dress-code gäller??
För övrigt gjorde jag dagens happy-spotting när jag, på väg till Willys för en timme sen, mötte hela gänget. Såg precis att det var rätt gäng när jag passerade (en röd Renault Megane med ett skraltigt cykelställ på bakrutan) så jag hann inte tuta. Fast då hade ni väl trott att jag var en sur kärring som inte gillar cyklister i bredd utan lyktor..