[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej!

Ja imorgon åker jag till Irland för att spela golf i 5 dagar.

Ses till veckan när jag kommer hem.

det såg skit trevligt ut...presis vad jag skulle behöva! jag kanske ta mej hem till kstad innan söndag. måste opereras igen pga fel satt ben och plåt i fotleden. hålla tumarna att det inte blir 3e gången gills!

Usch.
Trist när läkare gör fel.
Men du kommer kunna cykla igen sen efter att det är läkt?
så vi får se dig i skogen igen :D

Och du jordan, ta nån guinness åt mig oxå.

det är klart jag kommer ut i skogen igen. försök o hindra mej bara. kolla hojen jag köpt på bilden ngra inskick upp. Om allt går som det ska så ses vi om 6 veckor ungefär
Bozz, hörde att du var hem till mej igår kväll. jag kommer så snart som möjligt, förhoppningsvis innan helgen. cykeln ska fraktas av en kompis/släckt nähan åker till kstad nästa gång.

ja då fr vi hoppas att allt går vägen så du kommer med oss igen om 6 veckor :D

Nu få du o bozz 6 veckor på er att träna på uppförs körning. då måste ni kunna "hitta skåpet" innan mej, så få ni visa mej var den står när jag komme tillbaka. x

Jag kommer med i morgon, ses kl. 18.30 vid rackethallen. Första gången på evigheter, ska bli kul!

Jag och KONAmi körde några lugna mil racer idag. Min gammelracer såg lite stor ut under olov som nog dessutom inte fick alltför många rätt i räservärldens hårda dresscode. Jag menar, svarta strumpor, fladderväst, ingen vaddering i skrevet, skärm på hjälmen... hallå liksom!

jag hade ingen skärm på hjälmen, det är du som har det. Jag är ändå beredd att hålla med om att jag inte är någon landsvägskille direkt. Det kändes inte riktigt helrätt med de smala däcken... Det ska ändå bli kul på lördag.

Cykelbyxorna hittade jag givetvis mitt på hallgolvet när jag kom hem. Bra, då slipper jag tvätta dom iaf...

//Olof (stavas med f och inte v)

Schysst hoj Ratman! Det är bra, vi behöver fler som fasnar i utförsträsket. :)

Tack JoMenSåAtt. MEN JAG VILL KÖRA DEN NÅNGÅNG OCKSÅ...AAAAAAAAARRRRRRRRRRGGGGGG!!! Just nu ligger jag i sjukhus sängen o drömmer om det. Sweet deams allihopa. x

haha, så det var jag som slapp solen i ögonen alltså. Får haka av den på lördag =)

Ratman: oja jag och bozz skall satsa stenhårt här nu.
Och du BOZZ jag kommer imorn är med till runt åtta :D

Hej Happybröder och systrar, då var man tillbaka på hemmaplan igen. Riktigt surt att läsa om Ratmans eskapader. Krya på dig! Potent hoj som väntar på dig.

Min dämpare har just kommit tillbaka till Solsta cykel så nu ska det bli åka av. Suget är stort så antingen blir det brädan eller cykeln ikväll..

tack för dem "kind words" Tiki. Det gäller för mej o håller kontakten här om inte med turarna. ses snart så vi kan träffas nångång

Jag gör en happy ikväll. Hade tänkt ansluta och mala sönder knäet för att kunna ställa en ordentlig diagnos, men spar det en vecka eftersom jag ska vandra/fiska i helgen. Jag förväntar mig dock en redig RR med smaskiga bilder ;o)

Nu på tisdag 2/9 är det DM i mtb för Värmland i Filipstad. Medlemskap i VCF ansluten förening krävs.
Första start klockan 18:30 vid kalhyttans skidstadion, ombyte vid fotbollsplatsen.

Är inte säker på om jag skall vara med, kanske skall spara single speed knäna till söndagens SSSM start i Linköping. Men men vi kanske ses...

KONAmi skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag kom på en grej angående glafsfjorden.. Hur
> kommer vi dit? Jag har bara plats för en cykel i
> bilen och har ingen dragkrok... Lite väl kaxigt
> att cykla dit kanske.

Jag har ett Bemaställ för takräcke att låna ut om ni får problem. Säg bara till så tar jag med det i bilen för upphämtning på Lamberget: http://www.hitta.se/ViewDetailsPink...=&Vkid=18366473&isAlternateNumberResult=False

Undrar om jag ska vara med och agera bromskloss idag eller om jag ska hålla mig på asfalten.

jag passerar och säger hej påväg till träningen

Skall vi samköra Bozz? vad sägs om 18.20 utanför min port?

Senast redigerad av en moderator:
Jaha, då har man blivit med racer. Två stycken faktiskt. Det gick lätt och smidigt och alla inblandade mår prima. En rutinerad Motobecane Super Mirage med klistermärken från ett tiotal Vätternrundor på 80- och 90-talet och en grön-skön Regent Classic blev det. Den ena har jag redan gett bort, till min cyklande vindgud såklart. Fick ju lov att ringa landsvägs-Frolicc för lite tips vad gäller däck osv. Men fler tips mottages tacksamt. Tub/kanttrådsdäck? Vilken mm? Mycket mönster/lite? Extra punkteringssäkra? Slang? Hur slimmad ska sadeln va? Funkar spd-pedaler från Biltema eller? Och kanske viktigast av allt, efter att ha läst ett inlägg ovan - vilken dress-code gäller??

För övrigt gjorde jag dagens happy-spotting när jag, på väg till Willys för en timme sen, mötte hela gänget. Såg precis att det var rätt gäng när jag passerade (en röd Renault Megane med ett skraltigt cykelställ på bakrutan) så jag hann inte tuta. Fast då hade ni väl trott att jag var en sur kärring som inte gillar cyklister i bredd utan lyktor..

Japp det ska bli kul att trampa smaldäck någon gång ibland. Följer med spänning vilka sulor som inhandlas idag av den utsände.

Såg en annan tråd här... det verkar som vi Karlstadhappyiter får extra mycket sushi på tallriken om det faller någon i smaken.

http://happymtb.org/forum/read.php/1/950961

Ursäkta, Jag har inte varit med så jävla länge men har jag förstått rätt, alltså har forumet ändrat namn till happyLSH?...dvs. Happy Lycra och Skärmlösa Hjälmar? ;-) kommer ni o cykla till värmskogscafé och beställa en tundäcks rulle med sänktstyresås? vad är set här???

Har kaféet i värmskog öppeet ännu? Tänkte rulla förbi där på söndag för säsongens sista räkmacka annars.

Och jag kör med skärm på hjälmen - oavsett vad jag sitter på. Så det så! =)

Tyvärr andematt, jag tror at den sista räkmackan seglade för några veckor sen. du få ju ta med dej i en av dem där smidiga små fickor som du har insydd i ryggen på din landsvägs tröja...Du kan säkert ta bort skärmen från hjälmen. Allt går med lite vilja o vaselin ;-)

ratman skrev:
-------------------------------------------------------
> Tyvärr andematt, jag tror at den sista räkmackan
> seglade för några veckor sen. du få ju ta med
> dej i en av dem där smidiga små fickor som du
> har insydd i ryggen på din landsvägs tröja...Du
> kan säkert ta bort skärmen från hjälmen. Allt
> går med lite vilja o vaselin ;-)

Hmm, http://www.arstuga.org/varmskog/cafe/index.htm

Sen ska jag inte cykla en meter i helgen... Fiske blir det.

Racer är rätt!!! Grattis Hanna!

Jag har så snygga vurpblåmärken idag, men mest smärtar det att jag skändat min mammas polska arv!

JA bozz du får kanske göra nån hyllnings dag till polen :D
och Konami, kan jag få nummret till radislaws bygg ab.
De verkar duktiga på det de gör :D

Vilka är det egentligen som skall till Arvika på lördag? Tiki? KONAmi? Frolicc? bozz? skal vi möjligtvis styra upp lite bilar?

Jag har en minibil. Med två (2) cykelställ på taket. Plats i bilen finns lätt för två personer med tillhörande packning. Möjligtvis ett tredje cykelställ men det är med ramfäste så det kan skava mot ram. Alltså ej för finaste hojar. Det är också möjligt att det inte ryms på taket.

Hur ser det ut för er andra?

jag åker ju gärna med dig frolicc eftersom du(eller snarare din far) har cykeln jag skall trampa på...

Jag är bara tragisk när det gäller cykling nuförtiden. Såhär är det: Klafsfjordentävlingen kolliderar med en vindsurfingtävling jag själv arrangerar och råkat lägga in på samma datum. Jag tar tjuren i hornen och genomför den tävlingen fast det svider en del.

Under söndagen kommer jag helt garanterat ta en tur på I2 även om jag fått digerdöden samtidigt som det är hagelstorm ute. Cykeln står bara och stampar i förrådet. Fler som hänger med är givetvis bara skoj.

min medverkan på lördag är nu något osäker då jag verkar ha fått en infektion i kroppen, skall snart till vårdcentralen för besiktning så jag får veta vad det är.

Infektion -> Penicilin -> Ingen fysisk aktivitet -> faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp