[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
jordan skrev:
-------------------------------------------------------
> Bozz på söndag kan du köra i tung tröjan. Ser
> inte Abbas i SCF kalender så det är nog ett
> svartrejs!!!

Haha

Frolicc borde bli lite vuxen och ägna sig åt det som är roligt istället för att bara göra det han borde ;)

Se nu till att unna dig en tripp till torsby så vi får hetsa lite...

Sitter här och räknas på cellulosa och undrar vart mitt pizzasällskap tog vägen.... skulle vi inte ses vid 18:00?

Skruvsta loppet 6/9-08 2008-09-05

För de som är intresserade så glöm inte morgondagens Skruvstad Lopp! 6/9-08 Skruvstad Loppet, Skruvstad (Grums). Sista anmälan 1/9 Distanser: 84, 50, 22 km.
Startavgift: 110, 90, 60 kr. Efteranmälan + 30 kr
Första start: 11.00

carer567 hade tänkt köra även detta 3:e lopp för året. Nu blir det istället Abbas på söndag. Får göra en trippel nästa år!!!

Jordan-> Jag var lite sugen på Abba med men har fått en släng av den grymma sjukdommen "latmasken" som just nu härjar bland de tappraste cyklister :-) Av någon konstig anledning så är en av bieffekterna en hel del lingonplock och fiske....undrar om det finns några piller mot detta :-)

Lycka till!

Jag ställer in min medverkan i Abbas för att inte riskera något inför den viktigare tävlingen nästa helg. Då är det multisporttävling i Göteborg.

Jag ställer in min medverkan imorgon. Känner mig jäkligt seg och sen måste jag verkligen få klart det där jäkla exjobbet.

Texten som följer är skriven till några goda vänner utanför Happyvärlden men jag tänkte att den kanske även roar några här. Se det som ett skrivanfall i väntan på att få cykla igen..

Julgranar
Jag har alltid varit av den åsikten att granar gör sig bäst i skogen. Jag har aldrig riktigt förstått grejjen med att såga ner små vackra träd och plocka in dem i vardagsrummet och fylla det med insekter och doft av terpentin. För att inte tala om alla små, vassa och magiska nålar som granarna lämnar i mitt och andras hem. Dessa små nålar som helt plötsligt mitt i sommaren kan dyka upp ur en soffdyna eller en matta långt från den plats där granen stod. Jag har känt mig lite som den där ensamme figuren som fört granarnas martyrtalan. Den som ingen lägger nån vikt vid, för gran det ska man ju bara ha inne. Aldrig någonsin har jag fått en förklaring på varför.

Men nu är det slut på mina sympatier med smågranarna. Nu får de små taggiga ynkliga träden klara sig utan min röst. Varför undrar ni säkert, varför har han svängt så.. Har ni någonsin blivit sviken av någon ni försökt hjälpa, blivit huggen i ryggen av en väns elaka ord? Det har jag - av en gran. Smågranarna har svikit mig, överfalligt mig och kanske rent av gett mig men för livet. Inte psykiskt för så labil är jag inte. Däremot fysisikt kommer jag minnas detta svek en lång tid framöver, det tar tid innan ärren läker har jag hört.

Allt började i onsdags kväll när jag var ute och roade mig i skogen tillsammans med några goda vänner. Alla försedda med två skivbromsade hjul och glatt sinne. Jag som som enligt vännerna känner skogen bäst med alla stigar och har ett lokalsinne likt en Tomtom tog täten. Under transportsträckan till en underbar stig fick jag syn på en stigentré till höger, en som jag alltid kört förbi i alla hast utan att ta mig tid att undersöka. Jag och mitt följe beslöt att utforska stigen, vi gjorde helt om och försvann in i grönskan.

Jag hade inte hunnit mer än kanske 50 meter in på en slingrig teknisk och lätt rotig stig förrän jag var tvungen att sakta ner lätt och parera för en hal rot som likt ett utsräckt ben från höger värdig ett rött kort på vilken fotbollsplan som helt ville fälla mig. Det var där jag tappade lusten att försvara smågranarna. Från vänster, snett uppifrån kom hugget i ryggen. Eller snarare petet i ögat. Långt utanför mitt perifiera synfält väl uträknat hade skogen ställt ut en liten gran som fick utföra grovjobbet.

Det var inte vilken skabbig liten gran som helst utan en frodig välbyggd julgransaspirant. Faktum är att ett så barr-rikt granskott har jag nog aldrig skådat. Och absolut inte på så nära håll. Lite för nära för ett av barren stack hål mitt i min kontaktlins, en riktig fem-etta. Ett annat barr stack just bredvid regnbågshinnan och fick vännerna att rygga tillbaka när blodet började sippra ut över senhinnan. Ytterligare åverkan på ögonet lyckades granen med uppe under ögonlocket upptäckte jag dagen efter. Faktum är att jag inte kände någon smärta alls där i skogen. Jag insåg att jag blev träffad i ögat i och med vännernas reaktion men jag kunder inte föreställa mig följderna av de svekfullt planerade attacken.

Först dagen efter, på jobbet började symptomen komma. Från att ha varit lokalt rött blev nu hela ögonvitan blodsprängd. Det skavde och värkte lite lätt som om det låg ett hårstrå under ögonlocket vilket jag försökte se orsaken till utan att lyckas. Senare på kvällen, när barnen somnat gott blev värken i det närmaste outhärdlig. Sjukvårdsupplysningen undrade om jag hade fått nedsatt syn eller blivit ljuskänslig men nej, inget så vitt jag kunde märka av själv. Inget akut alltså men jag sjukskrev mig ändå och fick tid hos jourläkare på ögonkliniken på fredag förmiddag. Då hade jag hunnit bli rejält påverkad och morgonljuset kändes som tusen ålars kramp när ögat förgäves förökte justera bländarinställningen.

Före skrapning av ögat vid borttagning av främmande kropp rekommenderas bedövningsdroppar. Det kändes inget alls. Riktigt behagligt att bli varsamt ompysslad om det inte varit för spegelreflexen i läkarens instrument där jag med mitt friska öga kunde se hur det sjuka bågnade under trycket från spateln. Timmarna efter läkarbesöket rekommenderar jag ingen att få uppleva. Denna smärta, svidande, tryckande, nästan frätande utan möjlighet att fly fick mig tillslut att falla i sömn. Kroppens eget försvar när bördan blir för tung.

Nu efter ett dygn med salva finns det hopp i kroppen igen. Ögats ljuskänslighet är nästan borta, bara lite skav kvarstår men på grund av salvans töcken kan jag inte säga om synen blivt påverkad. Har den det är det i så fall lyckligtvis bara marginellt.

Frågan är nu om jag kommer uppmuntra förekomst av julgran här hemma. Jag tror inte det. Träden är fortfarande vackrast ute i sin rätta miljö med grenarna bågnande av oskuldsfullt vit snö. Där harar i vinterpäls och andra uteliggardjur kan söka skydd för vinterns vinande kyla under ett tryggt och stabilt träd. Blir det gran inne i år vet jag den perfekta julklappen till familjen, Biltema Sporglasögon Artikelnummer 27-156. Jag ska iaf snarast köpa mig ett par nya, de gamla hade tappat näsgummipluppen och blev därför kvar hemma i onsdags.

Hur går det med lampbygget? Min är helt klar, köpte en minibrytare som jag monterade på motsatt sida som originalbrytaren. Jag tror bygget blev rätt bra faktiskt.

Skönt att ögat är på bättringsvägen, granar kan vara farliga djur.

Har av förklarliga skäl inte pillat mer med lampbygget.
Ersatte du orginalen med den nya reflektorn?Funderar på om man på ngt sätt kunde köra med båda som snackbelysning. Eller så skiter jag i det..

Hur gårdet på Abbas då ni som åkte dit tillslut? Blött o jävligt eller bara roligt?

Jag kastade bort den gamla reflektorn. Saknar alltså snackbelysning.

Tänkte dock på en annan grej. Brytaren jag köpte har två lägen som är på. Om du köper två 7,2V acc skulle du ju kunna paralell respektive seriekoppla(i brytaren) och då få en snack och en kör belysning. Förutsatt att 7,2 V räcker för att tända lampan...

Bara roligt, inte en regndroppe.

Trevligt folk där uppe. En rolig bana tyckte jag. Var före Bozz i mål för första gången i år, bara en sån sak.

Nästa år hoppas jag att fler Happys följer med till den här trevliga tävlingen.

Frolicc skrev:
> Jag kastade bort den gamla reflektorn. Saknar
> alltså snackbelysning.
>
> Tänkte dock på en annan grej. Brytaren jag
> köpte har två lägen som är på. Om du köper
> två 7,2V acc skulle du ju kunna paralell
> respektive seriekoppla(i brytaren) och då få en
> snack och en kör belysning. Förutsatt att 7,2 V
> räcker för att tända lampan...

eller: http://www.cyclecomponents.com/cgi-...Ref=&artgrp=350&visa=1-32&Sort=Beskr&Visn=Std

Jag tror det är denna på claesohlsson
12-687

12-688 borde passa serie/paralellidén då den är till-från-till

trevlig bana kanske lite mkt grusväg för min mongoose men helt ok .hanna o MM hade lätt delat på förstaplatserna om ni vart med!!

Grusväg är väl roligast, det hade jag kunnat tänka mig! Rötter är jag inte lika förtjust i.

Hade en rätt okej tur med solsta i nästan tre timmar i ösregnet. Inga rötter på landsvägen som tur är!

Bra jobbat Bozz och jordan!

Nu ska det ut och springas backe!

Senast redigerad av en moderator:
Hade ju så gärna.. Nästa år!

Tiki hälsar att han gör en Bozz, sticker om 3 minuter. Samling: nånstans i I2..

Är det här någon ur Karlstadgänget?

2836731974_ecf8cbc214.jpg

I så fall kommer SSSM-09 att gå i Karlstad.

Den oficiella tråden för SSSM-08: http://happymtb.org/forum/read.php/1/884710

Höstride Brattforsheden 13/9.

Vore kul att prova på alla fina stigar på Brattforsheden innan hösten kommer på riktigt.

Ska du med?

jordan skrev:
> Höstride Brattforsheden 13/9.
>
> Vore kul att prova på alla fina stigar på
> Brattforsheden innan hösten kommer på riktigt.
>
> Ska du med?

Tjena Jördanssön. Har förstått att du har snöat in på mtb på gamla dar?;-) Trampar inge på lvg
nuförtiden?

Hammarn jorå lite grand men det ska bli mer framöver, allt för att bli bättre på MTB.

Får kanske testa mtbkörning med er när jag får ihop min mtb ngn gång i vinter. Ha de så länge.!
Ska i väg å arb nu...

Jordan:
Är lite sugen på att hänga med till brattforsheden.
Men det beror på fall jag får hund vakt. tjejen är bort rest då.
Men ska se om jag kan lösa det under veckan :D

onsdag kl 18.00 ? happyride med backkörning bryngfjorden? eller.....Passa en hund kan väl vem som helst göra eller?nu har dopingen nått hammaröcyklisterna oxå eller hur ska man annars tolka deras framfart på slutet ;)

jordan skrev:
> Höstride Brattforsheden 13/9.
>
> Vore kul att prova på alla fina stigar på
> Brattforsheden innan hösten kommer på riktigt.
>
> Ska du med?

Det är både Kinnekulle ride samt avslutningshelg (tävling) i Sunne då. Boka in en annan helg så är jag nog på.

Dagens happyspotting: Bosses bil är hittad på pilgrensgatan. Återfås mot beskrivning.

Min röst går också på ett annat datum för Brattforsheden. Gärna nästa helg istället.

Till helgen blir det Sunne. Kul att Jordanson ska stå och tjoa vid spåren.

f-låt jordan blev bara lite göbbgrinig vet att du e ren vi dusha ju ihop efteråt;)

Hej ni Happyers! Jag har lust att hänga med o kolla lite downhill i Sunne på söndag. Är det nån jag kan åka dit med, jag har brutit fot leden så kan inte köra själv. skulle vara kul att få se på lite. hör gärna av er. Ratman out!

Hej Happyers! Jag har lust att hänga med o kolla lite downhill i Sunne på söndag. Är det nån jag kan åka dit med, jag har brutit fot leden så kan inte köra själv. skulle vara kul att få se på lite. hör gärna av er. Ratman out!

De helt ok Bozz. Bryt ihop och kom igen.

Ratman jag åker upp söndag, du får gärna åka med mig. Tänkte åka runt 0900.

Hej Jordan. Toppen att jag få hänga med. Tove, min sambo kom presis hem o sa att vi kanske ska till Torsby till helgen. Har du ett mobil nr så kan jag hör av mej. Tack så länge, Ratman

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp