[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Låt cykeln bli övertalad, MiaMaria. Tror du kommer gilla den här turen.

Däremot gissar jag att Tiki inte kommer hänga med efterom det blir 11 m/s sydvästan nere på haby ;o)

He he du börjar lära känna mig bra Andematt. Jag har inte vågat anmäla mig av just den anledningen.

Fast ikväll var det verkligen en superride. Trevligt sällskap och cykeln kändes underbar, synd bara att min egen form inte matchar övriga förutsättningar. Men det var verkligen euforiskt därute i skogen efter ett längre uppehåll.

Vi körde Vita slingan - Thomas stig - startsträckan på Skogens konung typ och sedan hem. En mjukiskväll alltså.

Verkligen en kanonrunda igår! Måste varit höstens bästa. Vita slingan visade sig från sin bästa sida.

Ja, superkul tur igår! Är tyvärr i Götet i helgen, hade annars gärna hakat på turen på lördag.

igår vare happyyyyyyyyyyyyyyyyyy -gött o se!!! åker nog te stugan i fiskebäck på lördag.

Körde en sväng runt I2 på gårdagens träning. 2st 30-minutersintervaller stod på schemat men jag bangade efter en då jag knappt tr'änat alls senaste månaden gäller det att våga ta det försiktigt. Vi hade iaf en snitthastighet på knappt 29 km/h på första 30-minutaren på I2:s grusvägar och stigar som höll på att ta kål på mig. Fick verkligen slita för att hänga med.

Får se till att bli lite mer happy nu när säsongen är över. "Försäsongsträningen" får vänta några veckor iaf.

Frolicc skrev:
-------------------------------------------------------
> Är det någon som är kung på att justera
> v-bromsar och kan ge mig lite hjälp. Får
> verkligen inte bromsarna på SS:en att lira, inte
> alls faktiskt. Faktum är att de är miltals från
> att funka. Hjulet rör sig inte trots att man kan
> bottna handtaget. HJÄLP!! Börjar tro att jag
> sanar några delar i bromsen... Jag byter
> bromsjustering mot kaffe och vetelängd.

Har du kollat så att du har rätt sorts bromshantag? V-broms och canti har olika utväxling.
Kul att Karlstad-tråden är så aktiv :)

/Filip

Tror tyvärr att jag har rätt handtag. Skall hem till föräldrarna i helgen och hämta hem en annan gammal v-broms så får vi se om den funkar. Misstänker att det kan vara något mothåll för fjädern som saknas.

min polare missade att klossar inte ingick i skorna, vilket ställde till med panik när jag frågade var han hade dom dagen innan tävlingen i göteborg...

Du har väl dessutom äggvispar på din Mångås Bozze?

jag har vanliga spdpedaler men hallå man kan ju ha flera olika skor till samma cykel.klart de ska följa med när man köper skor också!jag köpte från cc shimano vinter för 999:-. hur går det me pkalerna jordan?

Andematt när ska ni beställa???

Bozz inga pokaler än.

Bozz åker ni till kusten?

Bozz såg att du lyssnar på nya AC/DC. Glöm inte bort att biljetterna släpps Lör, 11/10 kl 10:00.

Ni som vill ha framförhållning.

Långloppscuppen 2009

24 maj Långa Billingeracet – Skövde
6-7 juni Lida Loop – Stockholm
28 juni Ränneslättsturen – Eksjö
12 juli Mörksuggejakten – Rättvik
29-30 aug Finnmarksturen – Ludvika
5 sept Bockstensturen – Varberg

Jag kommer att köra Skövde, Stockholm, Rättvik, Ludvika. Är lite osäker på Eksjö och Varberg.

jag vet ska sova utanför scala inatt ;)Jag åker till kusten ja. hoppas få äta hummer!!skämt om detta undanbedes:)

Då ser jag fram emot at träffa iaf någon på Gubbholmen imorrn kl 10. Eller så kör jag själv ;o)

Jordan, det är inte bestämt när vi lägger beställningen. En grej Frolicc skulle ha där var visst slut i lager..

Jag kommer köra finnmarksturen och eventuell lida loop beroende på multisportschemat

Andematt jag kommer sharp 10 åker förbi scala för att se om Bozz står i kön.

Konami verkar som om Lida Loop är en trevlig tävling vad man kan se på hemsidan.

Tre som trotsade en gråmulen lördagmorgon och gav sig iväg. Jag, Frolicc och Jordan körde som bestämt förbi heden, Frödingleden mot Gunnerud via ridhuset och Göstahultarn fram till 7.5km rundan vid Skattkärrs IP som vi harvade oss runt. Sen tillbaka över kronoparken och kroppkärrssjön tillbaka till Gubbholmen. Ca 4 timmar tog det med en hel del snack och mekstopp för ovanlighetens skull.

Låren är slut och knäna lite knarriga. Men pulsen tokslog inte den hår gången iaf.. Mycket tack vare söndagspromenadstempot.

Jag och en till från multisportklubben var ute på en runda i förmiddags och körde över I2 och sörmon ut en sväng vid segersta till vålberg och sedan stigar från edsvalla till flygplatsen och tillbaka mot I2. Skön runda i höstvädret. 3 timmar och ca 6 mil belv dagens dos.

Tack för en trevlig tur idag.

Andematt har du länken till sidan där man beställer däck?

Bozz hur går det med hummern?

ingen hummer men 8 kg havskräftor mums!!va cykeln intressant eller kan ske för ratmans saga?

Olov, vore kul att testa den där rundan någon gång. HIttar helt kasst när man lämnar i2's trygga värld. Är stigarna ut till flygfältet körbara eller måste man gå partier?

Dagens runda var rätt nice, trots att benen inte kändes bra alls. Inte huvudet heller, dock lite bättre när man kommit hem och fått mat och vatten. Tur att jordan behövde meka vevparti i en kvart var femte minut annars hade jag nog gett upp. Beställa ett nytt kanske? =) Tyckte inte tempot var så lågt... när vi väl rullade =)

Bozz kan tyvärr inte idag ska på bio kl 18.10.

Imorgon åker jag ut kl 15 på racern.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp