[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
#Bozz - Det var väldans vad cyklar du skaffar dig.. Fler än vad Frolicc-bubben klarar av tydligen ;o) Den sista, är det den röda vi snackade om för nån vecka sedan? Du har ett PM i inlådan..

#jordan - De lovar ju gott i lera men jag skulle nog valt ett däck med lite mer luftvolym än 2.0. 2.35 var ju slut tydligen.. Det behövs rätt mycket luft i I2-skogen..

#Frolicc - Vad var det som klickade i köpet - Repor?

Förresten så var det inte mitt bakhjul som blev skevt igår. Det var däcket som spruckit längs fälgen. En decimeterlång spricka upptäckte jag idag när jag skulle skulle till att rikta hjulet.. Ska nog köpa mig ett par WTB Stout.

Själv sitter jag i kajakköpartankar när Markus ringer och gråter ut efter ett "misslyckat" besök i kumla. Nackdelen med multisport är att det inte är begränsat till en dyr sport som cykling utan även paddling. Jag kommer bli ruinerad känns det som...

Å fan, kunde blivit en fet däcksmäll igår med andra ord. =)

Cykeln var jäkligt repig, det var ju trots allt hårdkörd ett år. Sen var det rätt mkt chainsuck, men det var innanför aluminiumgränsen vid vevpartiet så det gjorde nog inte så mkt. Men bling faktorn blev ju inte så hög. Dock var det en skada på överröret som såg otäck ut. Fallskada vid mek påstod han, endast ytlig. Svårt att säga, pillade bort klarlacken över repan (sprickan?) och den såg ut att forsätta ned i materialet. Så då sket jag i det. Dock var det kul att se cyclocross för första gången. Såg jäkligt kul ut. Sen var det galet kul att testa hojen också... lär ju knappast nöja mig med något sämre. =) Inte bra alls...

Det är ju på begagnatmarknaden man kan göra de riktiga klippen. Har man bara lite tålamod så dyker det alltid upp pärlor.

dagens skörd: marvil ,stötd fram ,rostig ,backdäck kaputt.stor.grön.bortskänkes!

oj va bra!!!! nån har sågat av alla trän som blockerat stockfallsstigen!! ;)
JORDAN jag har tappat bort ditt tel nr

Bozze är alla övergivna cyklars räddare. Eller var får du tag på dom egentligen?

imorgon är det cykel kilene löpning 1 mil o hem igen. nån som hänger me 16.30 17.00 ?

bozz skrev:
-------------------------------------------------------
> oj va bra!!!! nån har sågat av alla trän som
> blockerat stockfallsstigen!! ;)
> JORDAN jag har tappat bort ditt tel nr

Nån borde göra ngt med några träd på I2 oxå..

Jag har samma problem med jordans nummer..

Är det någon tur planerad imorgon!!!

Jag åker ut redan kl 15.30, för jag är mörkrädd.

Är också mörkrädd, men kan inte sticka redan 15.30, möjligtvis 16.30 men 17 är nog mer troligt. Hinner väl va med ett tag innan det blir mörkt i alla fall. Fast regnar det blir det skrotlyftning på kanotklubben istället.

Ingen ska behöva vara mörkrädd i morgon, jag kommer ju vara där.

Jag kommer inte iväg före 17.00 - möjligtvis exakt då.
Förhoppningsvis är jag vid nån samlingspunkt (våxnäshallarna e dyl) 17.10.

Tyvärr, Hanna har jag bara en uppsättning batteri annars skulle du ju kunna låna lampa av mig igen.

Jag kommer inte hinna med morgondagens tur, har alldeles för mkt att pyssla med hemma. Dock har jag ett exra batteri som går att låna ut. Och även en lampa.

Jag är vrålsugen på en tur men vad hjälper det? Är bortrest fram t.o.m lördag så det blir inte mycket happyrajd från min sida. Fick en sväng i solsken i söndags och det var toppen. Hösten är kalas när stigarna ligger torra (nja mindre blöta).

Hanna K du hittar lampan hos mig till höger innanför dörren? Den är "rätt så laddad" och räcker säkert ut till mitten av skogen i alla fall. ;-) Nädå den funkar säkert i 1,5 timme eller så! Du får fästa den med buntband eller tape.

körde stockfallet o g-klaven baklänges o har aldrig ramlat så mkt. som tröst träffa jag MM ute i skogen alla fall. oj vad tidigt det blir mörkt - Vart har vispers tage vägen da?

Om en timme skall jag ut och mörkerpaddla. Skönt med lite omväxling ibland.. :)

Bozz, jag ramlade inte en enda gång men jag ser mötet med dig som en tröst med!!! Eller kanske som ett pris! Ja, ett pris låter bra!

sambon såg dej konami. de va de vackraste hon sett i höst sa hon -helballt!!!hon såg er paddla vid ankarsbron bland höstlöven

nu finns det broar att hämta i skogen c:a 3m X40cm. ett stort antal vid taveländen på långskyttebanan o några vid 4vägskorsningen 100 m väst om järnvägsviadukten råtorp. till dom värsta vatten passagerna t.ex. Nån på kommun har lagt ut dom ;)blir vi några ikväll?

Det finns vaddå saddu? =) Bärbar spångest? Kovlt..

Jag kommer med andan i halsen, kanske något efter 17 pga utvecklingssamtal på skolan..
Väntar ni?

Ska vi säga 17.15 istället? Nu när jag har lampa :) Ska bara försöka fästa fast den på hjälmen. Har det inte börjat trilla blöta grejer från himlen inom en timme är jag vid Rackethallarna 17.15. Försvinner bort från datorn om cirkus 5-10 min.

Idag blev det en tur runt Forshaga. Fick regn på mig på väg hem från Forshaga. Åkte förbi hallarna kl 17 men inga happy. Fick förklaringen när jag kom hem.

Vad sägs om en happytur på lördag, samling gubbholmen kl 0930?

Jag kommer nog hoppa över lördagens tur. Stanne hemma och förhoppningsvis få ihgop SS:en. Sen riva lite lager på cuben och förhoppningsvis även ha en superduperlättextremXC hoj att putsa också.

Bromsarna lirar riktigt nice på den nu föresten, bytte bakbroms till en annan gammal skrot.

Vispers har inte kköpt vinter kläder än :D
men kommer investera i det nu, skall fixa det imorgon eller nått :D:D

härlig kvällstur i lampans sken med hanna......... åssså andematt förståss

bozz skrev:
> härlig kvällstur i lampans sken med
> hanna......... åssså andematt förståss

Hrmph..

:-D

Har lite att greja med på lördag, men kanske en tur på söndag också/istället? Kanske kan få med Tiki, om det inte blåser förståss..

Senast redigerad av en moderator:
Söndag låter bra, ser ut att bli bättre väder än på lördag.

Gubbholmen 09.30???

Eller ska vi åka till Brattfors???

jordan skrev:
> Söndag låter bra, ser ut att bli bättre väder
> än på lördag.
>
> Gubbholmen 09.30???
>
> Eller ska vi åka till Brattfors???

Jamen det låter ju trevligt. Gör ni det.. Passa på när jag inte kan vara med. Gör det..
Hrmph..

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp