Jag har funderat lite, vilka är på ett distanspass på söndag? Alltså dagen efter brattfors.
Jag tänkte köra en hel del sträckor gemensamt med vårriden.
Vi startar från gubbholmen och drar oss mot alsters herrgård, skiter i fågeltornet och kör istället grusvägen. Därifrån kör vi göstahultarn och grusvägen norrut mot alsters kyrka. Vid vallagärdet kör vi banvallen mot Karlstad för att svänga in på en asfaltsväg, övergår i grusväg, övergår i traktorväg och bör ta oss utan stigar till Forshaga. Från forshaga kör vi vandringsleden till Kil.
Från Kil finns det två alternativ, antingen kör vi som under vårriden. Eller så kör vi i riktning mot trossnäsvägen. Vet inte om det finns lämpliga skogsvägar/stigar där men det kanske KONAmi kan svara på.
Tempot har jag tänkt mig till Happydistans. Inte mördande högt tempo man sammtidigt inte stopp hela tiden. I mån av tid och ork kan vi ju slänga in lite intervaller i slutet på Tuggelite, fick ju aldrig visa de stigarna under vårriden.
Detta är allså i princip vårriden rakt av, dock utan partiet mellan vallagärdet och forshaga, som var rätt lerigt.