[Happy Ride] Varje vecka i Karlstad

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
idag har jag vart jäätteduktig!!! har gjort rent mångåsen bara för att upptäcka att en bult i länkaget var av. jättekul!

Usch jag ska aldrig göra rent min Transa.. Hoppas du enkelt hittar reservdelar, bozz.

Bozz. Tack för besöket ikväll. Lycka till med gurran. hoppas du har tur med cykel reserv delarna

Andematts våtdräkt av nästan samma årsmodell som jag förblev torr under gårdagens provpaddling. Jag kände mig som ett helt disco, men den höll mig iaf varm ;)

Frolicc har du fått någon ny info om paketet???

Lørdag
01.11.2008

Sol. Stille, 0,1 m/s fra sørvest. 0 mm nedbør i døgnet.

Perfekt väder för en tur till Brattfors på lördag.

Tänker att vi åker från stan runt 09.30 upptill Malmtorget.

Jag är helt klart på till helgen för en tur i brattfors. Frolicc anmäler sig. Vid behov går bil med ställ på taket ordnas.

Paketet är nu "in export hub" eller nåt ditåt. Med tanke på hur det sett ut förr så har det ännu inte inkommit till KÖpenhamn och därifrån får vi räkna med minst tre dagar tills vi har det i handen. Osäkert om vi har grejerna innan helgen med andra ord.

Då får det bli inköp av nya lycra innan helgen om inte byxorna hinner komma.

Kul att du vill med till Brattfors.

Vi får kolla det där med bil när vi vet hur många och vilka vi blir.

jordan - dom har snygga 3/4 snickersbrallor på österbergsrean 300:- köp eller låna mina på lördag

Jag är eventuellt sugen att hänga med på lördag. Inget annat inbokat för tillfället

Jag försöker starta förhandlingar ang helgen.. Remiss inlämnad till första instans.

Nån som ska ut på tur i dagarna nånstans i karlstadskogarna? Har ingen pannis än så får bli dagsturer för min del närmsta tiden...
Har följt Brattfors-snacket i tråden senaste tiden, verkar va grymt skönt cyckelslinga! Hakar definitivt på nån dag om plats finns.

Det närmaste för min del är 18:00 onsdag och då behövs definitivt 20watt i pannan.

Full-D klart du ska med till Brattfors.

Min cykel är hos Dr Ratman. Får snart ett besked hur sjuk den är.

Om den inte är allt för sjuk tar jag gärna en tur någon förmiddag senare den här veckan. Återkommer när jag vet mer.

Bozz jag behöver nog lite kraftigare tyg, kanske jag ska sy mig ett par byxor i segeltyg!!!!

Vi har nu fått ett svenskt kolli id: ****.

Nu är det fritt fram för alla att söka. Dock är försändelsen ännu ej registrerad

Censurerad efter tips av andematt

Senast redigerad av en moderator:
jordan-jag får väl sätta skumgummi på mina pedaler te hälja. jag va te ratman förut han "muttra "nåt om din cykel förresten. jag har fått svetsat min bult idag så nu går mångåsen igen!!!!!!

Frolicc gött, kanske nytt till helgen!!!

Idag var jag duktig, sprang 45 minuter innan frukost.

Nu är det stor gröt tallrik som gäller.

Det lät som en ordentlig marksyning av Jordan, skönt att det gick bra i alla fall. Verkar som Brattforsheden är det nya I2?

Själv blev det surf i Medhamn i helgen vilket är lokaliserat mellan Kristinehamn och Mariestad. Fint ställe med vågor men dagen avslutades med avhyvling av den lokala bonden. Vi åkte 300 meter på hans lilla enskilda väg och det gillades inte kan man säga. Han är känd i surfkretsar sedan många år och det var ett intressant möte med en figur som inte kan stava till leende eller social kompetens. Vi är självklart fredliga surfare men hade han betett sig så mot vilket ungdomsgäng som helst hade inte intellektet vunnit över nävarna. Hans själlösa blick glömmer jag aldrig.

Från det ena till det andra jag kommer till Happy-pannlampsturen imorgon kl 18.00 och Brattforsheden till helgen. Kul att hoja igen.

Jag har funderat lite, vilka är på ett distanspass på söndag? Alltså dagen efter brattfors.

Jag tänkte köra en hel del sträckor gemensamt med vårriden.

Vi startar från gubbholmen och drar oss mot alsters herrgård, skiter i fågeltornet och kör istället grusvägen. Därifrån kör vi göstahultarn och grusvägen norrut mot alsters kyrka. Vid vallagärdet kör vi banvallen mot Karlstad för att svänga in på en asfaltsväg, övergår i grusväg, övergår i traktorväg och bör ta oss utan stigar till Forshaga. Från forshaga kör vi vandringsleden till Kil.

Från Kil finns det två alternativ, antingen kör vi som under vårriden. Eller så kör vi i riktning mot trossnäsvägen. Vet inte om det finns lämpliga skogsvägar/stigar där men det kanske KONAmi kan svara på.

Tempot har jag tänkt mig till Happydistans. Inte mördande högt tempo man sammtidigt inte stopp hela tiden. I mån av tid och ork kan vi ju slänga in lite intervaller i slutet på Tuggelite, fick ju aldrig visa de stigarna under vårriden.

Detta är allså i princip vårriden rakt av, dock utan partiet mellan vallagärdet och forshaga, som var rätt lerigt.

Frolicc det är ju det vi ska göra på lördag, fast på obruten mark.

Ratman jag tittar in snart, ringer innan.

Nu har jag varit hos Dr Ratman. Min cykel var inte så sjuk. Lite saker att justera. Ska byta alla vajrarna och höljen på den, så blir den som ny. Så nu kommer det att bli teflon vajrar till växlarna.

Angående Brafforsutflykten å Lördagen. Hur mången timme kommer kräfvas innan återkomst tilll hemmets varma vrå?

frolic daaaaaaaaa jag tycker vi skiter hemma o låter fågelvännerna ha tornet i fred ;)Kan ske hänger med om brattfors inte suger för mkt

Har visst tvätttid på söndag, skall försöka boka om men just nu har chefen slarvat bort nyckeln till pluppen

Andematt räkna med att vara borta i 5 timmar.

Tanken är ju att starta vid Malmtorget och åka norrut tror jag det bli upp till grässjön. Det är ungefär 13-14 km fågelvägen.

Andematt behöver du medlare kan du ju ringa Bozz.

Tiki Brattfors är nog det bästa stället på jorden just nu!!!

Jag följer med på lördag? Hur tidigt åker vi? Jag hoppar nog upp vid 7

Edit: Menar alltså inte att jag är redo vid 7, 9 kanske?

Senast redigerad av en moderator:
Kommer förmodligen slänga iväg en beställning från wiggle. Är det någon som vill vara med?

Vad jag fattar är det fraktfritt över 50 pund. Är det någon som kan bekräfta om detta stämmer. Har för mig att det förr var rätt dyr frakt därifrån.

623
Frolicc skrev:
-------------------------------------------------------
> Kommer förmodligen slänga iväg en beställning
> från wiggle. Är det någon som vill vara med?
>
> Vad jag fattar är det fraktfritt över 50 pund.
> Är det någon som kan bekräfta om detta
> stämmer. Har för mig att det förr var rätt dyr
> frakt därifrån.

De säger ju själva att:
"Prices shown in Swedish Krone for despatch to Sweden with FREE DELIVERY on orders over Kr630.00"
Jäkligt synd att de inte öht skeppar cyklar..

Frolicc runt 9 åker vi från stan så att vi kan starta från Malmtorget kl 10.00.

Vad ska man köpa från Wiggle???

Det låter bra det. Om jag kan fixa bil är osäkert...

Vad du skall köpa? Jadu, jag tänker beställa ett par vinterskor... och något annat kul om jag hittar

Jag blir med till Brattfors på lördag 09.00 redo att ta min Brattforsoskuld.

Var ska jag vara?
I vilken bil ska jag åka?
Vad ska jag ha på mig?
Hur full får man bli?

Andematt du kan åka med mig, är hos dig kl 09.00.

Lycra, Lycra

Jag kör så du får bli hur full du vill!!!!

Låter trevligt jordan! =)
Rajarattirajraj *hick*!

4000 inlägg passerade.. Tänk vad Elin oventandes drog igång.

Frolicc tänkte att du kunde åka med the one and only, the great BOZZ.

Visst är vi duktiga på att skriva.

Tiki passar det dig att vi åker kl 9???

Konami du följer väl med???

Paketet är i svrige men är ej i trackingsystemet här. I praktiken antar jag att parcelforce lämnat skiten, men Schenker har ännu inte sorterat det. Om det hinner åka idag, så finns det tidigast på utlämningsstället i Karlstad imorgon kväll. Att hinna få det innan fredag borde vara möjligt men knappast garanti.

Undrar vart jag skall hämta paketet nu när jag flyttat...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp