[Happy Rides] - Göteborg, lördag-söndag 9-10:e april 2005

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
Ja, snart är det helg igen och då blir det lite trampa igen! :-)

Lördag: Asfaltsåka, racer el. mtb. Samling vid Franssons(korsningen Delsjövägen/Virginsgatan) 10.00
På lördag så blir det en landsvägstur, med inriktning på distans, dvs inte riktigt lika högt tempo som jag och Wilier drog upp i söndags... :-) Ca 3-5 timmar blir det nog, snitt på _under_ 30km/h är målet. :-D Förslag på runda: "Härskogsrundan", först gamla boråsvägen till Härryda, sedan Härskogsvägen till Lerum och hemåt därifrån. Ev. förlängning till Olofstorp-Angered-Hjällbo, om man orkar och vill. :-) Finns möjlighet till fikastopp vid Härskogens motionscentral, ta med pengar.

Söndag: Samling vid Franssons(korsningen Delsjövägen/Virginsgatan) 11.00
Skogscykling i runt 3-4 timmar. Runt Kåsjön "baklänges", det har vi inte kört sedan i höstas. På tillbakavägen kör vi båda grönvita slingorna, sedan hemåt på bohusleden.

Vi ses till helgen!

/Leo

EDIT: ändrat lördagens tid till 10.00...

Senast redigerad av en moderator:
Då siktar jag på Lördag, till att börja med. Härskogsrunda utan förlägning och tur&retur majorna blir nog en bra runda för min del.

Lördagens väder ser ok ut för tillfället.
e2191e5821d357891e521e97d8e48961

Glömde bort att jag inte kan köra mitt på dagen på lördag., funkar det med 16.00 så kör vi då? Sorry... :-/

/Leo

EDIT: kan ju trots allt, men måste starta 10.00 isåfall, sorry igen... Ändrar tiden en gång till. :-)

Senast redigerad av en moderator:
Så nu var man inflyttat till stan och kommer förhoppningsvis bli stammis på alla happyrides. :-)

Känner mig dock allmänt risig för tillfället, men skall försöka dyka upp på lördag om jag känner att jag klarar av det.

Söndagen står jag över pga rambrott.

Söndagen låter lockande. Dax för happypremiär för mig.
Gunnar

10.00 gäller på lördag, racerturen då. Måste bara vara hemma senast 14.00 så det blir en fyratimmarstur, max. ;-)

/Leo

Perfekt Leo, 10:00 blir bra och 14:00 blir bra som sluttid, då hinner jag tvätta oxå så camille slipper klaga på att mina kläder luktar illa.

Jo jag siktar på söndag...eftermiddag. kan någon snittsla turen ni kör på förmiddagen ;)
har moster mm hemma på fika på söndag.

Jasså grattis då L-E-O i förskott. nä nu skall jag på afterWork på lounge eller vad det nu heter.
ha d.

Halloj!
10:00 imorgon för en racertur låter lockande. Jag är på.
Dock får jag tyvärr fimpa söndagens MTB (snyft) då dagen är uppbokad med annat.Samt att det är MotoGP-premiär (inte snyft). 13:30 så smäller det. Då ska Rossi och de andra gubbarna dra igång årets första kamp. Sen är det sammandrag (bara...) av Paris - Roubaix lite senare. På söndag får man nog pussla lite för att hinna med allt.

Happy Birthday ride?
Den vill man inte missa. Skall göra vad jag kan för att komma loss.

lördag går bort tyvärr
Nu måste jag snart vakna till på Asfalt om jag skall uppfylla mina 2005 löften(annan tråd)

Jubel

Jag hänger på söndagen, då jag har sonen har innebandycup på lördagen. På söndagen krockar det bara med dotterns gymnastikavslutning, vilken inte leder till några större konflikter.

Är det bara jag som måste kompromissa med familjen, för att kunna umgås med med lera på fritiden?

PS: Grattis Leo.

/Robert

Jag kommer på söndag. Det blir Happypremiär för mig.

Kan någon rekomendera en lämplig vätska/tugg-mängd?

/Mattias

Billson: Jag vet inte hur du svettas och så, men jag brukar konsumera 0,75-1 liter vatten per timme. Dvs 2 liter på tisdagscyklingar och 3 liter på lite längre helgturer. Det förutsätter dock att du har camelback så att du kan dricka mer eller mindre hela tiden, jag körde med flaskor i början och det är bra mycket svårare att få i sig så mycket vatten då.

På tisdagar tar jag med mig nån snickers, på söndagar är det inte dumt att ta med banan eller en macka förrutom snickers.

Välkommen till happy, ses eventuellt imorgon =).

Då var dagens racertur avklarad! :-) Skapligt fint väder trots allt, lite småkallt kanske då tempen låg mellan +5-8C. Vid Härskogen-Lerum kom det även några droppar regn. Solen visade sig i slutet på rundan också, trevligt!

Vi som körde idag var, jag, Wilier, Stisse/Peter, Ola och Pah66/Peter. Pah66 släppte vid Landvetter då det var lite trögrampat med mtb idag. Vi andra fortsatte färden till Härryda, sedan Härskogsvägen till Härskogens motionscentral där vi tog en fika. Kaffe med kanelbulle satt fint, sedan drog vi vidare ner mot Lerum i hög hastighet. Backen ner gick i 71km/h för egen del, trots att den inte är brant. :-) Då vi kände oss pigga i benen av kaffet så körde vi från Lerum till Stenkullen, Gråbo, sen Olofstorp och Linnarhult, hem via Hjällbo och Gamlestaden. Totalt blev det "bara" 75km för min del, Ola får nog ihop ca 120km tippar jag då han körde från Lindome! Vi lyckades nästan hålla oss under 30km/h i snitt, vid Gamlestaden var vi lite över, 30.09km/h så vi fick slököra lite i slutet för att komma ner för att uppnå dagens mål. :-D

Dagens Happy Hillclimb hade vi vid Landvettersjön, Bårhultsbacken körde vi upp. :-) En av de värsta backarna jag hittat i Göteborgsområdet, lutningen är troligtvis 20-25% på sina ställen. Efter att jag dragit åt mina Look pedalar i nästan botten och tagit av skoskydden så satt fötterna fast tillräckligt hårt för att bända sig uppför den med 42 / 23 växeln, lättaste jag har... ;-) Grymt kul backträning, nu var vägen nästan helt sopad och inte för blöt. Ibland får man bakhjulssläpp där, så brant är den!

Då är det bara att ladda om så ses vi imorgon i skogen!

/Leo

> Är det bara jag som måste kompromissa med
> familjen, för att kunna umgås med med lera på
> fritiden?

Lite väl sent att komma på det nu? Har du väl skaffat barn är du ju fast i typ 20 år innan du kan få valfri mängd lera igen...

Jepp, det var en schysst runda, även om man inte hade en av sina bästa dagar. Fick vara släpvagnen i vissa partier :) Mental note to myself: Man ska inte springa milen kvällen innan och sen bara käka en kycklingsallad... Men påt igen nästa gång bara!
Nästan i kallaste laget idag, +8 visade termometern hemma, men i den fuktiga luften kändes det som 0-gradigt. Jag klädde mig på gränsen till för tunt. Burr!

Jag fick faktiskt bakhjulssläpp uppför backen. Den är verkligen brant. Men bakhjulssläppet har ju också att göra med mitt fegis-trippel-parti. Det gav mig bra snurr uppför då jag fick lite mer snurr på benen och slapp sega. Men då släppte det å andra sidan. Men käring-klingan räddade dagen för mig. Hade jag gnetat mig upp på mellan fram och största bak så hade jag antagligen däckat senare i något dike runt Gråbo...
Min toppfartsnotering: 66 km/h från Härskogen ner till Lerum. Blev så jäkla kallt om kleptoman-korvarna i de farterna...så det var endast därför jag fick släppa er ;)
Apropå fart, vi får ta och prova Burmabacken nerför någon gång. Där har jag mitt personliga fartrekord fortfarande, tangerade 80 km/h på racern för några år sedan. Men det vetefasen om man vågar igen.

Tack för idag ja, skön runda på bitvis vackra och bitvis lite småfula vägar. Fick ihop 92 km och drygt 4 timmar, snitt puls på 144 och över 700 höjdmeter. Snitthastigheten på hela rasket med alla rödljus hamnade strax under 29km/h men under själva turen var det faktiskt lite över 30 km/h enligt min klocka. Hillclimden i landvetter höll ca 20% i den värsta delen, över hela var det 11,5% på 700 meter, helt OK:)

En liten fika bild bara
Happy%20RR%2020050409.JPG

Innehållande avancerad bananslukning av Stisse. Ola tittar på Leo och Leo posar för kameran.

Kan bara instämma att jag vill ha en racer. Försökte hänga på er andra så gått det gick. Det gick dock åt för mycket energi att hänga på i uppförsbackarna. När det sedan blev platt eller nedför fick jag trampa som en dåre för att hinna ikapp. Väl ikapp så kom nästa uppförsbacke (*suck*). Körde Mot partille och tog en sväng genom skogen. Min tur blev knappt två timmar. Jag kommer igen imorgon :-)
/Peter

martinr skrev:
-------------------------------------------------------
> > Är det bara jag som måste kompromissa med
> > familjen, för att kunna umgås med med lera
> på
> > fritiden?
>
> Lite väl sent att komma på det nu? Har du väl
> skaffat barn är du ju fast i typ 20 år innan du
> kan få valfri mängd lera igen...
>
> // Martin
> martin@radbo.org

Så länge hade jag inte tänkt att sitta fast. Genom att ge barnen mobiltelefoner och egna nycklar, så kan man minska den lerfria perioden till ca 10 år. Med några friska datorspel kan man hålla en 10-åring sysselsatt i flera dagar.

/Robert

Man kan inte ha tur varje gång med vädret, men vad gör lite regn när man har skoj i leran: :-)
1.jpg

Dessutom stämmer prognoserna sällan, som sagt. Jag tror stenhårt på +15C och sol fortfarande, shortsväder blir det nog ändå. :-) Vi ses imorgon!

/Leo

Tack för en riktigt trevlig födelsedagstur, den glömmer jag inte! Fredrik hade fixat "tårta" och allt, oväntat men skoj! :-)

Vi var rätt många som körde idag, blev inga bilder då det var lite mulet och regnet hängde i luften. Franssons, mastslingan, Bertilssons, golfbaneslingan, sedan mot Kåsjön motsols och runt där på grönvita längs strandkanten, sen bohusleden mot skatås och till sist den roliga nya stigen som går mot soldatängen i slutet. Tre timmar och 28km blev det, mycket lera och lite vila, men kul hade vi som vanligt! :-)

Vi ses på tisdag, då blir det skogen igen!

/Leo

Kul tur som var rätt lik tisdagens tur. Känns skönt att börja känna igen sig lite på Delsjöstigarna :-)
Tårtätning i skogen är inte fy skam. Kul ide!
Ola: Hur känns kroppen efter landsvägskörningen hem till Lindome?
/Peter

Tack alla, kult som vanligt!

Ja, det sista mil var ganska tungt. Med motvind, regn, blöta handskar och kalla händer
var det ingen höjdare, men jag tänkte dom stora pojkar som körde samtidigt
mot Roubaix och sen kände det inte så hemskt:)

Ola

Tillbaka
Topp