Happy Road Ride (GBG) 31 maj

Baxter

Ny medlem
Hej på er alle sammans!

Dags att köra några mil landsväg inför VR. Förslaget är Lyngern runt ca 11 mil. Som en del kanske känner till kommer Fjärås AIK hålla en tävling just runt nämnda sjö imorgon med start kl 08-10 varför jag föreslår att vi startar lite senare imorgon så att vi får vägen för oss själva. Samling vid Franssons kl 13:00.
Förslagsvis kör vi Göteborg - Landvetter - Härryda - Sätila - Tostared - Fjärås - Kungsbacka - Kållered - Göteborg. Man rundar alltså sjön Lyngern, med dess härliga backar. Det blir ca 11 mil, ca 4 timmar. Lagom takt, ingen panik så är det någon som vill pumpa med MTB är det ok.

EDIT: Ta med lite färdkost och dricka, vi kan även fika på ett café på vägen och hälsa på grisen Camilla (se bilderna nedan).

Häng med, såhär trevligt hade vi sist: http://happymtb.org/forum/read.php?1,36255,36519#36255

Senast redigerad av en moderator:
Grisen heter väl Bacon...? Jag hänger iallafall på. En kollega vill också följa med och han tänkte ansluta vid parkeringen till Delsjöns golfbana. Det tar kanske 20 min dit så jag ber honom vara klar vid 13.20-tiden.
/Anders

Vad gäller grisen har jag åxå hört Bacon, det är kanske efternamnet? Camilla Bacon :)
EDIT: Linkan är det den killen som köpt Armstrongs Trek? Som vill hänga med? Om ja gäller det att ladda med mycket kolhydrater ikväll!

Senast redigerad av en moderator:
Jaja, nu är tanken att vi ska ta det lite lugnt imorgon, inte hetsa som sist. Visst är det kul att blåsa på, men gör det sedan på Vätternrundan, nu gäller det att få lite mil i benen innan dess bara. :-)

Här är förresten morgondagens väderprognos, verkar bli riktigt fint!
1.jpg

/Leo

En lugn sväng runt Lygnern med start 13.00 från Franssons låter jättebra, jag är med.
Var ute och körde 10 mil LVG igår och det kändes hur segt som helst men gick ganska skapligt, 29 Km/h i
snitt.

/Johan

Baxter: Nej, det är en annan kille som hänger på, en relativt otränad sådan, men det skall ju bli en relativt lugn runda så han orkar nog med tempot.
/Anders

Tillbaka
Topp