[Happy Ski Ride] - Göteborg, 10.00 lördag

• Trådstartare Trådstartare Leo
  • Start datum Start datum

Leo

Ny medlem
Då det finns snö så får man passa på och åka lite längdskidor. Istället för cykling i helgen blir det skidåkning. På lördag är planen att åka ifrån Skatås och spåren runt omkring där. På söndag kanske man ska ta sig till Hindås, där det finns fina spår också.

Vi börjar med lördagen, samling vid skidspåren utanför motionscentralen i Skatås, 10.00. Fika tar vi och gör på motionscentralen när vi kört någon mil. Sen blir det lite mer åkning efter fikat. Vi ses!

/Leo

Senast redigerad av en moderator:
Gerry: Det finns en fin liten backe bakom motionscentralen. :-) Och så har vi ju Brudaremossens slalombacke, den kan du åka bräda i. Vi kommer passera den backen vid varje varv på 2.5, 5 och 10:an spår. Fika blir det troligtvis ca kl. 12.00 på motionscentralen.

/Leo

Har vi några intresserade inför lördagsturen? Får se vad det blir för före, ska ju regna lite inatt.

/Leo

Bra initiativ, tyvärr så jobbar jag i helgen och håller på med vattenprover utanför Stenungsund. Kommer att åka längd på bredfjället ovanför Ljungskile då jag är klar.
Är det bra spår vid Skatås ?

Bosse: Det såg bra ut igårkväll då vi cyklade förbi. Har inte hunnit åka något där på skidor än, utan det blir Skatåslängdpremiär imorgon.

/Leo

Ge gärna en rapport över spårkvalitén i SKatås nu efter natten regn och plusgrader. I em sjunker temperaturen och imorgon skall det bli sol och -6 grader. Snabbåkt eller snabbåkt då?

Då var man hemma igen. Fredrik dök upp i tid och vi två åkte iväg 10.05 ungefär från "tavlan". Det var trots nattens regn bättre spår än väntat, men visst var det lite blött på några ställen. Sen var det rätt så isigt också, även om det kommer bli ännu mer rodelbana när det fryser på. Kan säga att det _fort_ nerför idag. Spåren var rätt kass utför, så det blev några fina vurpor för oss båda.

Vi åkte milspåret, det var rätt ok, men utan regnet hade det varit bättre. Sen åkte vi slingan på gräsplanen, den var bättre med den går ju bara runt runt runt...

När vi åkt klart mötte vi Björn och Anders, som kommit lite sent till starten. Men det blev ändå en skapligt kul dag i skidspåret, bättre än väntat som sagt trots regnet inatt. Bra kört alla!

Men imorgon blir det cykling istället, hakar på Poolis torslandatur.

/Leo

Kul! Inga foton?

Jag och Enar körde några varv i Dammekärr, finfina skatespår där! ok för klassiskt (2,5 km)

Lisa

Det gled bra åt alla håll i spåren idag. Pulsen konstant hög men det var skönt. Får se om jag hänger med ut till Torslanda imorgon. Har inga dubbdäck och det kan nog behövas imorgon.

Ha det fredrik

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp