[happy] sommarträff vid Kinnekulle 4 juli

jomper

Forumpappa
Forumvärd
Hej mina vänner.

Som vi bestämt tidigare så kör vi en sväng runt Kinnekulle 4:e Juli, som det ser ut kommer vi bli ganska många, riktigt kul!

Turen kommer bli i avslappnat tempo med en och annan paus precis som det ska vara på happyturer. Ca 45 kilometer är det runt Kullen och ganska många höjdmeter.

Nytt är att vi som vill kommer att ses på Hällekis campingplats (Kinnekulleleden passerar där!) kvällen innan för att elda i grillen och värma lite korv, kanske snackar vi lite skit också. Jag och the_TNT kommer vara där allra minst.

Turen går förstås av stapeln dagen efter precis som planerat. Vi startar vid campingen - nån gång måste man pröva något nytt!

Mitt mobilnummer: 0736-840878

Var ligger campingen: http://w1.510.telia.com/~u51014848/index.htm[/b]

Jag tar med en grill och kol/tändvätska + kött och korvar från Marcus. Vill man ha något till får man ta med det själv ;)

Hålltider:

Motsolsvarvet avgår från campingen 15:00 den 3:e.

Grillar gör vi med start ca 20:00.

Avgång för det riktiga Kinnekullevarvet är 11.00 på söndagen.

Deltagarlista så som jag uppfattat den:

Lördag (de markerade med * ska cykla motsolsvarvet också)
The_TNT (*)
MatsS (*)
Jomper (*)
Feffemannen (*)
Pelle Hå (*)
MrKling
Ida
Leo (?)
Herr C (?)

Tillkommer på söndag:
Edet
Mcbear
Magnus
Acrid

Övriga som sagt sig vara intresserade:
Pontus (Göteborg, kanske kan dela bil med någon annan göteborgare, det är många!)
Skogsmulle (Samma som ovan..)
Jonas + 2 polare
Anderski

Vi ses där!

Senast redigerad av en moderator:
Jasså, nu passar det med start på campingen helt plötsligt! :P

Korv? Trodde vi var överrens om att grilla kött, slakteriavfall (ursäkta Markus F) räknas inte dit :)

Behövs ingen ursäkt.
Jag om någon vet väl vad som ingår i korv. Det är ju inte bara smaken som är anledning till att jag föredrar Salami Napoli framför Gustafskorv ;-).
Synd att jag inte kan deltaga, jag återvänder till Sverige samma morgon. Men jag kanske kan arrangera så att Jomper får med sig något gott till grillen med hälsning från mig.

Kan ni inte åka dit på fredagen och hoja på lördagen så kan jag försöka få med mig ett gäng????? Hela drösen är o kör Borås CA:s tävling på söndagen.

Jag kan nog dessvärre inte komma. Skall segla sm i if-båt till och med den 3 juli. Avslutas sent på kvällen den 3...
Damnit, jag hade verkligen velat uppleva "kullen"!

Fixar ni soyakorv? ;)

Nåja, det kan man nog släpa med sig själv. Om jag kommer eller inte beror på om någon annan med bil från götet kör upp redan på lördagen, någon? Eller om jag kanske lyckas låna ihop en bil själv...

f

feffemannen Skrev:
-------------------------------------------------------
> Om jag
> kommer eller inte beror på om någon annan med bil
> från götet kör upp redan på lördagen, någon?

Leo, var är du? Du ville juh ha en grillhappyning i Kinnekulle!?

> Eller om jag kanske lyckas låna ihop en bil själv...

En motor där, ett chassi här...

Det finns platser från 08-land i min bil. Själv med Tobbe blir jag inte, minst en till från samma håll som han! :)

Bra att starta vid campingen då kan man duscha eller bada efteråt. Dessutom säljer de ju Klings glass som måste vara godast i sverige. Får svårt att komma kvällen innan men dyker upp på söndag förmiddag vid kl ????. Vilken tid är det som gäller?

/Edet

Jaaaaaaa, Klings glass! Jag kommer! =)

Ska försöka komma loss... Farsgubben har skurit av sig en sena i tummen och behöver lite hjälp, men förhoppningsvis kan han klara sig över helgen. Isf borde jag kunna låna hans bil.

Klart jag ska försöka komma, grillning låter inte fel, får bara hoppas det blir fint väder då. :-) (mitt tält tål inte regn... :-D)

Jag har som vanligt 3 platser i bilen, varav en är bokad utav mig. Herr C(Christer) kanske åker med då har jag en ledig. Jag återkommer när det närmar sig om hur det blir, vet egentligen först på torsdag nästa vecka om jag kommer loss.

/Leo

Vi kör 11 på söndag från Hällekis campingplats.

Nå, vilka är det som dyker upp på lördag kväll? Jag behöver veta eftersom Markus F har lovat att fixa det som ska grillas, kött o korv med andra ord. Inga vegoprylar tyvärr Feffe!

Jag,
Tobbe-TNT
Mats

Fler? Det är inte helt bindande men det är ju bra att veta om vi blir ungefär fem eller ungefär tio!

> Fler? Det är inte helt bindande men det är ju bra
> att veta om vi blir ungefär fem eller ungefär tio!

Säg tio till Markus så går vi tre i köttkoma på lördagen!

:-D

Hur hittar man enklast till campingen då, jag som bara alltid prickat Husaby och GrottLasse. ;-) Från Götene, kör man vart/vilken väg?

/Leo

Jonas-jomper
Tobbe-the_TnT
Mats-MatsS
Fredrik-feffemannen (fixar protein själv..)

Ska försöka låna ihop en bil och isåfall kommer jag helt säkert.

Ingen som är sugen på att ta rundan åt andra hållet på lördagseftermiddagen?
Anki med gäng kanske?

f - som är ordentligt cykelsugen!

feffemannen Skrev:

> Ingen som är sugen på att ta rundan åt andra
> hållet på lördagseftermiddagen?

Låter ju som en bra ide, ska man ändå dit så är det ju lika bra att passa på.

> Ingen som är sugen på att ta rundan åt andra
> hållet på lördagseftermiddagen?

MatsS uttryckte önskan om cykling även på lördag så varvet åt 'fel' håll låter helt ok för mig och säkert honom med!

En tur vore helt perfekt, om den går i lugnt tempo :) Tyvärr är inte cykelformen den helt bästa men ser fram emot kul cykling och trevligt sällskap.

Vi syns väl i Kinnekulle?

/Mats

the_TnT Skrev:

> Säg tio till Markus så går vi tre i köttkoma på
> lördagen!
Köttkoma var det ja.
Själv är jag ju som sagt utrikes, men Jomper har en låda att hämta på mitt jobb.
Eftersom jag inte kan följa utvecklingen av den här tråden och fylla på om det behövs har jag utgått från 8-10 pers.

> Eftersom jag inte kan följa utvecklingen av den
> här tråden och fylla på om det behövs har jag
> utgått från 8-10 pers.

Stort tack och ha det så gott med älgen!

Här är två newbies som också vill vara med. Givetvis dyker vi upp på grillningen om det inte är för sent att anmäla sig. Kanske hänger vi även på lördagscyklingen.

Mattias-mrkling
och Ida

mrkling Skrev:
> Här är två newbies som också vill vara med.
> Givetvis dyker vi upp på grillningen om det inte
> är för sent att anmäla sig. Kanske hänger vi även
> på lördagscyklingen.

Kul!

Försent är det inte förrän söndag morgon den 4:e juli ;) men det gratis grillköttet kan ta slut om vi blir fler än tio. Inga större problem då sådant är lätt åtgärdat.

MacBear Skrev:
> Jag planerar att komma, men dyker inte upp förrän
> på Söndagen (4:e).

Kul!

> Vilken tid ska ni börja cykla på Söndagen?

Som jomper skrev 20:59 i förrgår i denna tråden:
" Vi kör 11 på söndag från Hällekis campingplats. "

:)

the_TnT Skrev:
> MacBear Skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Vilken tid ska ni börja cykla på Söndagen?
>
> Som jomper skrev 20:59 i förrgår i denna tråden:
> " Vi kör 11 på söndag från Hällekis campingplats.
> "

Jag tyckte jag hade sett tiden 11:00 någonstans, men jag kunde inte hitta den i informationsflödet.

Jomper: Du kanske borde editera det ursprungliga meddelandet så att tiden står där så man slipper plöja hela tråden för att hitta den. Vi ses!

Trevligt! Osäkert om jag kommer till lördagens grillpartaj, men planen är att dyka upp på söndagens tur.
/magnus

Ser riktigt rörigt ut för min del men förhoppningsvis kan jag ta mig upp på något sätt.

Det finns en risk (eller vad man nu ska kalla det) att jag är i Lidköpingstrakten redan på fredagkväll, i närheten av Läckö tror jag. Isf behöver jag lifta med någon ner till Gbg igen på söndag. Men det för lösa sig när det börjar närma sig.

Jepp som det ser ut nu så blir det Kinnekulle den 4e! Fixat transport så nu hoppas jag bara på vädret...

Ska bli kul att träffa happy-iter! =)

Om allt klaffar kommer jag och tar med två polare. Jag är killen med alla blåmärken som ligger och flåsar en kilometer bakom alla andra, men dom andra två är duktiga.

Tillbaka
Topp