Happy Strängnäs [Strängnäs CK]

Have fun. I have to work. The ewe´s are lambing so at the moment Iam a midwife.Nice way to spend your days though, working with new life.
Dont fall off,see ya next time./P

Puh..! 3,5tim på grusvägar av alla slag, hårda, mjuka, leriga, isiga, som avslutades med ett asfaltstempo (tack för draghjälpen Bredsladden!).
Skogen är tyvärr inte farbar ännu.

/C

Det funkar INTE att vila sig i form. Om någon nu undrade.
Årets första cykeltur idag, hängde på första halvan ovan. Visst fattade jag att jag skulle vara långsam, men att det skulle vara så inihelvitte...

Måtte vi kunna cykla i skogen snart, där kan man ju åtminstone vila lite emellanåt.

Jag kanske skall förtydliga lite.
Jag, Jesster o MrEkon drog iväg och konstaterade att snömodden i skogen var rätt tråkig.
Ut på grusväg istället! I höjd med Härad lämnade Jesster. Mr Ekon och jag tog grusvägen mot Bsp Kvarn, framme där viker Ekon hemåt. Tuffar vidare mot Malmby när McBredsladd står mitt på vägen med armarna utsträckta och säger -jag hänger på! Kort paus och avfärd mot Malmby. En liten grusväg som inte var farbar gjorde att vi fick ett intressant vägval som mynnade ut på vägen mellan Stallarholmen och Mariefred.. Härifrån var det rulleåka på Bredsladden hela vägen (nästan) till Snäs. Jag kan ju säga att en banan på 3,5tim är för lite, så det var skåprensning när jag kom hem..

/C

Senast redigerad av en moderator:
Vila? Det s-s-s-k-a-a-a-k-a-r ju hela tiden. :)

På torsdag kl 18.30 (förslag på annan tid?) blir det en runda, 1-2.5 timmar, på realtivt slätt underlag. Kanske lite grus, kanske bara asfalt. Ingen vet. Nyladdade lampor, långa stänkskärmar och fräsch reservslang känns rätt, men var och en gör som de själva vill. Doping ej tillåten.

McBredsladd skrev:
-------------------------------------------------------
> Vila? Det s-s-s-k-a-a-a-k-a-r ju hela tiden. :)

Mjo, men där kan man leva högt på en gnutta rutin och 7 tums slaglängd. Det funkar inte fullt lika bra ute på vägarna ;)

Hej McBredsladd

Tyvärr kommer jag inte att hinna till kl 18.30. Vi har Påskrusning i butiken så det blir övertid, vet inte vad klockan blir innan jag kommer hem, skulle tro runt 20,00-20,30. Då lär jag vara ganska
trött eftersom jag var på jobbet till 07,00. Vi syns väl på lördag kl 09,00 med fullblodscyklarna??

Ok, Phija.

Då svänger jag inte alls förbi SMOL ikväll, iom att jag inte hört nåt från nån annan. Hoppas ingen kommer stå och vänta. Tar en superrunda här hemma på trainern istället.

Kl 10 imorgon fredag är vi några som tänkte inviga LVG för året. Samlas vid SMOL. Jag kommer inte köra lördag, däremot MTB söndag kl 10 och LVG igen måndag. /n

McBredsladd skrev:
> Ok, Phija.
>
> Då svänger jag inte alls förbi SMOL ikväll,
> iom att jag inte hört nåt från nån annan.
> Hoppas ingen kommer stå och vänta. Tar en
> superrunda här hemma på trainern istället.

Skönt att du hann läsa meddelandet:-D

Nu är det så här att jag jobbar i butik, med allt vad det innebär, alltså jobb när man annars normalt är ledig!!:-D.
Tänkte mig en tur på LVG på lördagen, hoppas att det finns någon som vill göra mig sällskap. kl 09.00 från smol.

Dagen bjöd på en vacker runda genom ett pastoralt landskap, eller var det agrart? Hursomhelst var det vackert och solen sken som vanligt. Mycket leende cyklister ute idag.

Phija: Om det inte regnar så åker jag med. Möter du mig nånstans mellan Malmby och Cykelcenter? Jag startar hemifrån kl 9, så det borde bli ungefär halvvägs. Eller vilken runda har du tänkt? Kanske blir åt fel håll?

Vårens första varma dag! Det kunde man inte tro när det stod -3C på termometern i morse. Klädd därefter blev rundan mot Stallarholmarna och Mariefred riktigt het trots att tre starka cyklister (Nja, två starka och sen jag) gjorde vad vi kunde för att få lite nedkylande fartvind. ca 29 i snitt och temperaturen var inte långt efter kändes det som. Benen var inget vidare idag men det kändes ändå väldigt trivsamt att susa fram.

Var det er jag mötte i Mariefred?. Jag kom på cykelbanan från Läggesta.
Länna-Mariefred-Stallarholmen-Kilen-Länna, 53 km. Skön tur!. Rullsnitt: ca 27.

Ah, ja, det måste ha varit oss du mötte. Jag låg lite sist och skymd, så jag hann inte se vad du hade för cykel. Skön runda det där. Får vi draghjälp av dig nästa gång? :)

När är nästa gång? Tog en runda på Fogdö idag all by myself, Hesselbyholm,S-näs, Näsbyholm,Vansö,Björsund och Hesselbyholm. 50km snitt 28.Skön skön skön med värmen.

Världens roligaste cykeltur! Igen.
Min runda på Vårjaktsbanan i sällskap av några starka Mariefredscyklister började med snöfall och förvånade vårprimörer. Den slutade med att nysnön smält bort helt och himlen bestod av nåt slags grådis som solen nästan lyckades tränga igenom. Däremellan var det ganska blött och jobbigt. Men vi hade jämn och fin fart hela tiden genom det trögtrampade snöslasket och vattenpoolerna.

Ang. banan så är det en grov spricka tvärs över hela vägen strax bortom Skottvång som vi får leka vägverk och laga innan tävlingen.

Prognosen visar regn för torsdagkväll så jag är skeptisk. Jag tar en runda ikväll (onsdag) istället. Passar det fler att hänga med ikväll? Jag ska ändå in till Cykelcenter och byta en slang som jag köpt fel.

På lördag var det tal om att åka till Ärla och käka pizza. Men även då är det nederbörd enl. prognosen, så vi får se hur det blir med den saken.

Det blir iaf bra väder på söndag och då ska det tjuvtränas på Vårjaktsbanan igen. Vi utgår från Strängnäs kl 10.00 och plockar upp ett gäng starka cyklister i Mariefred. Fortsätter sedan runt Laxne-Åkers-Strängnäs i vanlig ordning. Gissningsvis blir det fikapaus i Åkers, men det kan va så att folk har för bråttom för att stanna. Det blir nog ganska bra tryck i pedalerna, så var inte rädd att ta snabba cykeln.

phija skrev:
> Hej Spinning i morgon??? 19.00 - 20.00. Utomhus
> torsdag 18.30 smol?? Någon som hänger på??

Det regnar, så jag är bekväm och slår mig ned framför TV:n

1tim på trainern inne!! Nä, nu vill jag cykla ute på riktigt..

Saknar fortfarande endel anmnälningar inför loppet den 18e. Kom igen nu in med anmälningen, jag lovar att det blir bra väder :-)

------------------------------------------------------------------------------------------------

Välkommen till SCKs Vårjakt, ett motionscykellopp för alla.

Banan – Start och mål vid SMOL-Gården Strängnäs. Distans 70km.
Sträckning. Vasavallen (Strängnäs) – Löt – Malmby – Stallarholmen – Mariefred – Läggesta – Laxne – Skottvång – Åker – Valsberga – Malmby - Vasavallen (Strängnäs)
Klasser
LVG Herr
LVG Dam
Licenser
Behövs ej eftersom endast motionsklasser finns – deltagande sker på egen risk!

Anmälan – Anmäler dig gör du via e-post strangnasck@scf.se eller telefon 076-1334950 – senast 11/4-10, startavgift 100kr insättes på Bg. 402-8205
Efteranmälan – Kan göras på plats innan start

Start – 18/4-10, kl10:00
Omklädning – Omklädningsmöjligheter finns vid start/målområdet
Priser – Utdelas till de främsta i respektive klass.
Info – Mer info finns på www.strangnasck.se
Väl mött!

---------------------------------------------------------------------------------------------------

/Conny

Redan anmäld!! Försöker ragga deltagare. Kommer lördag kl 09.00 till Smolgården!! Läste något om Pizza i Ärla........ Härligt. Eller kanske bara lite fika på Prinsen efter en normaltur!!! (Beroende på väder och vind) :-D.

Har någon en cykelhållare type
Thule Clip On 9101/9103
för Combi/halvcombi utan dragkrok som

monteras enkelt på baklucka.
Skulle vilje prova den på en Fiat Bravo JTD.

Jag har nog alla typer av cykelhållare utom just en sådan :-) Då en kraftfull förkylning parkerat sig på och i direkt anslutning till mina slemhinnor kommer cykelaktiviteter under helgen endast kunna genomföras om ett smärre under sker. Inte ens närstående doktorer tror sig kunna hjälpa till med detta.

Gällande helgens cykling: Lördag kl 09 SMOL, LVG. På söndag skulle Bredsladdaren köra vårjaktsbanan, på LVG eller MTB? Jag ansluter SMOL söndag kl 10 om jag är frisk (tveksamt dock). Dessutom har Balanze sina cykelturer söndagar kl 10 med start Balanze, Storgatan. Jag skall kolla med dem om vi inte skall försöka synkronisera detta. Dessutom tillse att de är med på loppet den 18e

Så, jag administrerar - ni cyklar. En högst orättvis fördelning, men vad gör man inte...

/n

Körde i Lötskogen i går utgick ca 1930 med nödbelysning (det var ju så ljust just då).
Det var rejäla vatten samlingar vilka jag moget undvek. Annars så var det lerigt och fint.
Men när jag kom in i på småstigarna i granskog låg snön, särskilt på den nordliga skuggsidan.

Insåg att jag var tvungen att avsluta och vände hemåt försökte ta första breda stig hem men dålig sikt och vattensamling på 15 meter utan belysning fick mig att ta strandvägen hem.

Hur är stadsskogen har någon testat?
/Ebbe

Tillbaka
Topp