Happy Strängnäs [Strängnäs CK]

Hej

Tunga ben, glatt humör. Grattis. Jag hinner inte ikväll men kör antagligen vid 20.30 imorgon onsdag.

För den som inte följt med på Facebook kan jag meddela att

Indiglow är inofficiell klubbmästare i Vätternrundan: 9.22
MeraLeraConny slog personbästa med 9.31
Undertecknads 11.38 (samma som Phija) diffade med 3 minuter mot målsätningen på 11.41

Till nästa år kommer vi köra tre grupper:
Sub9
Sub10 (jag anmäler mig)
Sub12

Mer info kommer

/n

Tråk-sektionen ska ut och trampa asfalt. Är det nån som kan hänga med och dra ned stämningen lite?
Säg vilken runda du vill köra, vilken dag och vilken tid. Delad tristess är dubbel tristess.

Rundor:
1. Kjula-Ärla-Ånhammar-Björnlunda-Laxne-hem, ca 120-125 km.
2. En variant på Gnesta-Nykvarn, ca 130-135 km.
3. Gnesta-Vagnhärad-Järna-Nykvarn, ca 145-150 km.
4. Åkers-Laxne-Björnlunda-Ånhammar-Björnlunda-hem samma väg för att maximera tråkigheten. 135-140 km.
5. 55:an fram och tillbaks till Enköping, kring kl 17.00 på en vardag.

Hallå där, hade glömt hur kul det är att cykla i skogen, trasslade mig runt banan lite kors och tvärs. Har alla semester eller ska någon ut på söndag??

Det planeras ett något längre MTBpass på söndag (ca3,5tim).
Vi håller ett tempo som passar alla.
Start SMOL 10.00
Övningsområdet - Länna - Kalkbro - Sörmlandsleden till Skottvång där det vankas fika.
Hemfärd via de trevliga stigarna mot Åker sedan Länna och tillbaka.
Pumpa däcken, fyll camelbacken och ta med lite tilltugg, fikapeng + glatt humör så ses vi söndag morgon för en trevlig utflykt..

/C

Hejsan!

Hur är procenten grusväg vs stig imorgon? Endast singlespeeden är hitflyttad än så länge så kilometervis med grusväg blir rätt tråkigt (särskillt för medföljande växlade cyklister) med den hojen... Annars kanske det blir en soloride i stadsskogen för mig.

Ingen som är sugen på en runda idag?

Ohlala, en äventyrsrunda man inte får missa.

mytomspunnen: En väldigt grov uppskattning är 1/3 stig, 2/3 grus. Ge och ta beroende på hur Conny tänkt åka. Ett alternativ om du tycker det låter som för mycket grus är att möta upp i Kalkbro, där det roliga börjar och sedan avvika efter Åkers där huvuddelen av det roliga tar slut.

9789179407049_large

"Vad är det det?" viskade Phija "Varför skällde Ordföranden?"
"Vet inte", viskade Gunno tillbaka. "Han vill ut. Men det är nog bara sadelknaket och den osmorda kedjan."
"Släpp honom inte!" Sa Phija. "Det känns bättre när han är i närheten. Jag tycker den här otäcka ödesstigen är kuslig."
I samma sekund brakade det loss igen. Krrasch! Pang! Krrasch! En cyklist vurpade och gnistorna lyste upp tomrummet mellan trädstammarna.
"Gunno!" flämtade Phija. "Såg du MTBn där ute!"
"Ja", viskade Gunno. "Vad gör den här mitt i sommarhettan? Det måste vara nåt jätteskumt... Jag önskar Salkin911 och Henkeboy var här!"

tyvärr är jag förkyld och har ont i halsen :( och mycket på jobbet.

Tyvärr måste jag berätta en sak, jag ska plugga vidare till elkraftsingenjör i västerås och kommer flytta dit i 2år. Det kommer bli mycket plugg på den linjen och jag har förhppningar om at kunna träna helger i strängnäs:) om inte så får väll bli den lokala cykelklubben i västerås.... men men siktar på att komma till strängnäs på helgerna.

/NIklas

:-)

McBredsladd skrev:
-------------------------------------------------------
> http://image.bokus.com/images2/9789179407049_large
>
>
> "Vad är det det?" viskade Phija "Varför skällde
> Ordföranden?"
> "Vet inte", viskade Gunno tillbaka. "Han vill ut.
> Men det är nog bara sadelknaket och den osmorda
> kedjan."
> "Släpp honom inte!" Sa Phija. "Det känns bättre
> när han är i närheten. Jag tycker den här
> otäcka ödesstigen är kuslig."
> I samma sekund brakade det loss igen. Krrasch!
> Pang! Krrasch! En cyklist vurpade och gnistorna
> lyste upp tomrummet mellan trädstammarna.
> "Gunno!" flämtade Phija. "Såg du MTBn där
> ute!"
> "Ja", viskade Gunno. "Vad gör den här mitt i
> sommarhettan? Det måste vara nåt jätteskumt...
> Jag önskar Salkin911 och Henkeboy var här!"

Hmm hur var det nu? När den stora visaren står rakt ner och lilla på ett, då dåå äär, ja just det då är klockan halv två och vi har cyklat 3,5tim från kl10 räknat. Men varför stod lilla visaren på tre när jag kom hem? Det där med klockan har aldrig vart min starka sida.. eller kan det vara så att det drog ut på tiden p.g.a. värmen, badstopp och lunchrast? Hur som helst tack för trevligt sällskap på trevliga stigar. Garanterad repris på detta utlovas, dessbättre kanske i något svalare väder.

Hallååå, var är alla?
20100704237_II.jpg ht=725

Aha! Vid vattenhålet såklart. Ja, det gick ju åt endel vatten i den 30gradiga värmen.
20100704238_II.jpg ht=725

Att ducka under träd med utstickande grenar kan vara svårt. Jag hade iaf bra fart tills det tog tvärstopp.
20100704242_II.jpg ht=408

/C

mytomspunnen skrev:
> Ah, då är det fel cykel jag har med mig. Men
> snart går flyttlasset och fler cyklar kommer till
> strängnäs.

Det fanns ju lånecyklar att tillgå.

Jag såg singlespeeddiskussionen för sent, men jag har alltid en (växlad) extracykel stående. Det är bara att låna. PM:a eller ring för detaljer.

Det där kan man ju liksom spinna vidare på.
Förlagan till nästa bok är under bearbetning ;-)

9781845964320_large.jpg ht=270

McBredsladd skrev:
> http://image.bokus.com/images2/9789179407049_large
>
>
> "Vad är det det?" viskade Phija "Varför skällde
> Ordföranden?"
> "Vet inte", viskade Gunno tillbaka. "Han vill ut.
> Men det är nog bara sadelknaket och den osmorda
> kedjan."
> "Släpp honom inte!" Sa Phija. "Det känns bättre
> när han är i närheten. Jag tycker den här
> otäcka ödesstigen är kuslig."
> I samma sekund brakade det loss igen. Krrasch!
> Pang! Krrasch! En cyklist vurpade och gnistorna
> lyste upp tomrummet mellan trädstammarna.
> "Gunno!" flämtade Phija. "Såg du MTBn där
> ute!"
> "Ja", viskade Gunno. "Vad gör den här mitt i
> sommarhettan? Det måste vara nåt jätteskumt...
> Jag önskar Salkin911 och Henkeboy var här!"

Tyvärr måste jag berätta en sak, jag ska plugga vidare till elkraftsingenjör i västerås och kommer flytta dit i 2år. Det kommer bli mycket plugg på den linjen och jag har förhppningar om at kunna träna helger i strängnäs:) om inte så får väll bli den lokala cykelklubben i västerås.... men men siktar på att komma till strängnäs på helgerna.

/NIklas

Välkommen tillbaks, kul att ha dig här igen. Själv är jag lite (helt) slut efter gårdagen så jag måste nog passa. Kör imorgon. /n

Jag tror att jag sover under stadsskogsturen, för jag ska på mytomspunnens bröllop dagen innan. Men han kanske är intresserad?

Grymt fin stig ni har fått till. Jag och mytomspunnen körde större delen av den i kväll och jag tycker den är flowig och fin med trevliga knixigheter. Mytomspunnen tog ut oss på några riktigt fina avstickare också. Avslutade med afterbike på uteserveringen vid gästhamnen. Fet tumme upp på den här kvällen!

Tyvärr har det rykt lite tisdagar för mig så jag har inte haft möjlighet att komma med. Onsdag går inte heller.

Flåt gunno. Var helt säker på att du skulle åka suggan. Därför meddelade jag inte att jag tog samma runda idag som förra helgen. Hur som helst är det jä*ligt kul cykling på sörmlandsleden.. och det var minst lika varmt idag. Drog rundt på 3tim 15min.
Nu blir det sommaruppehåll ca 1,5vecka.. men sen.. :-)

/C

Puh! Idag var det lite för varmt för stordåd. Vi tog ändå en liten runda på Ebbes kalasfina bana i Löt. Lite slyrensning på den så blir det perfekt.

Jag och oxr och oxr:s svåger var ute ett par timmar i stadskogen igår kväll. Tänk vad mycket fina stigar det finns i det området!

Avslutade med bad och varsin folköl på bryggan nere i fridhem. Inte så dumt det heller...

Är det någon Strängnäsbo som vill prova på SPD? Har ett par pedaler och skor i storlek 42-43 över som jag skänker till den som vill ha.

Hej
Tänkte mig en LVG runda på torsdag, utgår från Smol kl 1900. Syns vi?? Träffade Bernt, han dyker nog upp!!

Senast redigerad av en moderator:
Jag kommer. Vilka fler kommer?
Undrar om DuraAce-Peter är i stan...

Vi är framme vid Helgarö ca 19.40, skulle jag tro.

Senast redigerad av en moderator:

Köp & Sälj

Tillbaka
Topp