Happy Strängnäs [Strängnäs CK]

Jag körde en liten skogsrunda i förmiddags, mol(l) allena (snyft).
Nu får ni köra den dära Vätternrundan någon gång, så att skogen inte gror igen alldeles.

jesster73 skrev:
-------------------------------------------------------
> Jag körde en liten skogsrunda i förmiddags,
> mol(l) allena (snyft).
> Nu får ni köra den dära Vätternrundan någon
> gång, så att skogen inte gror igen alldeles.

Haka på mig ikväll då! Skall vi dra vid nio?

I wish.
Tyvärr smäller det till just vid kompression av bakdämparen och bara när den är upplåst. Dessutom både när man sitter tungt på sadeln utan belastning på pedalerna, och när man står upp. Jag kan inte få det till annat än länkage eller bakdämpare, men det syns inget (ännu).

Det lutar åt en spricka framför bakdämparinfästningen, det ser åtminstone misstänkt ut.
Det får bli ett snack med Scott i morgon.

(Kass) bild:
DSC_4836.jpg

Hoppas de handlägger det snabbt, surt att va utan hoj. Själv väljer jag frivilligt att låta bli cykling ett tag tills det gör mindre ont. Lida Loop tog ut sin rätt:)

Scott brukar vara nästan löjligt bra att ha att göra med vid garantiärenden, men cykeln är från -07 och köptes dessutom ett par månader begagnad, så jag hoppas inte alltför mycket.
Rent spontant ser stället jävligt svårlagat ut, men man kan alltid försöka.

Får hoppas att Uffe har bra hand med Scott så det går att lösa ändå? Annars får du ju alltid förmånen att handla nytt. Brukar ju va rätt roligt om man bortser från plånboksmisshandeln :)

Japp, men det vete tusan om jag inte letar upp en likadan, begagnad. Jag har verkligen varit sjukt nöjd med den. Med två uppsättningar hjul, gaffel och pedaler, har jag kört allt från långlopp till svarta DH-spår i Åre med den (hmmm, kanske därför den sprack...). Enda nackdelen är den lite känsliga bakdämparen, men när den krånglat har jag haft en ny på ett par dagar, gratis.

Det där är väl en klassisk Ransom-spricka på de tidiga modellerna. Tror att de varit ganska generösa med reklamationer tidigare.

jesster73 skrev:
Äh du behöver köpa nytt.
Apropå de där uppsättningarna...
He he
PS Till min nackdel, så tror jag att det löser sig på ett bra sätt.
Mvh Ebbe

skogs_simon skrev:
> Äre kl:10:00 vid SMOL som vanligt för MTB på
> söndagar???

Många veckor är det så. Dock så har det varit mkt landsväg även på söndagarna så här innan vättern...

jesster73: Din ramsjuka verka vara smittsam :) Plockade bort neoprenskyddet på kedjestaget idag för en inspektion och tror ni inte på f-n det verkar vara en spricka bak i ovankant på staget, ca 3-4 cm från svetsen. Det sitter ju en bit skyddsplast ovanpå så har jag tur så är det bara den som spruckit men det verkar ju lite osannolikt att en plastfilm (om än tjock och hård) skulle spricka. Man känner tydligt att det hakar i när man drar nageln över den. Hmmmm... blir en sväng till Uffe imorgon så får han titta samt värma bort plasten för då ser man ju på en gång om det är en spricka i aluminiumet.
Hojen är en 3 mån gammal Scott Scale 50.
Nån som varit med om nåt liknande?

Det blev en TUNG cykling i kväll. Växelvajern gick av, vilket innebar att jag hade två tunga växlar att köra på.......lilla & stora klingan!! GLAD MIDSOMMARDAG till er alla, själv tänkte jag dansa små grodorna runt kyldiskarna på jobbet i morgon :-D

Hej
Sett den stående tiden Söndag 10:00 för MTB-cykling.
Jag räknar med att infinna mig där och hoppas få sällskap ??

Trevlig midsommar
David

Tillbaka
Topp