Happy Strängnäs [Strängnäs CK]

Vad är SMOL?

Hur är tempot när ni kör. Jag har hitintills cyklat ca 25 mil på min MTB och är inte speciellt snabb. Har jag där att göra överhuvudtaget då eller är ni för snabba?

Någon som är intresserad av en tur i löt i morgon? (en lagom runda på ca en timma)
Utgår ca 10-1200 beroende på svar innan 0930.

PS sannolikhet att komma på söndag 40%
/Ebbe

Senast ändrad:
mytomspunnen skrev:
-------------------------------------------------------
> SMOL är motionsgården vid vasavallen. Alla
> väntas in med jämna mellanrum om inget annat
> bestäms. Så det är klart du skall hänga med!

Tack. Men jag får nog avstå imorgon tyvärr. Bor i Eskilstuna och har ingen möjlighet att ta mig till Strägnäs denna söndag. Får försöka igen någon annan gång.

Dave212 skrev:
> Hej
> Sett den stående tiden Söndag 10:00 för
> MTB-cykling.
> Jag räknar med att infinna mig där och hoppas
> få sällskap ??
>
> Trevlig midsommar
> David

Jajjemen, iaf jag kommer med MTBn. SMOL kl10.00

/C

Hej!
Tänkte cykla mtb ikväll nån som e sugen på att hänga på?
kan närsom ikväll så säg en tid o plats :)

/Niklas Andersson ( hemkommen från skåneland :)

Jag såg mytomspunnen på väg ifrån Abborberget imorse strax innan 10 när jag var på väg hem från min LVG-runda. Happy-local-spotting!

mikko skrev:
> Jag såg mytomspunnen på väg ifrån Abborberget
> imorse strax innan 10 när jag var på väg hem
> från min LVG-runda. Happy-local-spotting!

Hejsan! Det var dig jag såg alltså.

Jättekul stigar.. Några i gänget tyckte det kanske var i trixigaste laget, blir såklart bättre om man får köra bort lite mossa! Synd att vi tappade varandra mot slutet. Vi väntade i korset kanske 5min sedan drog vi mot staden och stenkrossen för en avslutning med några härliga stigningar. Ledig i veckan och därmed öppen för cykling..
/C

hade gärna hängt med , men tänkte köra lite närmare mig ... körde ett riktigt intensivt pass igår så lite öm i benen :P

ngn som kör i stränkan typ stadskogen eller tosterö ?:)

Skulle gärna lägga upp en bild om jag hade någon... Den är silverfärgad, har vanlig v-broms, XT bak och STI-reglage.

Tänkte mer på om någon av er skulle dyka på en annons där den säljs. Om du är ute efter en slit-och-släng cykel till dig själv så tror jag inte att du tar med stora bultsaxen till stationen mitt på på dagen (den var låst med vajer). Min gissning är därför att den snart kommer att dyka upp till försäljning.

Så där ja, då var man igång igen efter en lat utlandssemester. Kvällens tur var riktigt skön och nu är det hårdkörning som gäller. Nån som ska ut och köra och vill ha sällskap så är det bara att höra av sig. /M

Hej Strängnäs, jag är i krokarna ibland och hälsar på vänner som bor i skogen väster om Merlänna, finns det något kul där i närheten som är värt att ta med cykeln för? Jag gillar sten och singletrack mer än motionsspår och grusväg kan tilläggas.

Jag hoppas det är ok att jag bara hoppar in i tråden på det här viset jag måste erkänna att jag inte har läst igenom de 48 sidorna där det säkert finns stigtips och annat.

Ja det finns fina stigar. Sörmlandsleden etapp 15-18 går i närheten och sedan finns det finfina stigar inne i utkanterna av Strängnäs. Stadsskogen och abborrberget är riktigt fint. Posta här och du får guide om jag är hemma.

pean skrev:
> Hej Strängnäs,

Hej pean! haka på i kväll om du vill. Vi startar vid den stora röda ladan, sök efter Löt STRÄNGNÄS på Hitta.se
Skulle länka kart info men jag är ganska soppig på PC.
Ebbe

Nu är det ju inte så fräsigt att jag är i Strängnäs varje dag, idag är jag hemma i Uppsala.

Jag ska dit över helgen och hälsa på lite och funderar då alltså på om jag ska ta med hojen. Det är väl söndag som är aktuell i sådana fall. Pass på svettopass dock. Ska bara lösa logistiken osv... ni vet sånt...

Afterbike i småbåtshamnen.

Bilagor

• 2011-06-30 21.27.06.jpg
    2011-06-30 21.27.06.jpg
    148.6 KB · Besök: 57
Söndag klockan tio kan passa bra om allt klaffar med logistik och annat. Då hoppas jag få se det bästa av det bästa av Stränkans singletrack i ett behagligt bakistempo. Är det SMOL som gäller enligt kartlänk ovan?

pean skrev:
> Söndag klockan tio kan passa bra om allt klaffar
> med logistik och annat. Då hoppas jag få se det
> bästa av det bästa av Stränkans singletrack i
> ett behagligt bakistempo. Är det SMOL som gäller
> enligt kartlänk ovan?

Japp, SMOL länken gäller.. Vi skall plocka fram det bästa!
Ses.
/C

phija skrev:
> Självklart, det bästa, jag kommer Smol sönd kl
> 10.00. Tänkte mig lite Lvg i morgon Smol kl
> 10.00 ??? Någon???

Sorry, murar skorsten imorgon!

/C

Tillbaka
Topp